Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mäki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 370
    • Vaasa

    Originally posted by alaska View Post
    eli sinulle on tulossa samanlainen setti suurinpiirtein kuin minulla mutta minulla etan lohko ja kun puristukset pitäisi saada alle 8,5:1 niin m50 135mm veiveille ei löydy oikeen mäntiä jolla noi puristukset olis maholliset :think
    miksi stroukkaat? jos pitäisit 2,5 kampuran niin puristuksethan olisivat ahdettuun kohdallaan? tai samalla kokoonpanolla ainakin noita toimiviksi kasattu tällä matikalla en jaksa ruveta laskemaan
    Mikä olisi puristus 2,5 kampuralla + m50 männät + 135mm veiveillä?
    Harley Davidson Sportster 1200
    Mercedes-Benz C 200 CDI S204

    Comment

    • ROne
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 468
      • 90850

      Originally posted by Tulokas View Post
      Omaan koneeseen tulossa seuraavanlainen kokoonpano:

      - M50 vanos männät (PK 32,55)
      - M50 non-vanos kiertokanget (135mm)
      - ETA-kampura (81mm)
      - ETA-lohko (korkeus 206,2mm)
      - 3mm MLS kannentiiviste

      Jos oikein olen laskenut niin männät tulisi n. 1,85mm yli lohkon tason, onko tarvetta sorvata männistä tavaraa pois tuon kannentiivisteen kanssa?
      Ja siis turbo käyttöön tulossa.
      Noista männistä ei turbokäyttöön kannata varmaan höylätä mahdottomia... lakivahvuus on alle 6mm.
      sigpic
      e24 635csi

      Ex e39 530i touring
      Ex e36 325i coupe ratalelu
      Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
      Ex e39 528i
      Ex e36 320i
      Ex e36 "328i" cab Individual
      Ex e46 330xi

      Comment

      • Mäki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 370
        • Vaasa

        Originally posted by ROne View Post
        Noista männistä ei turbokäyttöön kannata varmaan höylätä mahdottomia... lakivahvuus on alle 6mm.
        Joo, tuota olen itse miettinyt, että ehkä kannttaisi ajaa b25 kampuralla, niin ei tarvis höylätä männistä. Eli mielessä on "edullinen" turbo-kone.
        Harley Davidson Sportster 1200
        Mercedes-Benz C 200 CDI S204

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          Originally posted by Mäki View Post
          Joo, tuota olen itse miettinyt, että ehkä kannttaisi ajaa b25 kampuralla, niin ei tarvis höylätä männistä. Eli mielessä on "edullinen" turbo-kone.
          laittaa 2x3mm MLS kannentiivisteen :shock: joopajoo taas on menopäällä..
          perkele kun nuo "b27:n" kanget ja veivit ei tuu todennäkösesti kestämään..puhun nyt siis omista suunnitelmistani
          laittakaahan tekniikka sepät vielä hyviä ehdotuksia etan lohkolla etan kampuralla m50 vanos männillä mutta mitkä veivit.. ja puristuksia minimissään 7,0:1 ja maksimissaan 9,0:1
          Last edited by alaska; 21-10-2011, 03:18.
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by alaska View Post
            perkele kun nuo "b27:n" kanget ja veivit ei tuu todennäkösesti kestämään..puhun nyt siis omista suunnitelmistani
            laittakaahan tekniikka sepät vielä hyviä ehdotuksia etan lohkolla etan kampuralla m50 vanos männillä mutta mitkä veivit.. ja puristuksia minimissään 7,0:1 ja maksimissaan 9,0:1
            Jaa että kanget ja veivit ei kestä? (väittäisin että jommatkummat kestää)
            Jos pienellä budjetilla tekee, niin ne etan 9.0:1 männät ja veivit kestää varmasti.
            Last edited by Jasu; 23-10-2011, 17:45.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              Originally posted by Jasu View Post
              Jaa että kanget ja veivit ei kestä? (väittäisin että jommatkummat kestää)
              Jos pienellä budjetilla tekee, niin ne etan 9.0:1 männät ja veivit kestää varmasti.

              enhän minäkään voi aina ihan täysillä vetää tuota en kyllä ymmärrä että miten se budjetti vaikuttaa siihen että kestääkö nuo orkkis roippeet
              tiivistelmänä siis jos budjetti olisi 10k niin orkkis kamat kestäisi ?
              karman lakihan menee niin että jos sitä fyrkkaa löytyy ja ei viitsi panostaa kokoon panoon ja laittaa takokamoja niin männässä on reikä alta aikayksikön ja sama vaikka fyrkkaa ei olisikaan silloin vain yleensä vielä tulee veiviä lohkon kyljestä läpi tai jotain muuta mukavaa

              -pieni budjettihan tarkoittaa yleensä enemmän painetta ::shock::
              Last edited by alaska; 24-10-2011, 10:31.
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8531
                • Karhe

                Originally posted by alaska View Post
                ei viitsi panostaa kokoon panoon ja laittaa takokamoja niin männässä on reikä alta aikayksikön
                Siihen takomäntään tulee ihan yhtälailla reikä, kuin vakiomäntäänkin, jos sytkät ja bensat on persiillään.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  Originally posted by T3 View Post
                  Siihen takomäntään tulee ihan yhtälailla reikä, kuin vakiomäntäänkin, jos sytkät ja bensat on persiillään.
                  miksi taas pitää nyt on aamu ja se väsyttää
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8531
                    • Karhe

                    Originally posted by alaska View Post
                    miksi taas pitää nyt on aamu ja se väsyttää
                    Älä nyt hyvä mies herneitä. Aiemmasta viestistäsi sai vain sellaisen käsityksen, että ellei viitsi panostaa tako-osiin sun muihin, sulaa moottori samantien.

                    Ellei nakutusta kuule, sen oppii kuulemaan...
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      Originally posted by T3 View Post
                      Älä nyt hyvä mies herneitä. Aiemmasta viestistäsi sai vain sellaisen käsityksen, että ellei viitsi panostaa tako-osiin sun muihin, sulaa moottori samantien.

                      Ellei nakutusta kuule, sen oppii kuulemaan...

                      voi fak tää menee viskin juomiseks tänäänki
                      emmä herneit ja anteeksi että antoi väärän käsityksen!
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by alaska View Post
                        enhän minäkään voi aina ihan täysillä vetää tuota en kyllä ymmärrä että miten se budjetti vaikuttaa siihen että kestääkö nuo orkkis roippeet
                        tiivistelmänä siis jos budjetti olisi 10k niin orkkis kamat kestäisi ?
                        karman lakihan menee niin että jos sitä fyrkkaa löytyy ja ei viitsi panostaa kokoon panoon ja laittaa takokamoja niin männässä on reikä alta aikayksikön ja sama vaikka fyrkkaa ei olisikaan silloin vain yleensä vielä tulee veiviä lohkon kyljestä läpi tai jotain muuta mukavaa

                        -pieni budjettihan tarkoittaa yleensä enemmän painetta ::shock::
                        Ei sun tarvi ymmärtää.
                        Käsitin että sulla olisi nuo mainitsemani osat valmiina, jolloin se on mielestäni säästöä.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Daa Daa
                          BTCF Member
                          • Aug 2004
                          • 903
                          • Jyväskylä

                          Tämä ei millään tapaa liity ylikokoihin mutta kirjoitan silti..

                          M20 orkkis hilut kestää mielestäni oikein käytettyinä yllättävän hyvin tätä nyky trendiä eli ahtamista, kunhan vaan on järki mukana.

                          Itse joskus aikoinaan ahdoin avaamattoman 230tkm ajetun 10.0 puristuksilla olevan b20 moottorin, vaihdoin vain kiertokangen laakerit, suuttimet ja moottorin ohjauksen. Ahtimena oli kkk k26+ulkoinen hukkis. Ahtopaineet olivat alkuun 0.7-0.8bar, mutta kun nakutusta ei ilmennyt ja soppaakin riitti niin ahdot nostin 1.bariin. Kokeilin myös 1.2baria mutta alkoi olemaan naku herkkä 98okt bensalla.

                          1.barin ahdoilla tuli ajeltua koko kesä pääsiäisestä lumien tuloon, noi 15tkm ilman sääliä. Tuloksena oli kaksi rikkinäistä laatikkoa, kolme rikkinäistä perää, muutama ulkonivelestä poikinut vetari ja repullinen katkenneita keinuja, sekä yksi ehjä m20!

                          Moottori purettiin syksyllä ja kas kummaa se oli aivan ehjä, normaalisti kulunut noin 250tkm ajettu moottori. Ei siis missään mitään poikkeavaa, ei edes alkuperäisessä kannentiivisteessä.

                          Comment

                          • alaska
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 595
                            • PKS

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Ei sun tarvi ymmärtää.
                            Käsitin että sulla olisi nuo mainitsemani osat valmiina, jolloin se on mielestäni säästöä.
                            okei turhaa höpötystä siis joo löytyy nuo b27 vakio roippeet ja niillä tullaan ainakin alustavasti kasaamaan multa näköjään toi hämmennys onnistuu minulta!
                            Last edited by alaska; 25-10-2011, 16:30.
                            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                            Comment

                            • ChilileipÄ
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 2014
                              • jyväskylä

                              Mä kyselen taas vähän tyhmiä mutta tässä pähkäilly muutamaa juttua ton auton kanssa.

                              1. Mitä sytytys tulppia kannattas käyttää?

                              2. Minkälaista öljyä suosittelisitte moottoriin?

                              Konehan on M-sportin puukan rakentama b20 lohkosta porattu, b23 kampura ja volkkarin männät??? jnejne. Joku kireempi nenäkeppikin laitettu. Vuosimallia '88, motronicilla ja ei oo mitään katteja putkessa
                              Tulpissa lähinnä miettiny että käyttääkö ihan normaali tulppaa mikä b20 on eli esim. bosch W8LCR tai onks se nykyään WR8LC, kun eikös taas b25 käytetä eri tulppaa? Ainankin nii olin autodatasta katsovinaan? Puristuksia tossa kyseisessä koneessa taitaa olla jonkin verran enemmän ku normaalisti m20 ni onkos sillä sitten paljonkin vaikutusta asiaan?
                              Last edited by ChilileipÄ; 27-10-2011, 07:31.
                              F11 530D M-Sport ’11
                              E39 525iA touring M-Sport '02
                              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                              Comment

                              • Osmis
                                Moderator
                                • May 2006
                                • 5271
                                • Lieksa, Middle of Nowhere

                                Osaisko tietäjät sanoa mitkä männät kyseessä?

                                Lohko on 325:sta ja kampura on H81, eli diisselin?

                                Männissä on sisäpuolella tälläset numerot:





                                Sawo-Karjala - connection

                                @osmis_garage

                                Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                                Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎