Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Henkka992
    replied
    moro.

    Vikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.

    Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
    Juu tänään mitataan johtosarja ja jos kunnossa niin uskottavahan se on

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.

    Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
    Nii vaan luulis kai nyt ihmiset palauttavan joka kerta osat jos ne ei virka kerran mitään
    Noh mittaillaan nyt tuo johtosarja ja katellaan liitin jne. Että mitä ne sanoo ja käydä sitte alkuperäinen anturi hakee

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
    Niin, onhan se marmoritiskilläkin jo monen kympin (!!!) kauppa ja vielä niinkin vähäpätöisestä osasta kuin nokan asentoanturi. Tuohon vielä kiinalainen MAF kaveriksi niin voi sitä ilon ja onnen päivää.

    Eli jos tästä nyt jotain voi taas oppia niin älkää missään tapauksessa ikinä koskaan käyttäkö halpoja tarvikeantureita yhtään mihinkään.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    Jännä että tekeevät ja myyvät nuita jos ne ei kerran toimi
    Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Harvemmin on toiminut.
    Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.
    okei:think noh tutkiskellaan lisää ja ihmetellään sitten pitääkö käyä alkuperänen.. Jännä että tekeevät ja myyvät nuita jos ne ei kerran toimi

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    On kai nuilla tarvike antureillakin nämä toimineet? Tai ei kai sekään sentään noin paljoa voi pielessä olla

    Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.
    Harvemmin on toiminut.
    Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Vaihtaa merkkianturin niin voisi toimiakkin.
    On kai nuilla tarvike antureillakin nämä toimineet? Tai ei kai sekään sentään noin paljoa voi pielessä olla

    Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Vaihtaa merkkianturin niin voisi toimiakkin.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    523i vm97

    Vikakoodit nokka anturista ja lambdasta? (Happitunnistimen lämmityksen ulostulovaihe?)

    Oireet: hukassa oleva alavääntö sekä aaltoileva kiihdytys varsinkin lämpimällä moottorilla sekä ajoittain hiukan pidempi vieteri käynnistäessä.

    Kahdella uudella (tarvike) nokka-anturilla kokeiltu eikä vaikutusta. Nokan "arvot" tai mitkälie inpalla katottuna yli 80 lähtee käyntiin joka kerta kyllä avaimesta ja autolla pystyy ajamaan eikä se esim. Sammuile eikä tyhjäkäynti heittele.

    Inpalla toinen lambda heittelee kuten pitääkin ja toinen taas ei.
    Voiko tuo lambda tosiaan sotkea nokan arvot tuollaisiksi ja vika ei sitten olisikaan ensinkään nokka-anturissa? kampi-anturiakin pystytään tarvittaessa kokeilemaan kun löytyis kaverilta ylimääräinen.

    Leave a comment:


  • Juba15
    replied
    e36 m52b20 ei ota kierroksia, puutuu

    Eli kyseessä tosiaan 200tkm ajettu m52b20 vm. -95. Tähän asti ei mitään ongelmia, viime viikolla kahden päivän sisällä loppui vääntö, ei ota kierroksia tuntuu kuin rajoitin ottaisi 2000 vastaan ja käynti puutuu. Tyhjäkäynnillä tasainen mutta vauhtiin oikeastaan mahdoton päästä. Kuin olisi ryyppy päällä koko ajan ja käy rikkaalla. Haitariputki oli revennyt, uusi vaihdettu mittari putsattu, ei vaikutusta. Haitariputki koeajon jälkeen märkä, bensaa?. Kaikilla sylintereillä käy ja sytyttää mutta katkonaista välillä. Ei viitsisi kaikkia osia vaihtaa, mikä auttanut tähän vaivaan porukoilla? Putkistosta kuuluu vähän pauketta ja kolinaa mutta varmaan johtuu tuosta kun käy rikkaalla. :think Neuvoa kaivattaisiin viisaammilta.

    Leave a comment:


  • Julperi
    replied
    Luettii vikakoodit 523 e39 ja herjas ruiskutusjärjestelmää viaksi? Auto käy jyskyttäen tyhjää välillä .. Onko syy suuttimissa vaiko Jossaan separaattori huohotin paska systeemissä?

    Leave a comment:


  • L.H
    replied
    Heittäkääs joku valistuneita arvauksia mikä aiheutti noi mun aiempien kirjotusten oireet? Vikavalo ei ole enää syttynyt (vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, kun en ole itse ollut auton luona tällä viikolla, mutta tuskin niitä on, kun aiemmin ne tuli lähes heti nollauksen jälkeen takaisin ja samalla vikavalo syttyi). Ongelmat loppui siis siihen, kun yhtäkkiä päästöt olikin kunnossa. Varmistin vielä kaverilta, että päästömittari toimi just aikasemmin normaalisti, eli kyllä ne tyhjäkäyntiarvot todennäköisesti oli oikeastikin reilusti pielessä. Vuodoilla ei ole tapana korjaantua itsestään, mutta jossain täytyi olla jotain vikana.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Apuja:





    Edit: Miksei tämä E36 alueella oleva threadi voisi linkkautua tänne Tekniikka-puolelle suoraan. Menee tietoa hukkaan kun sama threadi kahdessa eri paikkaa. Joku lukee enempi tätä tekniikka puolta ilman että käy E36 puolella koskaan...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎