Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tämän huomannut kans. Ainakin M52:ssa ei tarvi kun raottaa öljykorkkia auton käydessä tietenkin, niin lambdasta tulee koodi. Hyvä asiakkaan kusetus keino autokorjaamoille... toivottavasti ei ole!!
    Se ei ole autokorjaamoille "hyvää bisnestä" käyttää sisään otetun auton vianetsintään 15min ja osiin 12€, kun kuitenkin ko.oireilla voidaan ihan huoletta velottaa 5-6h työtunteja ja 500-800€ varaosia, plus se yksi parinkymmenen sentin letkunpätkä muun remontin yhteydessä.
    Eli kummallista kuinka "uusi ja outo" juttu nuo imuvuodot korjaamoille ovat...siis siitä päätelleen että AINA vikaa kuitenkin etsitään kovalla rahalla ihan muualta kuin imuvuodoista.
    Peukalon mentävä reikä massamittarinjälkeisessä imuputkessa ihan näkyvillä ja isoissa/"ammattitaitoisissa" korjaamoissa lähdetään ensiksi vaihtelemaan tulppia, maffeja, lambdoja ja katteja ihan niin pitkään kun "artistin" piikki on auki.
    Eli nämä nyt +/- 10-vuotoiaiden autojen tyyppiviat, eli imuvuodot vievät nykyiset autokorjaamot tämän laman yli että heilahtaa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tässäkin nyt vaihdellaan osia jotka ovat vikakoodeina vain oireita imuvuodolle.
    Siinä lambdassa ei ole mitään vikaa edelleenkään(kuten ei siinä aiemmassakaan/eikä katissa), vaan se vikakoodi on seurausta imuvuodosta.
    Tämän huomannut kans. Ainakin M52:ssa ei tarvi kun raottaa öljykorkkia auton käydessä tietenkin, niin lambdasta tulee koodi. Hyvä asiakkaan kusetus keino autokorjaamoille... toivottavasti ei ole!!

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jönsse22 View Post
    Joo nyt se sitten anto vikakoodin. Eli happitunnistin mukamas sökö.
    Se on kuiteskin alta viikko sitten vaihdettu ja boschin laite.
    Ei ymmärrä..
    Tässäkin nyt vaihdellaan osia jotka ovat vikakoodeina vain oireita imuvuodolle.
    Siinä lambdassa ei ole mitään vikaa edelleenkään(kuten ei siinä aiemmassakaan/eikä katissa), vaan se vikakoodi on seurausta imuvuodosta.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tuskin, mikä oli tarkka vikakoodi?

    Leave a comment:


  • jönsse22
    replied
    Joo nyt se sitten anto vikakoodin. Eli happitunnistin mukamas sökö.
    Se on kuiteskin alta viikko sitten vaihdettu ja boschin laite.
    Ei ymmärrä..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei välttämättä ole mitään eroa käynnissä, vaikka hc oliskin vähän pielessä.

    Leave a comment:


  • jönsse22
    replied
    Ite nyt taistellu oman auton päästöjen kanssa. Mottina siis m50b25 vanos.
    Autoon on vaihdettu jo uudet katit ja lampda.
    Vikakoodit on luettu ja siellä ei näkynyt mitään.
    Päästö arvoa ei ole laittaa näytille mutta hc arvo oli ainakin 230.
    Ihmetyttää vain noin korkeat arvot kun autossa ei ole koskaan ollut mitään nykimistä, vetojen katoamista eikä tyhjäkäynti seilaan yhtään. Eli pelaa siis niinkuin pitääkin.:think

    Leave a comment:


  • vilu36
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Eli kampiakselin asentotunnistin vaihtoon.

    Aattelin kuitenki ensiksi käyttää bensapumpun irti ja kattoo ettei oo mitää likaa/jotain sinne kuulumatonta tankissa.
    Ja sehän vaikuttas kyllä pumppu/anturivialta ku ei pensa haise vaikka kui jauhaa käyntii sammumisen jälkeen.


    EDIT. Elikkäs kylläkait se on laitettava kampuranasentotunnistin tilaukseen, ei tankista löytyny kummia ja ecun liittimen putsailin ja ei sieläkää erikoisempaa näkyny.
    Last edited by vilu36; 11-03-2014, 07:08.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by vilu36 View Post
    Vikakoodeja ei löytyny muutako ilmamäärämittarista jonka johdon käytin aiemmin irti kokeeksi.
    Eli kampiakselin asentotunnistin vaihtoon.

    Leave a comment:


  • vilu36
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kampuran asentotunnistimelta pikkasen kuulostais.

    Mutta vikakoodit? Ja niiden luku sitten jollain nimenomaan BMW:hen tarkoitetulla vehkeellä, eikä millään yleismallisella kapulalla.
    Vikakoodeja ei löytyny muutako ilmamäärämittarista jonka johdon käytin aiemmin irti kokeeksi.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kampuran asentotunnistimelta pikkasen kuulostais.

    Mutta vikakoodit? Ja niiden luku sitten jollain nimenomaan BMW:hen tarkoitetulla vehkeellä, eikä millään yleismallisella kapulalla.

    Leave a comment:


  • vilu36
    replied
    Elikkäs autona e36 m50b25 non vanos.
    Elikkäs ongelmat alko muutama päivä sitten seuraavalla tavalla:
    Noin 80km/h vauhtia ja katos vedot kokonaan elikkäs auto yritti sammua vaan muutama sekunti ja jälleen taas heräsi henkiin. Ongelma toistui muutaman kerran ja aina "haalealla" moottorilla (lämpöviisari sinisen yläreunassa).
    Nythän se sitten alko tekemään sitä useammin, ja lämpöviisarilla ei enää merkitystä ja jos pääsee sammumaan kokonaan niin parikymmentä sekuntia ja käynnistää uudelleen ja auto toimii hetken taas kuin kello. Nyt ei enää uskalla ajella ja jostain vikaa pitäisi lähteä etsimään. Oisko kellään ollu samanlaisia oireita? Niin ja päästöt mitattu 3viikkoo sitte ja ne oli hyvät.
    Mistä lähteä vikaa etsimään
    Bensapumppu?
    Kampiakselin asentotunnistin?
    Imm?
    Imuvuoto?

    Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Kiitos tiedoista, täytyy kokeilla kun tulee seuraavan kerran vastaan. Jäi serial testaamatta kun oli väärä virtuaali-com-portin numero ja en jaksanut vaihtaa windowsin asetuksista. Voiko testosta vaihtaa portin numeroa?
    Kyllä. Eli testo.ini:stä

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Jos haluat hieman nopeammin dataa, niin tsekkaa ecut joiden perässä lukee (serial). Esim. MS43 (Serial) - tuo ei käytä ediabasta vaan kirjoittaa/lukee suoraan sarjaporttiin. Yhdessä vastauksessa tulee monta arvoa ja toimii näin oleellisesti nopeammin kuin jobit yksi kerrallaan. Siellä tein muistaakseni jobit myös vanokselle.

    Näyttäisi tosiaan, ettei vanos tosiaan toimi ollenkaan.

    2. Vaikea sanoa varmasti mistä johtuu, ecu säätää adaptaatiot aika nopeasti kohdalleen jotta lambda-arvo olisi optimissa. Itse tekisin ehkä niin, että resetoisin adaptaatiot auto sammutettuna ja sitten laittaisin loggaukseen lambdaintegraattorit ja auto käyntiin. Integraattorihan kertoo paljonko ecu säätää ruiskutusta tietyllä ajanhetkellä. Näistä arvoista voi päätellä jo jotain bank1 ja bank2 kohdalla. Esim. Jos ecu lisää ruiskutusaikaa bank1:ssa, on mielestäni aika varmasti imuvuoto kysymyksessä siellä.

    Itse etsin imuvuotoja niin, että laittaa tuon lambdan tai integraattorin näytölle ja brake cleaneria imupuolelle. Normaalisti integraattori menee ylös-alas sen mukaan mitä lambda näyttää. Jos integraattori menee miinukselle, eli ecu vähentää ruiskutusaikaa niin siinä kohtaa varma vuoto.
    Kiitos tiedoista, täytyy kokeilla kun tulee seuraavan kerran vastaan. Jäi serial testaamatta kun oli väärä virtuaali-com-portin numero ja en jaksanut vaihtaa windowsin asetuksista. Voiko testosta vaihtaa portin numeroa?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    E46 323i 6/99, m52. Venttiilikopan tiiviste vuotaa selvästi, tyhjäkäynnillä pätkii välillä, misfirejä sylintereistä 1,2,3,5,6, koodeja kuitenkin ilmeisesti nollailtu vähän väliä. Vika-alttiit letkut on jo vaihdettu.
    1. Eikö tämä nyt ole ilmeinen imuvuoto?
    2. Kuvassa 1 dataa lambdoilta, onko tuo tyypillinen kuvio imuvuodolle vai voiko joku muukin aiheuttaa vastaavaa? Logattu tyhjäkäynnillä.
    [/url]
    Jos haluat hieman nopeammin dataa, niin tsekkaa ecut joiden perässä lukee (serial). Esim. MS43 (Serial) - tuo ei käytä ediabasta vaan kirjoittaa/lukee suoraan sarjaporttiin. Yhdessä vastauksessa tulee monta arvoa ja toimii näin oleellisesti nopeammin kuin jobit yksi kerrallaan. Siellä tein muistaakseni jobit myös vanokselle.

    Näyttäisi tosiaan, ettei vanos tosiaan toimi ollenkaan.

    2. Vaikea sanoa varmasti mistä johtuu, ecu säätää adaptaatiot aika nopeasti kohdalleen jotta lambda-arvo olisi optimissa. Itse tekisin ehkä niin, että resetoisin adaptaatiot auto sammutettuna ja sitten laittaisin loggaukseen lambdaintegraattorit ja auto käyntiin. Integraattorihan kertoo paljonko ecu säätää ruiskutusta tietyllä ajanhetkellä. Näistä arvoista voi päätellä jo jotain bank1 ja bank2 kohdalla. Esim. Jos ecu lisää ruiskutusaikaa bank1:ssa, on mielestäni aika varmasti imuvuoto kysymyksessä siellä.

    Itse etsin imuvuotoja niin, että laittaa tuon lambdan tai integraattorin näytölle ja brake cleaneria imupuolelle. Normaalisti integraattori menee ylös-alas sen mukaan mitä lambda näyttää. Jos integraattori menee miinukselle, eli ecu vähentää ruiskutusaikaa niin siinä kohtaa varma vuoto.

    Leave a comment:

Working...
X