Originally posted by bmwcruiser
View Post
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Harri G View PostMielenkiintoista. Kerro lisää :thinkAina moottoriteho on jollain lailla laskennallinen takapyöriltä mitatuista tehoista pois lukien pelkät moottorille tehdyt tehopenkit.
Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostTakapyörille siirtyvä teho/vääntö nousee jos käytössä on tiheämpi perävälitys.
Jos kierrokset tiedetään välityksellä a ja b ja maksiminopeudet tiedetään a ja b välityksillä niin miksi teho/vääntö nousee kun välitys tihenee? Voin kuvitella, että vierintävastukset ym penkin laakerit vaatii enemmän pyöriäkseen nopealla vauhdilla, mutta että 100hp tämä tekisi. En oikein usko.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostMiksi?
Jos kierrokset tiedetään välityksellä a ja b ja maksiminopeudet tiedetään a ja b välityksillä niin miksi teho/vääntö nousee kun välitys tihenee? Voin kuvitella, että vierintävastukset ym penkin laakerit vaatii enemmän pyöriäkseen nopealla vauhdilla, mutta että 100hp tämä tekisi. En oikein usko.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Laitetaas tännekkin välillä jotainEli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen
Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
-
Originally posted by TVR View PostLaitetaas tännekkin välillä jotainEli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen
Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by TVR View PostLaitetaas tännekkin välillä jotainEli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen
Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostHeittämällä ja heittämällä, männänrenkaita pitänee inakin hieman miettiä, kun niitä mäntiä aletaan istuttamaan rautalohkoon..? Säätö riittää.
Originally posted by O-Peksi View PostKannattanee vakavasti harkita myös 3-litraisen dieselin kampuraa. Sellaisen löytänee huomattavasti helpommalla ja halvemmalla, kuin tuon M54:n akselin.
Kerro toki lisääSäilyykös diisselin kampuralla iskunpituus vielä vielä samana, vai tarviiko ruveta miettimään jo toisia veivejä / mäntiä?
-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
-
Originally posted by TVR View PostTakoitus olisi käyttää m50 koneen omia männänrenkaita, jos vaan käyvät.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by TVR View PostKerro toki lisääSäilyykös diisselin kampuralla iskunpituus vielä vielä samana, vai tarviiko ruveta miettimään jo toisia veivejä / mäntiä?
Koskee tosin M20-konetta, ja M50:ssä sovittaminen on käsittääkseni hieman helpompaa.
Miulla on M50:ssä 86mm iskuinen kampura ja sen kanssa ainakin mahtuu vakioveivi pyörimään kevyesti. Kolmen litran tilavuudenhan saa 86x86mm sylinterimitoilla, ja aika lähellehän se taitaa mennä tuolla 84x88mm mitallakin. Dieselissäkin lienee vakioporauksena toi 84mm?
Edit: Tässäkin jotain spekulointia, faktoista en mene takuuseen: http://e21.tricord.be/forum/view.php?view=20121Last edited by O-Peksi; 24-01-2012, 15:15.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Komulainen View PostEipä oikein selkeää vastausta löytynyt niin kysytäänpäs vielä.
Meneekö m51d25:sen kampura heittämällä m50b25:iin? :think
Niitä näyttää saavan huomattavasti halvemmalla ku m52b28:sin kampuroita.
Ja onhan se muistaakseni jonku kilon kevyempiki.Last edited by Jaska T; 19-02-2012, 02:55.
Comment
-
Comment