Mitähän suuttimia kannattais käyttää m50b28tu:ssa noin 260 asteiset nokat 9,4mm nostolla. Tällähetkellä kiinni m52b28 suuttimet :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Busch View PostMitähän suuttimia kannattais käyttää m50b28tu:ssa noin 260 asteiset nokat 9,4mm nostolla. Tällähetkellä kiinni m52b28 suuttimet :thinkReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Busch View PostJotku s50b30 suuttimet?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Busch View PostMitähän suuttimia kannattais käyttää m50b28tu:ssa noin 260 asteiset nokat 9,4mm nostolla. Tällähetkellä kiinni m52b28 suuttimet :think
Comment
-
-
Originally posted by -weikko View PostMiten toimii noilla m52b28 suuttimilla? Käykö rikkaalla vai riittääkö lambda korjaus? Itsellä auto valmistumassa aika vastaavalla kokoonpanolla. Kdfi on tarkoitus hommata, mutta nyt juuri ei budjetti siihen taivu.
Syksymmällä tulossa catcamssin reilummalla nostolla ja asteilla olevat nokat ja jäykemmät jouset....
Comment
-
-
Kokeillaas vastaako kukaan tässä topikissa kun tuolla kiertari topikissa ei kukaan vastannu.
Eli:
Kukas osaisi kertoa mikä nyt on sopiva/sallittu välys M50 moottorin kiertokangille.
Jos hommaan tuota plastigaugea ja mittailen paikat niin mitä välyksiä pitäisi tavoitella??
Ja onko mitään hajua Glycon tarvikelaakereiden numeroinneista, kumpi ylös ja kumpi alas??
Toisissa on numerot 1808 ja toisissa 1682, ilmeisesti näistä toiset on tarkoitettu alas ja toiset ylös.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostKokeillaas vastaako kukaan tässä topikissa kun tuolla kiertari topikissa ei kukaan vastannu.
Eli:
Kukas osaisi kertoa mikä nyt on sopiva/sallittu välys M50 moottorin kiertokangille.
Jos hommaan tuota plastigaugea ja mittailen paikat niin mitä välyksiä pitäisi tavoitella??
Ja onko mitään hajua Glycon tarvikelaakereiden numeroinneista, kumpi ylös ja kumpi alas??
Toisissa on numerot 1808 ja toisissa 1682, ilmeisesti näistä toiset on tarkoitettu alas ja toiset ylös.
Omassa STD kampura ja siihen tilasin ihan vaan STD-laakerit merkkiä Mahle, väriä en muista. Mitään faktaa paperilla ei löydy tähän esittää, mutta 0.02-0.05mm on ihan hyväksyttävää, oikeasti isoilla sylinteripaineilla välykset aina parempi olla toleranssien yläpäässä.
Omastakin on kasausvaiheessa tarkoitus mittailla mm. kiertokanget niin että kasaan ne irrallisena laakereilla ja vedän momenttiin, ja sitten mittaan kampiakselin kaulan vrt. kiertokanki. Plastigaugekin on vissiinkin ihan toimiva, mutta sitäkin oli jo ruotsin pojat kerenneet haukkua, mittaustuloksissa kuulemma liikaa hajontaa.Last edited by Supra^; 14-04-2015, 23:07.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostOmassa STD kampura ja siihen tilasin ihan vaan STD-laakerit merkkiä Mahle, väriä en muista. Mitään faktaa paperilla ei löydy tähän esittää, mutta 0.02-0.05mm on ihan hyväksyttävää, oikeasti isoilla sylinteripaineilla välykset aina parempi olla toleranssien yläpäässä.
Omastakin on kasausvaiheessa tarkoitus mittailla mm. kiertokanget niin että kasaan ne irrallisena laakereilla ja vedän momenttiin, ja sitten mittaan kampiakselin kaulan vrt. kiertokanki. Plastigaugekin on vissiinkin ihan toimiva, mutta sitäkin oli jo ruotsin pojat kerenneet haukkua, mittaustuloksissa kuulemma liikaa hajontaa.
Torstaina pitäs saada samaa mittaus tavaraa mitä merkkiliikkeessäkin käyttävät.
Katotaan sit mitä uudet laakerit näyttää.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
öljynpaineet katosi
Eli kone läpikäyty,ja nyt 400km ajettuna,alko nostaja/t räpättää ja öljynpainevalo vilkkuu kuumana tyhjäkäynnillä..laskin öljyt ja otin suodattimen pois,kummatki oli puhtaat ja siistit eikä ylimäärästä rautamurua ei näkynyt..
400km sitte laitoin 2.8 kampuran ja uudet laakerit,kaikki kaulat mittasin plastigaugella..kaikki piti olla ok..
Osaisko joku sanoa mistä alan tutkimaan,ei jaksais taas konetta nostaa pois,öljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?
Mistähän vuotaa paineet?veikkauksia/tietäjiä?voiko suodatin kotelosta mistään ohivuotaa?Last edited by afafaf; 04-05-2015, 23:27.
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View PostEli kone läpikäyty,ja nyt 400km ajettuna,alko nostaja/t räpättää ja öljynpainevalo vilkkuu kuumana tyhjäkäynnillä..laskin öljyt ja otin suodattimen pois,kummatki oli puhtaat ja siistit eikä ylimäärästä rautamurua ei näkynyt..
400km sitte laitoin 2.8 kampuran ja uudet laakerit,kaikki kaulat mittasin plastigaugella..kaikki piti olla ok..
Osaisko joku sanoa mistä alan tutkimaan,ei jaksais taas konetta nostaa pois,öljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?
Mistähän vuotaa paineet?veikkauksia/tietäjiä?voiko suodatin kotelosta mistään ohivuotaa?
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View PostEli kone läpikäyty,ja nyt 400km ajettuna,alko nostaja/t räpättää ja öljynpainevalo vilkkuu kuumana tyhjäkäynnillä..laskin öljyt ja otin suodattimen pois,kummatki oli puhtaat ja siistit eikä ylimäärästä rautamurua ei näkynyt..
400km sitte laitoin 2.8 kampuran ja uudet laakerit,kaikki kaulat mittasin plastigaugella..kaikki piti olla ok..
Osaisko joku sanoa mistä alan tutkimaan,ei jaksais taas konetta nostaa pois,öljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?
Mistähän vuotaa paineet?veikkauksia/tietäjiä?voiko suodatin kotelosta mistään ohivuotaa?
Mahdollista myöskin että koko pumppu on löysällä ja hörppii tyhjää tai imuputki löystynyt/tukkeessa.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostTuo Henkan ehdotus tuli itelläkin ekana mieleen.
Mahdollista myöskin että koko pumppu on löysällä ja hörppii tyhjää tai imuputki löystynyt/tukkeessa.
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postöljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?
Comment
-
-
Originally posted by Busch View PostItse liimasin kans öljypumpun mutterin lukkoliimalla ja vedin yli momenttiin. Pysyny jo 1500km. Öljynpaineita seurailtu mittarilla...
pystyy vertaan omaan,käytän ö-pohjan irti ny ekaks ku öljyt on pois koneesta..pitää tutkia tuo paineventtiili pumpusta..
Comment
-
Comment