Originally posted by Smack
View Post
Jo sitten vielä palaan tähän, että mitähän vikakoodia se nyt oikeasti antaa? ms43:ssa ei edes ole sellaista vikakoodia kuin riittämätön öljynpaine. Vasta uudemmissa vehkeissä. Öljyn lämpö toki on, mut ja ecu käyttää sitä tietoa vanoksen ohjaukseen, mutta tämä on ihan errilinen anturi joka on helppo ja halpa vaihtaa. Vanos voi antaa koodia esim. että se on sähköisesti rikki, eli silloin lähtee solenoidi vaan vaihtoon. Sit toki se voi kertoa että on mekaanisesti jumissa, mutta jos kerta tiivisteet on vaihdettu, niin siinä samalla pitäisi kyllä huomata jos niissä vanoksen männissä on vikaa/jumittavat. Jos ne on ok, niin vika on siinä nokkien puolella ja vanosyksikön vaihto on hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa. Sit toki se voi kertoa että ei pääse imu taikka pako tavoite arvoihin, jolloin pitää viimestään ruveta ajamaan vanos testiä. Joista näkee että onko vanoksen asteet järkiään pielessä (jako hypänny/ketju venynyt) tai jääkö säätöalue vajaaksi. Ja jos säätöalue jää vajaaksi, niin siellä on todennäköisesti jotain mekaanista vikaa niissä rattaissa. Mitkä ei nyt edes ole älyttömän kalliita uutena.
Eli mitä vikakoodeja se nyt oikeiasti antoi sieltä? Numerot?
Comment