Originally posted by e30tampio
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
-
Originally posted by e30tampio View PostVauhtivaunu lienet joku megaseppä tarttisko privana sua kiusata vai jaksatko tähän vähän järkeillä, että mitä muuta tarvitsen moottorin omien antureiden lisäksi (m20b20) kun megaa alan laittaa.. plx laajakaista lambda olis hankinnassa ainakin ja hukkakipinä puola + "vahvistin" ... naku anturin varmaan tarttee ? tartteeko HALLin vai saako käytettyy auton systeemeitä ?? jne jne jne... ja onnistuuko sulta megapurkin väsäys (luotettavasti kaikilla mausteilla) vai kattelenko finsquirtilta jonku jannun...Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
-
Originally posted by c0200325 View PostKaasuläpän asentoanturin joudut vaihtamaan, sekä lisäämään imuilman lämpötila-anturin.
Ilmamäärämittarissa on imuilman lämpöanturi sisällä ja yleensä se heivataan mäkeen jolloin pitää laittaa erillinen anturi. Jos sen (määrämittarin) kuitenkin jättää paikalleen, ei erillinen anturi ole pakollinen. Mutta kuten O-peksi totesi tarvikkeena saatava Cossun anturi on käytännössä todettu paremmaksi ratkaisuksi.
Ja noita on kyllä tullu tehtyä vähän helvetin monta ja monenlaiseen pirssiin, mutta en pysty kilpailemaan kdFI:n hinnoille eli jos mahdollista niin ostakaa sieltä jos ette väen väkisin sitä minulta halua ostaa. Teen niitä kyllä rahasta.
Ps. e30tampio: hukkakipinä ei ole välttämätön aluksi, mutta senkin saat megaan auton omalla anturoinnilla. Suosittelen kuitenkin pitämään sen aluksi vakiona että megan toiminta selviää sinulle.
Pps: kaikille: privallakin saa paiskoa mutta vastaan jos/kun huvittaaLast edited by Vauhtivaunu; 05-03-2012, 19:20.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Terve vaan!
Ongelmat jatkuu.
Tyhjäkäynnillä paukuttelee putkessa, vaikka AFR on kohdillaan.
On säädetty ennakkoa n.16 ja vajaan 30 välillä tuloksetta.
Tooth 1 anglen kun tiputti 88:sta 84:ään niinkuin jossain on neuvottu, niin n.1500rpm paukkuminen loppuu. Sen ylemmäks en ole uskaltanu vielä kierroksia edes nostaa.
Dwelliä on myö kokeiltu 2.2 - 3.2 eikä vaikuta.
lokitiedostossa dwell pomppii kyllä omituisesti?????
Ignition input captureakin kokeilin sekä falling että rising. Eikös se pidä olla falling?
tossa tooth loggerin tietoja auton käydessä:
http://baijeri88.kuvat.fi/kuvat/Whit...jpg?hash=19698
lokia ja msq.ta löytys kans. voisin laittaa s-postiin, jos joku jaksais kattoa.
Comment
-
-
Älä säädä tooth nr 1 anglea kuulopuheiden perusteella, jos et tiedä missä sen pitäis olla selvitä se. Yksi tapa on sytkälampulla katsoa onko se kohdillaan, laskemallakin sen saa lähelle jotta on jotain mistä lähteä. Falling tai raising edgellä ei periaatteessa ole väliä, kunhan et muuta sitä enää sytkän ollessa kohdallaan (siirtää nollakohtaa).
Sytkän saat katsottua kun otat hatun pois puolasta ja laitat normi tulpanjohdon sen tilalle. Siihen sytkälamppu kiinni ja fixed angle 0. Nyt O|T merkin pitäis tyhjäkäynnillä olla linjassa jakokopan merkin kanssa.
Hoida siis perusasiat kuntoon, eli sytkä paikalleen fixed anglella ja laske req_fuel jos et sitä jo tehnyt. Näin sytkäkarttasi on vertailukelpoinen ja saat bensakartan hikoilematta hyvin lähelle jos muutat vaikkapa suuttimiasi jostain syystä myöhemmin. Älä muuta mitään rikastus/käynnistys ym. karttoja ennen, kuin VE-kartta on lämpimänä lähes kohdallaan.
Laita dwell vaikka 2,8 ja anna sen jälkeen olla. Niin, ja lue tuota megamanualia hartaasti, siellä on hyvin kerrottu perusasioita joihin tulet törmäämään säätäessä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by c0200325 View PostKaasuläpän asentoanturin joudut vaihtamaan, sekä lisäämään imuilman lämpötila-anturin. Nakuanturia et tarvitse. Saa käytettyä auton, mikäli sulla uudemmalla motronicilla ja anturointi siis etupäässä 60-2 pyörältä VR-anturilla. Mulla on myynnissä hyväksi testattu MS2 v.3.0 levyllä, mikäli kiinnostaisi. Ollut M30B35 motissa, mutta pienellä työllä laitettavissa sulle..
Originally posted by Vauhtivaunu View PostKaasuläpän anturi ei ole täysin välttämätön. MAP-pohjaisenakin saa kiihdytysrikastukset toimimaan ja kovin moneen muuhun asiaan se ei vaikuta. Se on toki fiksumpi laittaa jos on mahdollista.
Ilmamäärämittarissa on imuilman lämpöanturi sisällä ja yleensä se heivataan mäkeen jolloin pitää laittaa erillinen anturi. Jos sen (määrämittarin) kuitenkin jättää paikalleen, ei erillinen anturi ole pakollinen. Mutta kuten O-peksi totesi tarvikkeena saatava Cossun anturi on käytännössä todettu paremmaksi ratkaisuksi.
Ja noita on kyllä tullu tehtyä vähän helvetin monta ja monenlaiseen pirssiin, mutta en pysty kilpailemaan kdFI:n hinnoille eli jos mahdollista niin ostakaa sieltä jos ette väen väkisin sitä minulta halua ostaa. Teen niitä kyllä rahasta.
Ps. e30tampio: hukkakipinä ei ole välttämätön aluksi, mutta senkin saat megaan auton omalla anturoinnilla. Suosittelen kuitenkin pitämään sen aluksi vakiona että megan toiminta selviää sinulle.
Pps: kaikille: privallakin saa paiskoa mutta vastaan jos/kun huvittaa
Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...
Kiitoksia vastauksista
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostKyllä IMM lähtee mielellään heti mäkeen.. eli vain kaasuläpän anturi, MAP, imuilman lämpö olis ne mitä tarttis käytännössä "lisätä", että systeemi olis hyvä ? onhan kaasuläpissä jo valmiiksi joku anturi mutta se ei vissiin siis ole hyvä ?
Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...
Kiitoksia vastauksista
Anturia et välttämättä tarvitse ollenkaan, mutta vähän säätäjästä riippuen voi osa asetuksista(lähinnä kiihdytysrikastukset) olla helpompi saada toimimaan kaasuläpän asentotunnistimen tietojen perusteella. Omassa turbokoneessa kaikki asetukset oli pelkästään MAP-tiedon mukaan säädetty, ja sekin toimi täysin moitteetta.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostVoisipa harkita sitä "valmis megaa" tai sitten tuota sinun omaa, mites paljon tuossa olis tekemistä, että sen soviteltua mulle.. ja siis jos jättäis ton hukkasytkän nyt sitten virittelemäti näin alkuun ja koittas päästä vähän helpommalla.. saahan niitä sitten lisättyä mitä haluaa..
Kyllä IMM lähtee mielellään heti mäkeen.. eli vain kaasuläpän anturi, MAP, imuilman lämpö olis ne mitä tarttis käytännössä "lisätä", että systeemi olis hyvä ? onhan kaasuläpissä jo valmiiksi joku anturi mutta se ei vissiin siis ole hyvä ?
Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...
Kiitoksia vastauksistaNo life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMegassa MAP-anturi on laitteessa itsessään. Sinun ei tarvitse hankkia mitään erillistä MAP-anturia.
Originally posted by MrBubbles View PostMissä tää sun rojekti on jos tulisin viisastelemaan?
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostToi M20:n vakio kaasuläpän asentotunnistin ei käy, koska se ei ole potikkatyyppinen. Eli on pelkästään on-off. Teet vaan pienen välikappaleen, niin saat M50-koneesta olevan asentotunnistimen sopimaan.
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostVoisipa harkita sitä "valmis megaa" tai sitten tuota sinun omaa, mites paljon tuossa olis tekemistä, että sen soviteltua mulle.. ja siis jos jättäis ton hukkasytkän nyt sitten virittelemäti näin alkuun ja koittas päästä vähän helpommalla.. saahan niitä sitten lisättyä mitä haluaa..
Kyllä IMM lähtee mielellään heti mäkeen.. eli vain kaasuläpän anturi, MAP, imuilman lämpö olis ne mitä tarttis käytännössä "lisätä", että systeemi olis hyvä ? onhan kaasuläpissä jo valmiiksi joku anturi mutta se ei vissiin siis ole hyvä ?
Joo toi hukkakipinä saa nyt jäädä pois minun puolestani...
Kiitoksia vastauksistaEx: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
-
Nyt läks joutokäynti toimimaan ilman paukutteluja ja käy jo suht tasaseen.
Eli väänsin tooth 1 anglen takasi 88:siin ja fixed anglen -10. Sillä parani jo paljon.
sitte tiputtelin pikkuhiljaa vielä sytkäkarttaa tyhjäkäynnillä 16 johokii 14 kieppeille. joutuu vielä varmaa pikkasen sitä tiputtamaan, kun ei vielä käy ihan tasaisesti.
Comment
-
-
Originally posted by c0200325 View PostItse en kyllä lähtis vakio jakajalla tekemään. Käytännössähän tuo ei asennuksien kannalta ole kovatöinen, mutta hukkakipinäpuola ja sytytysyksikkö tietenkin maksavat jonkin verran. Kapernaumissa sijaitsee tämäkin boksi, eli jos kiinnostaa niin voi tulla katsomaan/kyselemään lisää paikanpäälle...
Comment
-
Comment