Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    Originally posted by ripatsu View Post

    Tietysti hyvin erikoista, jos hommaan meneekin vain puolet siitä ajasta mitä korjaamot väittävät. Joko te olette tooooodella nopeita ja korjaamot taas hitaita, tai sitten jompikumpi taho huijaa.
    Kumpikaan ei huijaa, vaan toinen soittaa asiakkaalle ja kertoo ennen sovittua aikaa että tule noutamaan autosi, näin saadaan asiakas erittäin tyytyväiseksi, ihan normaalia korjaamoelämää
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Onko joku saanut jotakin positiivisia vaikutuksia single vanoksen tiivisteen vaihdolla? Eli onko tullut vaikutuksia koko kierrosalueeseen vai onko vaikuttanut ainoastaa tuohon vanoksen toiminta alueeseen?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by janke View Post
        Onko joku saanut jotakin positiivisia vaikutuksia single vanoksen tiivisteen vaihdolla? Eli onko tullut vaikutuksia koko kierrosalueeseen vai onko vaikuttanut ainoastaa tuohon vanoksen toiminta alueeseen?
        Selvää eroa tulee ainoastaan niissä missä vanos ei ole toiminut enää lainkaan (mechanically stuck vikakoodi), muissa vain alakierroksilla osakaasulta -> täyskaasulle on lähtenyt vetämään hieman nopeammin kun vanos kääntyy pienemmällä viiveellä. Mitään muuta ei edes oikein voi vaikuttaa, ei voi verrata näihin jotka säätää portaattomasti. Toki vaihdon jälkeen vähän iskee vähän luulotautisuus ja tuntuu paljon paremmalta
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • ripatsu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 144
          • Suomi Finland

          Originally posted by Dani View Post
          Kumpikaan ei huijaa, vaan toinen soittaa asiakkaalle ja kertoo ennen sovittua aikaa että tule noutamaan autosi, näin saadaan asiakas erittäin tyytyväiseksi, ihan normaalia korjaamoelämää
          Hymm...ahaa, toivottavasti näin. Mulle ainakin sopisi se, halvempaa olisi ja valmistuisi nopeammin

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Toisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
            Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by Supa View Post
              Toisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
              Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
              Varsinkin kun heillä ei ole siihen työohjeita eikä mitään omaa varaosatarjontaa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by Cell View Post
                Selvää eroa tulee ainoastaan niissä missä vanos ei ole toiminut enää lainkaan (mechanically stuck vikakoodi), muissa vain alakierroksilla osakaasulta -> täyskaasulle on lähtenyt vetämään hieman nopeammin kun vanos kääntyy pienemmällä viiveellä. Mitään muuta ei edes oikein voi vaikuttaa, ei voi verrata näihin jotka säätää portaattomasti. Toki vaihdon jälkeen vähän iskee vähän luulotautisuus ja tuntuu paljon paremmalta
                Eikö sekin olisi hyvä, jos luulosairaus kasvaisi huimasti ja olisi helvetin onnellinen auton kadoksissa olleisiin tehoihin.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by janke View Post
                  Onko joku saanut jotakin positiivisia vaikutuksia single vanoksen tiivisteen vaihdolla? Eli onko tullut vaikutuksia koko kierrosalueeseen vai onko vaikuttanut ainoastaa tuohon vanoksen toiminta alueeseen?
                  Olisiko muilla vielä jotain tuoho aikaisempaan kysymykseen? :think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by janke View Post
                    Olisiko muilla vielä jotain tuoho aikaisempaan kysymykseen? :think
                    No riippuu miten se on ollut rikki, mihin asentoon on jumahtanut.
                    Jos säätö toimii niin ei siinä mitään eroa ole kuten joku jo totesi.
                    Kun tämä single vanos on vain on-off niin toimii kunhan ei jumita.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by Supa View Post
                      Toisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
                      Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
                      En ole vielä sattunut sellaiseen korjaamoon, joka tuntisi edes tätä kyseistä vanoksen huoltotoimenpidettä... ainakaan Savonlinnassa

                      Comment

                      • ripatsu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 144
                        • Suomi Finland

                        Originally posted by Cell View Post
                        Varsinkin kun heillä ei ole siihen työohjeita eikä mitään omaa varaosatarjontaa.
                        Puhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by Supa View Post
                          No riippuu miten se on ollut rikki, mihin asentoon on jumahtanut.
                          Jos säätö toimii niin ei siinä mitään eroa ole kuten joku jo totesi.
                          Kun tämä single vanos on vain on-off niin toimii kunhan ei jumita.
                          Mites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)

                          Missä vika?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11154
                            • Oulu

                            Entä jos se ei liiku koko matkaa, eli säätö jää vajaaksi?

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Mites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)

                              Missä vika?
                              Se täppä ruutuun kertoo vain solenoidin aktivoinnista, ei siitä kääntyikö vanos. Vanos jammed kertoo siitä että ei kääntynyt, saman näkee myös nokka-akselin asentotiedosta livedatassa. Tuon koodin voi myös saada jos nokka-akselin tunnistin on rikki sopivasti -> ecu ei tajua anturin olevan rikki mutta sen saama tieto on ihan höpöä. Tällöin tuo asentotietokin voi livedatassa näyttää mitä sattuu.

                              Pazi88: Siitä tulee tuo jammed vikakoodi, mutta käytännössä se joko kääntyy kokonaan tai ei käänny lainkaan. Huonoilla tiivisteillä kääntyminen on vaan hitaampaa ja sen tuntee kuminauhamaisena vedon lisääntymisenä 1-2s aikana kun lyö kaasun pohjaan, parhaiten jostain 2000-3000rpm.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by ripatsu View Post
                                Puhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...
                                Vaihdosta hyvinkin, mutta ihme että edes siihen suostuvat kun heillä ei ole siihen työohjeita. Jotenkin ei ole merkkiliikkeen tapaista tehdä mitään netistä löytyvien kirjoitusten perusteella
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎