Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by e30tampio View Post
    Vauhtivaunu lienet joku megaseppä tarttisko privana sua kiusata vai jaksatko tähän vähän järkeillä, että mitä muuta tarvitsen moottorin omien antureiden lisäksi (m20b20) kun megaa alan laittaa.. plx laajakaista lambda olis hankinnassa ainakin ja hukkakipinä puola + "vahvistin" ... naku anturin varmaan tarttee ? tartteeko HALLin vai saako käytettyy auton systeemeitä ?? jne jne jne... ja onnistuuko sulta megapurkin väsäys (luotettavasti kaikilla mausteilla) vai kattelenko finsquirtilta jonku jannun...
    Se todellakin on SEPPÄ näitten megojen kanssa. Jos siulla on Motronic 1.3 orkkisruiskuna, ni osta suoraan orkkisjohtosarjaan sopiva KDFI:n Megasquirt. Toimii auton omilla antureilla, tosin imuilman lämpöanturiks kannattaa laittaa Cossu Sierran anturi. Lisäspeksejä löytyy: http://www.k-data.org/ ja hintaa ~400e. Vakiopuolalla pärjäät vakiokoneen kanssa mainiosti, ja turbokoneessakaan ei itellä ainakaan 0.9bar ahdoilla ollut mitään ongelmia, eli en ihan ekana lähtis sytkäpuolta muuttamaan. Nakuanturia et tartte, mutta toi PLX on kyllä ehdoton hankinta.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • PPmotor
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 725
      • E-Pohjanmaa

      Originally posted by e30tampio View Post
      Vauhtivaunu lienet joku megaseppä tarttisko privana sua kiusata vai jaksatko tähän vähän järkeillä, että mitä muuta tarvitsen moottorin omien antureiden lisäksi (m20b20) kun megaa alan laittaa.. plx laajakaista lambda olis hankinnassa ainakin ja hukkakipinä puola + "vahvistin" ... naku anturin varmaan tarttee ? tartteeko HALLin vai saako käytettyy auton systeemeitä ?? jne jne jne... ja onnistuuko sulta megapurkin väsäys (luotettavasti kaikilla mausteilla) vai kattelenko finsquirtilta jonku jannun...
      Kaasuläpän asentoanturin joudut vaihtamaan, sekä lisäämään imuilman lämpötila-anturin. Nakuanturia et tarvitse. Saa käytettyä auton, mikäli sulla uudemmalla motronicilla ja anturointi siis etupäässä 60-2 pyörältä VR-anturilla. Mulla on myynnissä hyväksi testattu MS2 v.3.0 levyllä, mikäli kiinnostaisi. Ollut M30B35 motissa, mutta pienellä työllä laitettavissa sulle..
      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
      Power2Drift Team

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by c0200325 View Post
        Kaasuläpän asentoanturin joudut vaihtamaan, sekä lisäämään imuilman lämpötila-anturin.
        Kaasuläpän anturi ei ole täysin välttämätön. MAP-pohjaisenakin saa kiihdytysrikastukset toimimaan ja kovin moneen muuhun asiaan se ei vaikuta. Se on toki fiksumpi laittaa jos on mahdollista.

        Ilmamäärämittarissa on imuilman lämpöanturi sisällä ja yleensä se heivataan mäkeen jolloin pitää laittaa erillinen anturi. Jos sen (määrämittarin) kuitenkin jättää paikalleen, ei erillinen anturi ole pakollinen. Mutta kuten O-peksi totesi tarvikkeena saatava Cossun anturi on käytännössä todettu paremmaksi ratkaisuksi.

        Ja noita on kyllä tullu tehtyä vähän helvetin monta ja monenlaiseen pirssiin, mutta en pysty kilpailemaan kdFI:n hinnoille eli jos mahdollista niin ostakaa sieltä jos ette väen väkisin sitä minulta halua ostaa. Teen niitä kyllä rahasta.

        Ps. e30tampio: hukkakipinä ei ole välttämätön aluksi, mutta senkin saat megaan auton omalla anturoinnilla. Suosittelen kuitenkin pitämään sen aluksi vakiona että megan toiminta selviää sinulle.

        Pps: kaikille: privallakin saa paiskoa mutta vastaan jos/kun huvittaa
        Last edited by Vauhtivaunu; 05-03-2012, 19:20.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          Terve vaan!

          Ongelmat jatkuu.

          Tyhjäkäynnillä paukuttelee putkessa, vaikka AFR on kohdillaan.
          On säädetty ennakkoa n.16 ja vajaan 30 välillä tuloksetta.
          Tooth 1 anglen kun tiputti 88:sta 84:ään niinkuin jossain on neuvottu, niin n.1500rpm paukkuminen loppuu. Sen ylemmäks en ole uskaltanu vielä kierroksia edes nostaa.
          Dwelliä on myö kokeiltu 2.2 - 3.2 eikä vaikuta.
          lokitiedostossa dwell pomppii kyllä omituisesti?????
          Ignition input captureakin kokeilin sekä falling että rising. Eikös se pidä olla falling?

          tossa tooth loggerin tietoja auton käydessä:
          http://baijeri88.kuvat.fi/kuvat/Whit...jpg?hash=19698

          lokia ja msq.ta löytys kans. voisin laittaa s-postiin, jos joku jaksais kattoa.
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Älä säädä tooth nr 1 anglea kuulopuheiden perusteella, jos et tiedä missä sen pitäis olla selvitä se. Yksi tapa on sytkälampulla katsoa onko se kohdillaan, laskemallakin sen saa lähelle jotta on jotain mistä lähteä. Falling tai raising edgellä ei periaatteessa ole väliä, kunhan et muuta sitä enää sytkän ollessa kohdallaan (siirtää nollakohtaa).

            Sytkän saat katsottua kun otat hatun pois puolasta ja laitat normi tulpanjohdon sen tilalle. Siihen sytkälamppu kiinni ja fixed angle 0. Nyt O|T merkin pitäis tyhjäkäynnillä olla linjassa jakokopan merkin kanssa.

            Hoida siis perusasiat kuntoon, eli sytkä paikalleen fixed anglella ja laske req_fuel jos et sitä jo tehnyt. Näin sytkäkarttasi on vertailukelpoinen ja saat bensakartan hikoilematta hyvin lähelle jos muutat vaikkapa suuttimiasi jostain syystä myöhemmin. Älä muuta mitään rikastus/käynnistys ym. karttoja ennen, kuin VE-kartta on lämpimänä lähes kohdallaan.

            Laita dwell vaikka 2,8 ja anna sen jälkeen olla. Niin, ja lue tuota megamanualia hartaasti, siellä on hyvin kerrottu perusasioita joihin tulet törmäämään säätäessä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • e30tampio
              Banned
              • Feb 2012
              • 216
              • Seinäjoki

              Originally posted by c0200325 View Post
              Kaasuläpän asentoanturin joudut vaihtamaan, sekä lisäämään imuilman lämpötila-anturin. Nakuanturia et tarvitse. Saa käytettyä auton, mikäli sulla uudemmalla motronicilla ja anturointi siis etupäässä 60-2 pyörältä VR-anturilla. Mulla on myynnissä hyväksi testattu MS2 v.3.0 levyllä, mikäli kiinnostaisi. Ollut M30B35 motissa, mutta pienellä työllä laitettavissa sulle..
              Voisipa harkita sitä "valmis megaa" tai sitten tuota sinun omaa, mites paljon tuossa olis tekemistä, että sen soviteltua mulle.. ja siis jos jättäis ton hukkasytkän nyt sitten virittelemäti näin alkuun ja koittas päästä vähän helpommalla.. saahan niitä sitten lisättyä mitä haluaa..

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Kaasuläpän anturi ei ole täysin välttämätön. MAP-pohjaisenakin saa kiihdytysrikastukset toimimaan ja kovin moneen muuhun asiaan se ei vaikuta. Se on toki fiksumpi laittaa jos on mahdollista.

              Ilmamäärämittarissa on imuilman lämpöanturi sisällä ja yleensä se heivataan mäkeen jolloin pitää laittaa erillinen anturi. Jos sen (määrämittarin) kuitenkin jättää paikalleen, ei erillinen anturi ole pakollinen. Mutta kuten O-peksi totesi tarvikkeena saatava Cossun anturi on käytännössä todettu paremmaksi ratkaisuksi.

              Ja noita on kyllä tullu tehtyä vähän helvetin monta ja monenlaiseen pirssiin, mutta en pysty kilpailemaan kdFI:n hinnoille eli jos mahdollista niin ostakaa sieltä jos ette väen väkisin sitä minulta halua ostaa. Teen niitä kyllä rahasta.

              Ps. e30tampio: hukkakipinä ei ole välttämätön aluksi, mutta senkin saat megaan auton omalla anturoinnilla. Suosittelen kuitenkin pitämään sen aluksi vakiona että megan toiminta selviää sinulle.

              Pps: kaikille: privallakin saa paiskoa mutta vastaan jos/kun huvittaa
              Kyllä IMM lähtee mielellään heti mäkeen.. eli vain kaasuläpän anturi, MAP, imuilman lämpö olis ne mitä tarttis käytännössä "lisätä", että systeemi olis hyvä ? onhan kaasuläpissä jo valmiiksi joku anturi mutta se ei vissiin siis ole hyvä ?
              Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...

              Kiitoksia vastauksista

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Originally posted by e30tampio View Post
                Kyllä IMM lähtee mielellään heti mäkeen.. eli vain kaasuläpän anturi, MAP, imuilman lämpö olis ne mitä tarttis käytännössä "lisätä", että systeemi olis hyvä ? onhan kaasuläpissä jo valmiiksi joku anturi mutta se ei vissiin siis ole hyvä ?
                Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...

                Kiitoksia vastauksista
                Toi M20:n vakio kaasuläpän asentotunnistin ei käy, koska se ei ole potikkatyyppinen. Eli on pelkästään on-off. Teet vaan pienen välikappaleen, niin saat M50-koneesta olevan asentotunnistimen sopimaan, tähän tyyliin:



                Anturia et välttämättä tarvitse ollenkaan, mutta vähän säätäjästä riippuen voi osa asetuksista(lähinnä kiihdytysrikastukset) olla helpompi saada toimimaan kaasuläpän asentotunnistimen tietojen perusteella. Omassa turbokoneessa kaikki asetukset oli pelkästään MAP-tiedon mukaan säädetty, ja sekin toimi täysin moitteetta.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by e30tampio View Post
                  MAP
                  Megassa MAP-anturi on laitteessa itsessään. Sinun ei tarvitse hankkia mitään erillistä MAP-anturia.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • MrBubbles
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 799
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by e30tampio View Post
                    Voisipa harkita sitä "valmis megaa" tai sitten tuota sinun omaa, mites paljon tuossa olis tekemistä, että sen soviteltua mulle.. ja siis jos jättäis ton hukkasytkän nyt sitten virittelemäti näin alkuun ja koittas päästä vähän helpommalla.. saahan niitä sitten lisättyä mitä haluaa..



                    Kyllä IMM lähtee mielellään heti mäkeen.. eli vain kaasuläpän anturi, MAP, imuilman lämpö olis ne mitä tarttis käytännössä "lisätä", että systeemi olis hyvä ? onhan kaasuläpissä jo valmiiksi joku anturi mutta se ei vissiin siis ole hyvä ?
                    Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...

                    Kiitoksia vastauksista
                    Missä tää sun rojekti on jos tulisin viisastelemaan?
                    No life, no friends, just motorsport!

                    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                    -jokunen e30.
                    -e28

                    Comment

                    • e30tampio
                      Banned
                      • Feb 2012
                      • 216
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Megassa MAP-anturi on laitteessa itsessään. Sinun ei tarvitse hankkia mitään erillistä MAP-anturia.
                      Sitä tässä lähinnä oon tarkottanutkin, että sellanen mega jossa mappi on ja sille letku imusarjasta... Tuntuis jopa kaiken kaikkiaan, että melko vähällä siis pääsisi..


                      Originally posted by MrBubbles View Post
                      Missä tää sun rojekti on jos tulisin viisastelemaan?
                      Kapernaumissahan se... tervetuloo vaan eipä siinä vielä paljoo näkemistä oo kun vasta ihan lähtökuopissa mutta viisastelu (rakentava kritiikki) on aina tervetullutta

                      Comment

                      • e30tampio
                        Banned
                        • Feb 2012
                        • 216
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Toi M20:n vakio kaasuläpän asentotunnistin ei käy, koska se ei ole potikkatyyppinen. Eli on pelkästään on-off. Teet vaan pienen välikappaleen, niin saat M50-koneesta olevan asentotunnistimen sopimaan.
                        Tulipa tuosta mieleen, että ajattelin muutenki käyttää M50b25 kaasuläppää ku yks ylimääränen löytyy niin siinä siis on passeli anturi heti vakiona

                        Comment

                        • PPmotor
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 725
                          • E-Pohjanmaa

                          Originally posted by e30tampio View Post
                          Voisipa harkita sitä "valmis megaa" tai sitten tuota sinun omaa, mites paljon tuossa olis tekemistä, että sen soviteltua mulle.. ja siis jos jättäis ton hukkasytkän nyt sitten virittelemäti näin alkuun ja koittas päästä vähän helpommalla.. saahan niitä sitten lisättyä mitä haluaa..



                          Kyllä IMM lähtee mielellään heti mäkeen.. eli vain kaasuläpän anturi, MAP, imuilman lämpö olis ne mitä tarttis käytännössä "lisätä", että systeemi olis hyvä ? onhan kaasuläpissä jo valmiiksi joku anturi mutta se ei vissiin siis ole hyvä ?
                          Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...

                          Kiitoksia vastauksista
                          Itse en kyllä lähtis vakio jakajalla tekemään. Käytännössähän tuo ei asennuksien kannalta ole kovatöinen, mutta hukkakipinäpuola ja sytytysyksikkö tietenkin maksavat jonkin verran. Kapernaumissa sijaitsee tämäkin boksi, eli jos kiinnostaa niin voi tulla katsomaan/kyselemään lisää paikanpäälle...
                          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                          Power2Drift Team

                          Comment

                          • baijeri88
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 958
                            • Mikkeli

                            Nyt läks joutokäynti toimimaan ilman paukutteluja ja käy jo suht tasaseen.

                            Eli väänsin tooth 1 anglen takasi 88:siin ja fixed anglen -10. Sillä parani jo paljon.
                            sitte tiputtelin pikkuhiljaa vielä sytkäkarttaa tyhjäkäynnillä 16 johokii 14 kieppeille. joutuu vielä varmaa pikkasen sitä tiputtamaan, kun ei vielä käy ihan tasaisesti.

                            E36 Cab Atlantisblau
                            E92 325i


                            eX:
                            E39 525i, E36 325i
                            E34 Sedan Alpinweiss II
                            , 316 -87 & 316i -90

                            Comment

                            • e30tampio
                              Banned
                              • Feb 2012
                              • 216
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by c0200325 View Post
                              Itse en kyllä lähtis vakio jakajalla tekemään. Käytännössähän tuo ei asennuksien kannalta ole kovatöinen, mutta hukkakipinäpuola ja sytytysyksikkö tietenkin maksavat jonkin verran. Kapernaumissa sijaitsee tämäkin boksi, eli jos kiinnostaa niin voi tulla katsomaan/kyselemään lisää paikanpäälle...
                              No joo ne maksaa sen mitä maksaa... enemmänkin kiinnostaa se miten paljon teettää hommia ja se, että miten helposti saan järjestelmän toimimaan LUOTETTAVASTI

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by baijeri88 View Post
                                Nyt läks joutokäynti toimimaan ilman paukutteluja ja käy jo suht tasaseen.
                                Hieno homma!

                                Originally posted by baijeri88 View Post
                                fixed anglen -10.
                                Tiedätkö mitä tuolla fixed anglella megassa tehdään?
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎