memebuy23buy

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2122
    • Lahti

    Originally posted by bmwcruiser View Post
    Ihan hyvä pointti.

    Sitten ne renkaat ainakin varmuudella kävis sinne. Sorviin mäntiä jo sovittelinkin, urien puhdistusta varten tosin. Harmi vaan että omassa sorvissa on liian pienet leuat noitten mäntien kiinnitykseen..
    Jos et muuta keksi niin lähetä ne männät tänne lahteen niin toi kaveri muutamalla kympillä sorvailee kyllä...
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
      Tiheä perävälitys myös aiheuttaa tehon nousua penkissä.
      Mielenkiintoista. Kerro lisää :think
      E39 ja E91

      Comment

      • Peksu_M20
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2122
        • Lahti

        Originally posted by Harri G View Post
        Mielenkiintoista. Kerro lisää :think
        Takapyörille siirtyvä teho/vääntö nousee jos käytössä on tiheämpi perävälitys. Ja yleensä noi penkit muuttavat jollakin kaavalla noi moottoritehot takapyörätehoista. Olen ollut seuraamassa muutamaa jenkkiä joista on penkitetty 100 heppaa enempi tiheällä välityksellä. Eli yli pitkä välitys syö hyvin tehoa Aina moottoriteho on jollain lailla laskennallinen takapyöriltä mitatuista tehoista pois lukien pelkät moottorille tehdyt tehopenkit.
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Eikös tuo välitys sisälly yleensä siihen kaavaan mitä mitattaessa käytetään?

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
            Takapyörille siirtyvä teho/vääntö nousee jos käytössä on tiheämpi perävälitys.
            Miksi?

            Jos kierrokset tiedetään välityksellä a ja b ja maksiminopeudet tiedetään a ja b välityksillä niin miksi teho/vääntö nousee kun välitys tihenee? Voin kuvitella, että vierintävastukset ym penkin laakerit vaatii enemmän pyöriäkseen nopealla vauhdilla, mutta että 100hp tämä tekisi. En oikein usko.
            E39 ja E91

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6240
              • Helsinki

              Sori OT, tässä on kokeilua eri renkailla ja puhuu siitä kun perän välitykset muuttuu. Tämä video pisti silmään......
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • Peksu_M20
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 2122
                • Lahti

                Originally posted by Harri G View Post
                Miksi?

                Jos kierrokset tiedetään välityksellä a ja b ja maksiminopeudet tiedetään a ja b välityksillä niin miksi teho/vääntö nousee kun välitys tihenee? Voin kuvitella, että vierintävastukset ym penkin laakerit vaatii enemmän pyöriäkseen nopealla vauhdilla, mutta että 100hp tämä tekisi. En oikein usko.
                Eipä tästä kannata kiistellä. Kysymyksessä ei ole bmw moottorit vaan sellaiset koneet joiden iskutilavuus alkaa olemaan 8litraa. Niissä kun sata hepoa saattaa tulla lisää kun hipasee kaasarin säätöihin ym ym...
                Mahtiala kustom - No connection
                Bmw E21 320A -81 "330i"
                Bmw e30 318is

                Comment

                • TVR
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 108
                  • kuopio

                  Laitetaas tännekkin välillä jotain Eli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
                  -------------------------------------------
                  Kesällä BMW e38 740 ia -96
                  Talvella BMW e39 528ia -96
                  -------------------------------------------
                  ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2509
                    • Länsirannikko

                    Originally posted by TVR View Post
                    Laitetaas tännekkin välillä jotain Eli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
                    Heittämällä ja heittämällä, männänrenkaita pitänee ainakin hieman miettiä, kun niitä mäntiä aletaan istuttamaan rautalohkoon..? Säätö riittää.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      Originally posted by TVR View Post
                      Laitetaas tännekkin välillä jotain Eli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
                      Kannattanee vakavasti harkita myös 3-litraisen dieselin kampuraa. Sellaisen löytänee huomattavasti helpommalla ja halvemmalla, kuin tuon M54:n akselin.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • TVR
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 108
                        • kuopio

                        Originally posted by r.w. View Post
                        Heittämällä ja heittämällä, männänrenkaita pitänee inakin hieman miettiä, kun niitä mäntiä aletaan istuttamaan rautalohkoon..? Säätö riittää.
                        Takoitus olisi käyttää m50 koneen omia männänrenkaita, jos vaan käyvät.

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Kannattanee vakavasti harkita myös 3-litraisen dieselin kampuraa. Sellaisen löytänee huomattavasti helpommalla ja halvemmalla, kuin tuon M54:n akselin.


                        Kerro toki lisää Säilyykös diisselin kampuralla iskunpituus vielä vielä samana, vai tarviiko ruveta miettimään jo toisia veivejä / mäntiä?
                        -------------------------------------------
                        Kesällä BMW e38 740 ia -96
                        Talvella BMW e39 528ia -96
                        -------------------------------------------
                        ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7035
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by TVR View Post
                          Takoitus olisi käyttää m50 koneen omia männänrenkaita, jos vaan käyvät.
                          Ei käy m50-renkaat. Selaa mahlen katalogista M52US-renkaat ja vertaa niitä M54, ehkä siellä on tie onneen.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Originally posted by TVR View Post
                            Kerro toki lisää Säilyykös diisselin kampuralla iskunpituus vielä vielä samana, vai tarviiko ruveta miettimään jo toisia veivejä / mäntiä?
                            Tässä topikissa on pikkasen juttua aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....73#post2158773

                            Koskee tosin M20-konetta, ja M50:ssä sovittaminen on käsittääkseni hieman helpompaa.

                            Miulla on M50:ssä 86mm iskuinen kampura ja sen kanssa ainakin mahtuu vakioveivi pyörimään kevyesti. Kolmen litran tilavuudenhan saa 86x86mm sylinterimitoilla, ja aika lähellehän se taitaa mennä tuolla 84x88mm mitallakin. Dieselissäkin lienee vakioporauksena toi 84mm?

                            Edit: Tässäkin jotain spekulointia, faktoista en mene takuuseen: http://e21.tricord.be/forum/view.php?view=20121
                            Last edited by O-Peksi; 24-01-2012, 15:15.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Komulainen
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 113
                              • Pyhäntä

                              Eipä oikein selkeää vastausta löytynyt niin kysytäänpäs vielä.
                              Meneekö m51d25:sen kampura heittämällä m50b25:iin? :think
                              Niitä näyttää saavan huomattavasti halvemmalla ku m52b28:sin kampuroita.
                              Ja onhan se muistaakseni jonku kilon kevyempiki.

                              Comment

                              • Jaska T
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 215
                                • Pyhäsalmi

                                Originally posted by Komulainen View Post
                                Eipä oikein selkeää vastausta löytynyt niin kysytäänpäs vielä.
                                Meneekö m51d25:sen kampura heittämällä m50b25:iin? :think
                                Niitä näyttää saavan huomattavasti halvemmalla ku m52b28:sin kampuroita.
                                Ja onhan se muistaakseni jonku kilon kevyempiki.
                                Onko kiinnostusta ja koneistustiloja/taitoja touhuta, multa vois joutaa TDS kampuran, jossa päittäisvälykset perseellään....
                                Last edited by Jaska T; 19-02-2012, 02:55.

                                Comment

                                Working...
                                X