Originally posted by Hemi
View Post
Ennen kun tekee mitään pitää tutkia kaikki nämä vikapaikat mitkä aiheuttavat imuvuotoa, niitä onkin lukuisia johtuen monimutkaisuudesta sekä siitä että kumitiivisteet, letkut ja tulpat on saksalaisesti sanoen scheisseä. Kyllä tohonkin työtunteja saa uppoamaan kun kaikki tarkistaa/vaihtaa, suurin osa on kuitenkin vaihtokunnossa tämän ikäisissä bemareissa.
Sitten kun se on tehty voi jatkaa diagnosoimalla lisää jos on tarvis.
Noin 10 vuoden kohdalla viimeistään kannattaa vaihtaa/läpikäydä kaikki kumiletkut/tiivisteet ennakoivana huoltona. Näissä ei tarvitse jakohihnaa vaihtaa kun on ketju mutta tiivisteet ja kumiletkut on huoltokamaa surkeista materiaaleista johtuen.
Tietyissä rempoissakin kannattaa samalla vaihtaa ympäriltä muutakin, kuten hihnojen/rullien vaihdon yhteydessä vaihtaa öljysuodatinsäiliön ja lohkon välinen tiiviste, huohotinletkuja/tulppia.. Imusarjan jos irrottaa, laittaa kaikki kumi/muoviosat vaihtoon, vaikka starttikin jos on vähänkään enemmän ajettu, se on niin paskassa paikassa että säästää hermonsa ja rahansa myöhemmältä tuskalta kun vaihtaa sen etukäteen kun se on helppoa.
Asiakkaat on kyllä tottuneet vaihtamaan vain sen mikä on rikki ja "säästämään".. sitten kannattaa ostaa joku toinen auto kuin käytetty BMW.
Leave a comment: