Tietysti hyvin erikoista, jos hommaan meneekin vain puolet siitä ajasta mitä korjaamot väittävät. Joko te olette tooooodella nopeita ja korjaamot taas hitaita, tai sitten jompikumpi taho huijaa.
Kumpikaan ei huijaa, vaan toinen soittaa asiakkaalle ja kertoo ennen sovittua aikaa että tule noutamaan autosi, näin saadaan asiakas erittäin tyytyväiseksi, ihan normaalia korjaamoelämää
Onko joku saanut jotakin positiivisia vaikutuksia single vanoksen tiivisteen vaihdolla? Eli onko tullut vaikutuksia koko kierrosalueeseen vai onko vaikuttanut ainoastaa tuohon vanoksen toiminta alueeseen?
Onko joku saanut jotakin positiivisia vaikutuksia single vanoksen tiivisteen vaihdolla? Eli onko tullut vaikutuksia koko kierrosalueeseen vai onko vaikuttanut ainoastaa tuohon vanoksen toiminta alueeseen?
Selvää eroa tulee ainoastaan niissä missä vanos ei ole toiminut enää lainkaan (mechanically stuck vikakoodi), muissa vain alakierroksilla osakaasulta -> täyskaasulle on lähtenyt vetämään hieman nopeammin kun vanos kääntyy pienemmällä viiveellä. Mitään muuta ei edes oikein voi vaikuttaa, ei voi verrata näihin jotka säätää portaattomasti. Toki vaihdon jälkeen vähän iskee vähän luulotautisuus ja tuntuu paljon paremmalta
Kumpikaan ei huijaa, vaan toinen soittaa asiakkaalle ja kertoo ennen sovittua aikaa että tule noutamaan autosi, näin saadaan asiakas erittäin tyytyväiseksi, ihan normaalia korjaamoelämää
Hymm...ahaa, toivottavasti näin. Mulle ainakin sopisi se, halvempaa olisi ja valmistuisi nopeammin
Toisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
Varsinkin kun heillä ei ole siihen työohjeita eikä mitään omaa varaosatarjontaa.
Selvää eroa tulee ainoastaan niissä missä vanos ei ole toiminut enää lainkaan (mechanically stuck vikakoodi), muissa vain alakierroksilla osakaasulta -> täyskaasulle on lähtenyt vetämään hieman nopeammin kun vanos kääntyy pienemmällä viiveellä. Mitään muuta ei edes oikein voi vaikuttaa, ei voi verrata näihin jotka säätää portaattomasti. Toki vaihdon jälkeen vähän iskee vähän luulotautisuus ja tuntuu paljon paremmalta
Eikö sekin olisi hyvä, jos luulosairaus kasvaisi huimasti ja olisi helvetin onnellinen auton kadoksissa olleisiin tehoihin.
Olisiko muilla vielä jotain tuoho aikaisempaan kysymykseen? :think
Olisiko muilla vielä jotain tuoho aikaisempaan kysymykseen? :think
No riippuu miten se on ollut rikki, mihin asentoon on jumahtanut.
Jos säätö toimii niin ei siinä mitään eroa ole kuten joku jo totesi.
Kun tämä single vanos on vain on-off niin toimii kunhan ei jumita.
En ole vielä sattunut sellaiseen korjaamoon, joka tuntisi edes tätä kyseistä vanoksen huoltotoimenpidettä... ainakaan Savonlinnassa
Varsinkin kun heillä ei ole siihen työohjeita eikä mitään omaa varaosatarjontaa.
Puhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...
No riippuu miten se on ollut rikki, mihin asentoon on jumahtanut.
Jos säätö toimii niin ei siinä mitään eroa ole kuten joku jo totesi.
Kun tämä single vanos on vain on-off niin toimii kunhan ei jumita.
Mites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)
Mites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)
Missä vika?
Se täppä ruutuun kertoo vain solenoidin aktivoinnista, ei siitä kääntyikö vanos. Vanos jammed kertoo siitä että ei kääntynyt, saman näkee myös nokka-akselin asentotiedosta livedatassa. Tuon koodin voi myös saada jos nokka-akselin tunnistin on rikki sopivasti -> ecu ei tajua anturin olevan rikki mutta sen saama tieto on ihan höpöä. Tällöin tuo asentotietokin voi livedatassa näyttää mitä sattuu.
Pazi88: Siitä tulee tuo jammed vikakoodi, mutta käytännössä se joko kääntyy kokonaan tai ei käänny lainkaan. Huonoilla tiivisteillä kääntyminen on vaan hitaampaa ja sen tuntee kuminauhamaisena vedon lisääntymisenä 1-2s aikana kun lyö kaasun pohjaan, parhaiten jostain 2000-3000rpm.
Puhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...
Vaihdosta hyvinkin, mutta ihme että edes siihen suostuvat kun heillä ei ole siihen työohjeita. Jotenkin ei ole merkkiliikkeen tapaista tehdä mitään netistä löytyvien kirjoitusten perusteella
Comment