Originally posted by ripatsu
View Post
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Kumpikaan ei huijaa, vaan toinen soittaa asiakkaalle ja kertoo ennen sovittua aikaa että tule noutamaan autosi, näin saadaan asiakas erittäin tyytyväiseksi, ihan normaalia korjaamoelämää
-
Selvää eroa tulee ainoastaan niissä missä vanos ei ole toiminut enää lainkaan (mechanically stuck vikakoodi), muissa vain alakierroksilla osakaasulta -> täyskaasulle on lähtenyt vetämään hieman nopeammin kun vanos kääntyy pienemmällä viiveellä. Mitään muuta ei edes oikein voi vaikuttaa, ei voi verrata näihin jotka säätää portaattomasti. Toki vaihdon jälkeen vähän iskee vähän luulotautisuus ja tuntuu paljon paremmaltaOriginally posted by janke View PostOnko joku saanut jotakin positiivisia vaikutuksia single vanoksen tiivisteen vaihdolla? Eli onko tullut vaikutuksia koko kierrosalueeseen vai onko vaikuttanut ainoastaa tuohon vanoksen toiminta alueeseen?
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Hymm...ahaa, toivottavasti näin. Mulle ainakin sopisi se, halvempaa olisi ja valmistuisi nopeamminOriginally posted by Dani View PostKumpikaan ei huijaa, vaan toinen soittaa asiakkaalle ja kertoo ennen sovittua aikaa että tule noutamaan autosi, näin saadaan asiakas erittäin tyytyväiseksi, ihan normaalia korjaamoelämää
Comment
-
Toisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Varsinkin kun heillä ei ole siihen työohjeita eikä mitään omaa varaosatarjontaa.Originally posted by Supa View PostToisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Eikö sekin olisi hyvä, jos luulosairaus kasvaisi huimasti ja olisi helvetin onnellinen auton kadoksissa olleisiin tehoihin.Originally posted by Cell View PostSelvää eroa tulee ainoastaan niissä missä vanos ei ole toiminut enää lainkaan (mechanically stuck vikakoodi), muissa vain alakierroksilla osakaasulta -> täyskaasulle on lähtenyt vetämään hieman nopeammin kun vanos kääntyy pienemmällä viiveellä. Mitään muuta ei edes oikein voi vaikuttaa, ei voi verrata näihin jotka säätää portaattomasti. Toki vaihdon jälkeen vähän iskee vähän luulotautisuus ja tuntuu paljon paremmalta
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Olisiko muilla vielä jotain tuoho aikaisempaan kysymykseen? :thinkOriginally posted by janke View PostOnko joku saanut jotakin positiivisia vaikutuksia single vanoksen tiivisteen vaihdolla? Eli onko tullut vaikutuksia koko kierrosalueeseen vai onko vaikuttanut ainoastaa tuohon vanoksen toiminta alueeseen?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
No riippuu miten se on ollut rikki, mihin asentoon on jumahtanut.Originally posted by janke View PostOlisiko muilla vielä jotain tuoho aikaisempaan kysymykseen? :think
Jos säätö toimii niin ei siinä mitään eroa ole kuten joku jo totesi.
Kun tämä single vanos on vain on-off niin toimii kunhan ei jumita.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
En ole vielä sattunut sellaiseen korjaamoon, joka tuntisi edes tätä kyseistä vanoksen huoltotoimenpidettä... ainakaan SavonlinnassaOriginally posted by Supa View PostToisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
Comment
-
Puhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...Originally posted by Cell View PostVarsinkin kun heillä ei ole siihen työohjeita eikä mitään omaa varaosatarjontaa.
Comment
-
Mites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)Originally posted by Supa View PostNo riippuu miten se on ollut rikki, mihin asentoon on jumahtanut.
Jos säätö toimii niin ei siinä mitään eroa ole kuten joku jo totesi.
Kun tämä single vanos on vain on-off niin toimii kunhan ei jumita.
Missä vika?
Comment
-
Entä jos se ei liiku koko matkaa, eli säätö jää vajaaksi?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Se täppä ruutuun kertoo vain solenoidin aktivoinnista, ei siitä kääntyikö vanos. Vanos jammed kertoo siitä että ei kääntynyt, saman näkee myös nokka-akselin asentotiedosta livedatassa. Tuon koodin voi myös saada jos nokka-akselin tunnistin on rikki sopivasti -> ecu ei tajua anturin olevan rikki mutta sen saama tieto on ihan höpöä. Tällöin tuo asentotietokin voi livedatassa näyttää mitä sattuu.Originally posted by jukkae View PostMites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)
Missä vika?
Pazi88: Siitä tulee tuo jammed vikakoodi, mutta käytännössä se joko kääntyy kokonaan tai ei käänny lainkaan. Huonoilla tiivisteillä kääntyminen on vaan hitaampaa ja sen tuntee kuminauhamaisena vedon lisääntymisenä 1-2s aikana kun lyö kaasun pohjaan, parhaiten jostain 2000-3000rpm.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Vaihdosta hyvinkin, mutta ihme että edes siihen suostuvat kun heillä ei ole siihen työohjeita. Jotenkin ei ole merkkiliikkeen tapaista tehdä mitään netistä löytyvien kirjoitusten perusteellaOriginally posted by ripatsu View PostPuhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment