Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    Mitähän suuttimia kannattais käyttää m50b28tu:ssa noin 260 asteiset nokat 9,4mm nostolla. Tällähetkellä kiinni m52b28 suuttimet :think

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Originally posted by Busch View Post
      Mitähän suuttimia kannattais käyttää m50b28tu:ssa noin 260 asteiset nokat 9,4mm nostolla. Tällähetkellä kiinni m52b28 suuttimet :think
      Laita se säädettävä ruisku, niin voit nakata melkein mitkä vaan korkeaohmiset. Miulla oli joskus M50:ssä 390cc Boschit, ne oli aikalailla sopivan tuntuiset.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Busch
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 271
        • Seinäjoki/Lapua

        Jotku s50b30 suuttimet?

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          Originally posted by Busch View Post
          Jotku s50b30 suuttimet?
          Muistelen, että noi 390cc on jonkun turbo-volvon suuttimet. M54B30-suuttimetkin saattais olla passelit, mut niiden kokoa en kyllä tarkemmin tiedä.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • -weikko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 305
            • Kalajoki

            Originally posted by Busch View Post
            Mitähän suuttimia kannattais käyttää m50b28tu:ssa noin 260 asteiset nokat 9,4mm nostolla. Tällähetkellä kiinni m52b28 suuttimet :think
            Miten toimii noilla m52b28 suuttimilla? Käykö rikkaalla vai riittääkö lambda korjaus? Itsellä auto valmistumassa aika vastaavalla kokoonpanolla. Kdfi on tarkoitus hommata, mutta nyt juuri ei budjetti siihen taivu.

            Comment

            • Busch
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 271
              • Seinäjoki/Lapua

              Originally posted by -weikko View Post
              Miten toimii noilla m52b28 suuttimilla? Käykö rikkaalla vai riittääkö lambda korjaus? Itsellä auto valmistumassa aika vastaavalla kokoonpanolla. Kdfi on tarkoitus hommata, mutta nyt juuri ei budjetti siihen taivu.
              Ihan hyvin toi toimii! säätäähän toi pitää vielä noin 500km ajellu tolla kombinaatiolla ilman mitään ongelmia tyhjäkäynttiä ei meinaa välillä vaan käydä normaalisti. Kdfi ja plx gen 6 laajakaista on tulossa mullekkin näinä päivinä. Katotaan sitten kun ne saadaan kiinni ja penkkiin.

              Syksymmällä tulossa catcamssin reilummalla nostolla ja asteilla olevat nokat ja jäykemmät jouset....

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5151
                • Kouvola, Savisto

                Kokeillaas vastaako kukaan tässä topikissa kun tuolla kiertari topikissa ei kukaan vastannu.

                Eli:

                Kukas osaisi kertoa mikä nyt on sopiva/sallittu välys M50 moottorin kiertokangille.
                Jos hommaan tuota plastigaugea ja mittailen paikat niin mitä välyksiä pitäisi tavoitella??

                Ja onko mitään hajua Glycon tarvikelaakereiden numeroinneista, kumpi ylös ja kumpi alas??
                Toisissa on numerot 1808 ja toisissa 1682, ilmeisesti näistä toiset on tarkoitettu alas ja toiset ylös.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by makkis View Post
                  Kokeillaas vastaako kukaan tässä topikissa kun tuolla kiertari topikissa ei kukaan vastannu.

                  Eli:

                  Kukas osaisi kertoa mikä nyt on sopiva/sallittu välys M50 moottorin kiertokangille.
                  Jos hommaan tuota plastigaugea ja mittailen paikat niin mitä välyksiä pitäisi tavoitella??

                  Ja onko mitään hajua Glycon tarvikelaakereiden numeroinneista, kumpi ylös ja kumpi alas??
                  Toisissa on numerot 1808 ja toisissa 1682, ilmeisesti näistä toiset on tarkoitettu alas ja toiset ylös.

                  Omassa STD kampura ja siihen tilasin ihan vaan STD-laakerit merkkiä Mahle, väriä en muista. Mitään faktaa paperilla ei löydy tähän esittää, mutta 0.02-0.05mm on ihan hyväksyttävää, oikeasti isoilla sylinteripaineilla välykset aina parempi olla toleranssien yläpäässä.

                  Omastakin on kasausvaiheessa tarkoitus mittailla mm. kiertokanget niin että kasaan ne irrallisena laakereilla ja vedän momenttiin, ja sitten mittaan kampiakselin kaulan vrt. kiertokanki. Plastigaugekin on vissiinkin ihan toimiva, mutta sitäkin oli jo ruotsin pojat kerenneet haukkua, mittaustuloksissa kuulemma liikaa hajontaa.
                  Last edited by Supra^; 14-04-2015, 23:07.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5151
                    • Kouvola, Savisto

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Omassa STD kampura ja siihen tilasin ihan vaan STD-laakerit merkkiä Mahle, väriä en muista. Mitään faktaa paperilla ei löydy tähän esittää, mutta 0.02-0.05mm on ihan hyväksyttävää, oikeasti isoilla sylinteripaineilla välykset aina parempi olla toleranssien yläpäässä.

                    Omastakin on kasausvaiheessa tarkoitus mittailla mm. kiertokanget niin että kasaan ne irrallisena laakereilla ja vedän momenttiin, ja sitten mittaan kampiakselin kaulan vrt. kiertokanki. Plastigaugekin on vissiinkin ihan toimiva, mutta sitäkin oli jo ruotsin pojat kerenneet haukkua, mittaustuloksissa kuulemma liikaa hajontaa.
                    Tuntuu vaan että ekoilla laakereilla olis ollu liian tiukat välykset.
                    Torstaina pitäs saada samaa mittaus tavaraa mitä merkkiliikkeessäkin käyttävät.
                    Katotaan sit mitä uudet laakerit näyttää.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1145
                      • Tornio

                      öljynpaineet katosi

                      Eli kone läpikäyty,ja nyt 400km ajettuna,alko nostaja/t räpättää ja öljynpainevalo vilkkuu kuumana tyhjäkäynnillä..laskin öljyt ja otin suodattimen pois,kummatki oli puhtaat ja siistit eikä ylimäärästä rautamurua ei näkynyt..

                      400km sitte laitoin 2.8 kampuran ja uudet laakerit,kaikki kaulat mittasin plastigaugella..kaikki piti olla ok..

                      Osaisko joku sanoa mistä alan tutkimaan,ei jaksais taas konetta nostaa pois,öljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?

                      Mistähän vuotaa paineet?veikkauksia/tietäjiä?voiko suodatin kotelosta mistään ohivuotaa?
                      Last edited by afafaf; 04-05-2015, 23:27.

                      Comment

                      • I-Ienkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2012
                        • 275
                        • kokkola

                        Originally posted by afafaf View Post
                        Eli kone läpikäyty,ja nyt 400km ajettuna,alko nostaja/t räpättää ja öljynpainevalo vilkkuu kuumana tyhjäkäynnillä..laskin öljyt ja otin suodattimen pois,kummatki oli puhtaat ja siistit eikä ylimäärästä rautamurua ei näkynyt..

                        400km sitte laitoin 2.8 kampuran ja uudet laakerit,kaikki kaulat mittasin plastigaugella..kaikki piti olla ok..

                        Osaisko joku sanoa mistä alan tutkimaan,ei jaksais taas konetta nostaa pois,öljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?

                        Mistähän vuotaa paineet?veikkauksia/tietäjiä?voiko suodatin kotelosta mistään ohivuotaa?
                        Yks mahdollinen paikka on että öljypumpun ylipaineventtiili takertelee.

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Originally posted by afafaf View Post
                          Eli kone läpikäyty,ja nyt 400km ajettuna,alko nostaja/t räpättää ja öljynpainevalo vilkkuu kuumana tyhjäkäynnillä..laskin öljyt ja otin suodattimen pois,kummatki oli puhtaat ja siistit eikä ylimäärästä rautamurua ei näkynyt..

                          400km sitte laitoin 2.8 kampuran ja uudet laakerit,kaikki kaulat mittasin plastigaugella..kaikki piti olla ok..

                          Osaisko joku sanoa mistä alan tutkimaan,ei jaksais taas konetta nostaa pois,öljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?

                          Mistähän vuotaa paineet?veikkauksia/tietäjiä?voiko suodatin kotelosta mistään ohivuotaa?
                          Tuo Henkan ehdotus tuli itelläkin ekana mieleen.

                          Mahdollista myöskin että koko pumppu on löysällä ja hörppii tyhjää tai imuputki löystynyt/tukkeessa.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1145
                            • Tornio

                            Originally posted by Osku View Post
                            Tuo Henkan ehdotus tuli itelläkin ekana mieleen.

                            Mahdollista myöskin että koko pumppu on löysällä ja hörppii tyhjää tai imuputki löystynyt/tukkeessa.
                            Pitää vissi yrittää jos sais ö-pohjan paikoillaan pois,en vain tiedä mahtuuko tulemaan..no testataan.

                            Comment

                            • Busch
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 271
                              • Seinäjoki/Lapua

                              Originally posted by afafaf View Post
                              öljypumpun mutterin liimasin lukkoliimalla aukeamisen pelossa,sekin vähän mietityttää,mutta voiko öljypumppu hajota nuin?
                              Itse liimasin kans öljypumpun mutterin lukkoliimalla ja vedin yli momenttiin. Pysyny jo 1500km. Öljynpaineita seurailtu mittarilla...

                              Comment

                              • afafaf
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1145
                                • Tornio

                                Originally posted by Busch View Post
                                Itse liimasin kans öljypumpun mutterin lukkoliimalla ja vedin yli momenttiin. Pysyny jo 1500km. Öljynpaineita seurailtu mittarilla...
                                Paljon sulla on paineet,kylmänä tyhjäkäynti/kierroksilla ja kuumana tyhjäkäynti/kierroksilla.. ja onko mitkä öljyt?

                                pystyy vertaan omaan,käytän ö-pohjan irti ny ekaks ku öljyt on pois koneesta..pitää tutkia tuo paineventtiili pumpusta..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎