Originally posted by bmwcruiser
View Post
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Takapyörille siirtyvä teho/vääntö nousee jos käytössä on tiheämpi perävälitys. Ja yleensä noi penkit muuttavat jollakin kaavalla noi moottoritehot takapyörätehoista. Olen ollut seuraamassa muutamaa jenkkiä joista on penkitetty 100 heppaa enempi tiheällä välityksellä. Eli yli pitkä välitys syö hyvin tehoaOriginally posted by Harri G View PostMielenkiintoista. Kerro lisää :think
Aina moottoriteho on jollain lailla laskennallinen takapyöriltä mitatuista tehoista pois lukien pelkät moottorille tehdyt tehopenkit.
Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Miksi?Originally posted by pekka_hirvonen View PostTakapyörille siirtyvä teho/vääntö nousee jos käytössä on tiheämpi perävälitys.
Jos kierrokset tiedetään välityksellä a ja b ja maksiminopeudet tiedetään a ja b välityksillä niin miksi teho/vääntö nousee kun välitys tihenee? Voin kuvitella, että vierintävastukset ym penkin laakerit vaatii enemmän pyöriäkseen nopealla vauhdilla, mutta että 100hp tämä tekisi. En oikein usko.E39 ja E91
Comment
-
Sori OT, tässä on kokeilua eri renkailla ja puhuu siitä kun perän välitykset muuttuu. Tämä video pisti silmään
......
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Eipä tästä kannata kiistellä. Kysymyksessä ei ole bmw moottorit vaan sellaiset koneet joiden iskutilavuus alkaa olemaan 8litraa. Niissä kun sata hepoa saattaa tulla lisää kun hipasee kaasarin säätöihin ym ym...Originally posted by Harri G View PostMiksi?
Jos kierrokset tiedetään välityksellä a ja b ja maksiminopeudet tiedetään a ja b välityksillä niin miksi teho/vääntö nousee kun välitys tihenee? Voin kuvitella, että vierintävastukset ym penkin laakerit vaatii enemmän pyöriäkseen nopealla vauhdilla, mutta että 100hp tämä tekisi. En oikein usko.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
Laitetaas tännekkin välillä jotain
Eli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen
Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
Heittämällä ja heittämällä, männänrenkaita pitänee ainakin hieman miettiä, kun niitä mäntiä aletaan istuttamaan rautalohkoon..? Säätö riittää.Originally posted by TVR View PostLaitetaas tännekkin välillä jotain
Eli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen
Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Kannattanee vakavasti harkita myös 3-litraisen dieselin kampuraa. Sellaisen löytänee huomattavasti helpommalla ja halvemmalla, kuin tuon M54:n akselin.Originally posted by TVR View PostLaitetaas tännekkin välillä jotain
Eli alunperin päässä pyöri ajatus stroukata tuo oma m50b25 non vanos käyttäen m52b28 kampea, veivejä ja mäntiä. Tätäkin topikkia tiukasti seuranneen iski kuitenkin kytö hypätä suoraan 3 litraiseen
Olenko nyt ymmärtänyt aivan oikein, että m54b30 kampura, veivit ja männät menisi tuohon m50 lohkoon heittämällä? Tarviiko jotain muuta ottaa huomioon? Mites tuo moottorinohjaus, riittääkö jos käyttää vaan säädössä tuon orkkiksen
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Takoitus olisi käyttää m50 koneen omia männänrenkaita, jos vaan käyvät.Originally posted by r.w. View PostHeittämällä ja heittämällä, männänrenkaita pitänee inakin hieman miettiä, kun niitä mäntiä aletaan istuttamaan rautalohkoon..? Säätö riittää.
Originally posted by O-Peksi View PostKannattanee vakavasti harkita myös 3-litraisen dieselin kampuraa. Sellaisen löytänee huomattavasti helpommalla ja halvemmalla, kuin tuon M54:n akselin.
Kerro toki lisää
Säilyykös diisselin kampuralla iskunpituus vielä vielä samana, vai tarviiko ruveta miettimään jo toisia veivejä / mäntiä?
-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
Ei käy m50-renkaat. Selaa mahlen katalogista M52US-renkaat ja vertaa niitä M54, ehkä siellä on tie onneen.Originally posted by TVR View PostTakoitus olisi käyttää m50 koneen omia männänrenkaita, jos vaan käyvät.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Tässä topikissa on pikkasen juttua aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....73#post2158773Originally posted by TVR View PostKerro toki lisää
Säilyykös diisselin kampuralla iskunpituus vielä vielä samana, vai tarviiko ruveta miettimään jo toisia veivejä / mäntiä?
Koskee tosin M20-konetta, ja M50:ssä sovittaminen on käsittääkseni hieman helpompaa.
Miulla on M50:ssä 86mm iskuinen kampura ja sen kanssa ainakin mahtuu vakioveivi pyörimään kevyesti. Kolmen litran tilavuudenhan saa 86x86mm sylinterimitoilla, ja aika lähellehän se taitaa mennä tuolla 84x88mm mitallakin. Dieselissäkin lienee vakioporauksena toi 84mm?
Edit: Tässäkin jotain spekulointia, faktoista en mene takuuseen: http://e21.tricord.be/forum/view.php?view=20121Last edited by O-Peksi; 24-01-2012, 16:15.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Eipä oikein selkeää vastausta löytynyt niin kysytäänpäs vielä.
Meneekö m51d25:sen kampura heittämällä m50b25:iin? :think
Niitä näyttää saavan huomattavasti halvemmalla ku m52b28:sin kampuroita.
Ja onhan se muistaakseni jonku kilon kevyempiki.
Comment
-
Onko kiinnostusta ja koneistustiloja/taitoja touhuta, multa vois joutaa TDS kampuran, jossa päittäisvälykset perseellään....Originally posted by Komulainen View PostEipä oikein selkeää vastausta löytynyt niin kysytäänpäs vielä.
Meneekö m51d25:sen kampura heittämällä m50b25:iin? :think
Niitä näyttää saavan huomattavasti halvemmalla ku m52b28:sin kampuroita.
Ja onhan se muistaakseni jonku kilon kevyempiki.Last edited by Jaska T; 19-02-2012, 03:55.
Comment
Comment