En oo vielä kerenny asialle mitään tekemään. Mutta tänään käynnistyksen jälkeen n.10min rupes tyhjäkäynti heijjaamaan. Tai siis kävi silleen terävästi n.500 ja sitten 1000 ja sit takas normaaliks sitä teki muutaman kerran. Kunnes sammutin ja käynnistin uudelleen nii ei mtn vikaa eikä vikakoodejakaan näkyny
No sit kattelin konehuoneeseen nii huohottimenletku oli irti yläpäästä eli tosta venakopan päästä(jos oikein ymmärsin) ja ei menny paikoilleen takasin :7
Perkeleen paska tuo romu. Viime vuonna oli taistelua humppaavan tyhjäkäynnin kanssa ja sama rumba jatkuu edelleen. Maalauksen jälkeen irrotan imusarjan ja tarkistan kaikki tiivisteet ja letkut putket yms, mutta:
Pitäisikö käynnin muuttua kun nokka-akselin asentotunnistimen irrottaa? Mulla ei muutu.
Lambda on tasan vuoden vanha. Jännite nököttää inpan ja yleismittarin mukaan noni 0,45V koko ajan. Voiko se lambda tosiaan särkyä näin nopeasti, kyseessä aito Bosch? Käynti tasoittuu normaaliksi kun lambdan pistokkeen irrottaa. Apuujaaa?
Vikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa
Jep, sen luulisi siirtyvän tai sitten sinulla on imuvuoto.
Vikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa
Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.
Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
Juu tänään mitataan johtosarja ja jos kunnossa niin uskottavahan se on
Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.
Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
Nii vaan luulis kai nyt ihmiset palauttavan joka kerta osat jos ne ei virka kerran mitään
Noh mittaillaan nyt tuo johtosarja ja katellaan liitin jne. Että mitä ne sanoo ja käydä sitte alkuperäinen anturi hakee
Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
Niin, onhan se marmoritiskilläkin jo monen kympin (!!!) kauppa ja vielä niinkin vähäpätöisestä osasta kuin nokan asentoanturi. Tuohon vielä kiinalainen MAF kaveriksi niin voi sitä ilon ja onnen päivää.
Eli jos tästä nyt jotain voi taas oppia niin älkää missään tapauksessa ikinä koskaan käyttäkö halpoja tarvikeantureita yhtään mihinkään.
Vikakoodit nokka anturista ja lambdasta? (Happitunnistimen lämmityksen ulostulovaihe?)
Oireet: hukassa oleva alavääntö sekä aaltoileva kiihdytys varsinkin lämpimällä moottorilla sekä ajoittain hiukan pidempi vieteri käynnistäessä.
Kahdella uudella (tarvike) nokka-anturilla kokeiltu eikä vaikutusta. Nokan "arvot" tai mitkälie inpalla katottuna yli 80 lähtee käyntiin joka kerta kyllä avaimesta ja autolla pystyy ajamaan eikä se esim. Sammuile eikä tyhjäkäynti heittele.
Inpalla toinen lambda heittelee kuten pitääkin ja toinen taas ei.
Voiko tuo lambda tosiaan sotkea nokan arvot tuollaisiksi ja vika ei sitten olisikaan ensinkään nokka-anturissa? kampi-anturiakin pystytään tarvittaessa kokeilemaan kun löytyis kaverilta ylimääräinen.
Eli kyseessä tosiaan 200tkm ajettu m52b20 vm. -95. Tähän asti ei mitään ongelmia, viime viikolla kahden päivän sisällä loppui vääntö, ei ota kierroksia tuntuu kuin rajoitin ottaisi 2000 vastaan ja käynti puutuu. Tyhjäkäynnillä tasainen mutta vauhtiin oikeastaan mahdoton päästä. Kuin olisi ryyppy päällä koko ajan ja käy rikkaalla. Haitariputki oli revennyt, uusi vaihdettu mittari putsattu, ei vaikutusta. Haitariputki koeajon jälkeen märkä, bensaa?. Kaikilla sylintereillä käy ja sytyttää mutta katkonaista välillä. Ei viitsisi kaikkia osia vaihtaa, mikä auttanut tähän vaivaan porukoilla? Putkistosta kuuluu vähän pauketta ja kolinaa mutta varmaan johtuu tuosta kun käy rikkaalla. :think Neuvoa kaivattaisiin viisaammilta.
Leave a comment: