Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Couja
    replied
    Originally posted by Bimmerboij View Post
    Mikä vois aiheuttaa M50b25 koneessa tällästä, kun käynnistää kylmänä/lämpimänä kierrokset nousee noin parikskymmeneks sekunniks 2000rpm paikkeille ja tyhjäkäynti on aina noin 1000rpm ja käy tasasesti. Lisäilmaluisti on putsattu ja öljytty ja imuvuodotkin on aika tarkasti syynätty. Vedot on normaalit ja kulutus matka ajossa n.10-12l/100km, onko toi normaali kulutus vai viekö liikaa? Auto nykii pikkusen pintakaasulla ajettaessa pienillä vaihteilla, muuten ei mitään nykimistä.

    Tossa vielä video: https://www.dropbox.com/s/sdp6gv7res...94910.mp4?dl=0
    Viasta en tiedä mutta sigun 328 automaatilla kulutus oli matka-ajossa suunnilleen noin 7-8l/100km

    Leave a comment:


  • Bimmerboij
    replied
    Mikä vois aiheuttaa M50b25 koneessa tällästä, kun käynnistää kylmänä/lämpimänä kierrokset nousee noin parikskymmeneks sekunniks 2000rpm paikkeille ja tyhjäkäynti on aina noin 1000rpm ja käy tasasesti. Lisäilmaluisti on putsattu ja öljytty ja imuvuodotkin on aika tarkasti syynätty. Vedot on normaalit ja kulutus matka ajossa n.10-12l/100km, onko toi normaali kulutus vai viekö liikaa? Auto nykii pikkusen pintakaasulla ajettaessa pienillä vaihteilla, muuten ei mitään nykimistä.

    Tossa vielä video: https://www.dropbox.com/s/sdp6gv7res...94910.mp4?dl=0
    Last edited by Bimmerboij; 25-01-2015, 19:40.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jiipeeko View Post
    Tänään leimalla m52b25 antoi lukemat:

    Tyhjäkäynnillä:
    CO% 1,24
    CO2 12,50
    HC ppm 358
    O2 0,30

    Kierroksilla:
    CO% 3,90
    CO2 12,50
    HC ppm 256
    O2 0,10
    Lambda 0,880


    Voiko rikkinäinen lambda aiheuttaa noin rajut muutokset CO% ja HC arvoissa?
    Vai kannattaisiko vikaa lähteä hakemaan jostain muualta?
    Vikakoodit lukuun.

    Leave a comment:


  • jiipeeko
    replied
    Tänään leimalla m52b25 antoi lukemat:

    Tyhjäkäynnillä:
    CO% 1,24
    CO2 12,50
    HC ppm 358
    O2 0,30

    Kierroksilla:
    CO% 3,90
    CO2 12,50
    HC ppm 256
    O2 0,10
    Lambda 0,880


    Voiko rikkinäinen lambda aiheuttaa noin rajut muutokset CO% ja HC arvoissa?
    Vai kannattaisiko vikaa lähteä hakemaan jostain muualta?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bimmerboij View Post
    Kuuluko ton m50 3-napaisen tyhjäkäyntimoottorin täristä samalla tavalla ku vibraattorin ku laittaa virrat päälle. Ja otin sen irti ja vähän kun heiluttelee, niin sisuskalut heiluu eestaas. Kuuluuks tän tehäkki näi vai onks uuen hommaamine eessä?
    Kuulostaa normaalilta.

    Leave a comment:


  • Bimmerboij
    replied
    Kuuluko ton m50 3-napaisen tyhjäkäyntimoottorin täristä samalla tavalla ku vibraattorin ku laittaa virrat päälle. Ja otin sen irti ja vähän kun heiluttelee, niin sisuskalut heiluu eestaas. Kuuluuks tän tehäkki näi vai onks uuen hommaamine eessä?

    Leave a comment:


  • Jokkede
    replied
    -94 +300tkm ajettu 325 ja "humputtaa" tyhjäkäynnillä, sekä kierrokset jää päälle vaihdetta vaihdettaessa noin 1s ajaksi=kierrokset nousee vajaa 500rpm kytkimen polkaisun jälkeen. Takaa kuullostaa ihan v8 koneiselta tuon humputuksen takia. Kulutus myös melko korkea, vähän vajaa 10l, vaikka 90% matka-ajoa.

    Tulpat vaihdettu, imusarjan- ja kaasuläpän tiivisteet vaihdettu sekä pari kumiletkua, eli imuvuoto pois suljettu vaihtoehto. Ilmamassamittari puhdistettu, selvä ero käynnissä jos piuhan ottaa pois. Tyhjäkäyntimoottori myös puhdistettu. Johdon pois ottamisella loppuu tuo kierrosten päälle jääminen, mutta humputus jatkuu ja kulutus nousee ainakin kulutusmittarin mukaan vrt. piuha kiinni.
    Last edited by Jokkede; 30-12-2014, 14:50.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by pwd83 View Post
    Kopioin toisesta triidistä mun kyssärin tänne:

    Tosiaan ongelmana tuollainen 200tkm ajettu M52b25 manuaali askilla. Pakokaasu haisee kuin seassa palaisi hivenen öljyä... Vedot todella hyvät. Ei tule sinistä putkesta. Käy äärettömän tasaisesti. Käynnistyy todella hyvin. Ei syö silmämääräisesti tikkua tutkimalla öljyä! Mutta tosiaan pakokaasu tuoksahtaa ölpälle.. voiko vika olla huohotuksessa? Kuinka paljon kuuluu käynti muuttua kun avaa öljykorkin? Ajattelin kokeilla forte käsittelyä
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Separaattori ja huohotinletkut vaihtoon, samalla ku jumppaat sen imusarjan
    Originally posted by pwd83 View Post
    Joo mut haluaisin tietää että voiko olla syy siinä... En viritä väljää konetta
    Katos, juuri toiseen topikkiin ehdotin tuota separaattoria. Ja kyllä, syy voi olla siinä, varmaahan se ei ole..

    Leave a comment:


  • pwd83
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Separaattori ja huohotinletkut vaihtoon, samalla ku jumppaat sen imusarjan
    Joo mut haluaisin tietää että voiko olla syy siinä... En viritä väljää konetta

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Separaattori ja huohotinletkut vaihtoon, samalla ku jumppaat sen imusarjan

    Leave a comment:


  • pwd83
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Imuvuotoa voi olla.
    Kopioin toisesta triidistä mun kyssärin tänne:

    Tosiaan ongelmana tuollainen 200tkm ajettu M52b25 manuaali askilla. Pakokaasu haisee kuin seassa palaisi hivenen öljyä... Vedot todella hyvät. Ei tule sinistä putkesta. Käy äärettömän tasaisesti. Käynnistyy todella hyvin. Ei syö silmämääräisesti tikkua tutkimalla öljyä! Mutta tosiaan pakokaasu tuoksahtaa ölpälle.. voiko vika olla huohotuksessa? Kuinka paljon kuuluu käynti muuttua kun avaa öljykorkin? Ajattelin kokeilla forte käsittelyä

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by pwd83 View Post
    No ei omasta nyt hirveän huono tullut... Onko merkki huohotuksen tukkoudesta?
    Imuvuotoa voi olla.

    Leave a comment:


  • pwd83
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Tasaisesta käynnistä tulee todella epätasaista ja heijaavaa.
    No ei omasta nyt hirveän huono tullut... Onko merkki huohotuksen tukkoudesta?

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Tasaisesta käynnistä tulee todella epätasaista ja heijaavaa.

    Leave a comment:


  • pwd83
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    On se ilmeisesti rikki ollut mutta sitä en oikein ymmärrä että miksi se ei ole missään vaiheessa antanut vikakoodeja (paitsi tietysti sitten kun katkesi tuo lanka).. Nooh, jospa koittais kepillä jäätä ja ostais sitten käytetyn samanlaisen tilalle.. Jätänpä kohta koko mittarin välistä kun tuntuu autokin pelaavan paremmin kun koskaan aikasemmin
    Originally posted by Cell View Post
    Onko huohottimen letkut tarkastettu? Öljykorkin avaaminen pitää vaikuttaa käyntiin.
    Minkä verran korkin avaaminen pitäis vaikuttaa käyntiin??

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎