Originally posted by böntti
View Post
Näyttäisi tosiaan, ettei vanos tosiaan toimi ollenkaan.
2. Vaikea sanoa varmasti mistä johtuu, ecu säätää adaptaatiot aika nopeasti kohdalleen jotta lambda-arvo olisi optimissa. Itse tekisin ehkä niin, että resetoisin adaptaatiot auto sammutettuna ja sitten laittaisin loggaukseen lambdaintegraattorit ja auto käyntiin. Integraattorihan kertoo paljonko ecu säätää ruiskutusta tietyllä ajanhetkellä. Näistä arvoista voi päätellä jo jotain bank1 ja bank2 kohdalla. Esim. Jos ecu lisää ruiskutusaikaa bank1:ssa, on mielestäni aika varmasti imuvuoto kysymyksessä siellä.
Itse etsin imuvuotoja niin, että laittaa tuon lambdan tai integraattorin näytölle ja brake cleaneria imupuolelle. Normaalisti integraattori menee ylös-alas sen mukaan mitä lambda näyttää. Jos integraattori menee miinukselle, eli ecu vähentää ruiskutusaikaa niin siinä kohtaa varma vuoto.
Leave a comment: