Perkeleen paska tuo romu. Viime vuonna oli taistelua humppaavan tyhjäkäynnin kanssa ja sama rumba jatkuu edelleen. Maalauksen jälkeen irrotan imusarjan ja tarkistan kaikki tiivisteet ja letkut putket yms, mutta:
Pitäisikö käynnin muuttua kun nokka-akselin asentotunnistimen irrottaa? Mulla ei muutu.
Lambda on tasan vuoden vanha. Jännite nököttää inpan ja yleismittarin mukaan noni 0,45V koko ajan. Voiko se lambda tosiaan särkyä näin nopeasti, kyseessä aito Bosch? Käynti tasoittuu normaaliksi kun lambdan pistokkeen irrottaa. Apuujaaa?
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Henkka992 View PostVikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa
Leave a comment:
-
-
moro.
Vikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LordHamwich View PostSemi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.
Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
Leave a comment:
-
-
Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.
Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostKai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
Noh mittaillaan nyt tuo johtosarja ja katellaan liitin jne. Että mitä ne sanoo ja käydä sitte alkuperäinen anturi hakee
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostKai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
Eli jos tästä nyt jotain voi taas oppia niin älkää missään tapauksessa ikinä koskaan käyttäkö halpoja tarvikeantureita yhtään mihinkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostHarvemmin on toiminut.
Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by dumppi View PostOn kai nuilla tarvike antureillakin nämä toimineet? Tai ei kai sekään sentään noin paljoa voi pielessä olla
Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.
Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostVaihtaa merkkianturin niin voisi toimiakkin.
Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.
Leave a comment:
-
-
523i vm97
Vikakoodit nokka anturista ja lambdasta? (Happitunnistimen lämmityksen ulostulovaihe?)
Oireet: hukassa oleva alavääntö sekä aaltoileva kiihdytys varsinkin lämpimällä moottorilla sekä ajoittain hiukan pidempi vieteri käynnistäessä.
Kahdella uudella (tarvike) nokka-anturilla kokeiltu eikä vaikutusta. Nokan "arvot" tai mitkälie inpalla katottuna yli 80lähtee käyntiin joka kerta kyllä avaimesta ja autolla pystyy ajamaan eikä se esim. Sammuile eikä tyhjäkäynti heittele.
Inpalla toinen lambda heittelee kuten pitääkin ja toinen taas ei.
Voiko tuo lambda tosiaan sotkea nokan arvot tuollaisiksi ja vika ei sitten olisikaan ensinkään nokka-anturissa? kampi-anturiakin pystytään tarvittaessa kokeilemaan kun löytyis kaverilta ylimääräinen.
Leave a comment:
-
-
e36 m52b20 ei ota kierroksia, puutuu
Eli kyseessä tosiaan 200tkm ajettu m52b20 vm. -95. Tähän asti ei mitään ongelmia, viime viikolla kahden päivän sisällä loppui vääntö, ei ota kierroksia tuntuu kuin rajoitin ottaisi 2000 vastaan ja käynti puutuu. Tyhjäkäynnillä tasainen mutta vauhtiin oikeastaan mahdoton päästä. Kuin olisi ryyppy päällä koko ajan ja käy rikkaalla. Haitariputki oli revennyt, uusi vaihdettu mittari putsattu, ei vaikutusta. Haitariputki koeajon jälkeen märkä, bensaa?. Kaikilla sylintereillä käy ja sytyttää mutta katkonaista välillä. Ei viitsisi kaikkia osia vaihtaa, mikä auttanut tähän vaivaan porukoilla? Putkistosta kuuluu vähän pauketta ja kolinaa mutta varmaan johtuu tuosta kun käy rikkaalla. :think Neuvoa kaivattaisiin viisaammilta.
Leave a comment:
-
-
Luettii vikakoodit 523 e39 ja herjas ruiskutusjärjestelmää viaksi? Auto käy jyskyttäen tyhjää välillä .. Onko syy suuttimissa vaiko Jossaan separaattori huohotin paska systeemissä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: