Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2125
    • Lahti

    Originally posted by Re-pe View Post
    Tietoja tarvittais vielä Eilen tuli tätä selailtua 2 tuntia, mutta selvää vastausta ei osunut kohdalle.:think
    Pistä kampiakseli lohkoon kiinni ja ala pyöritellä eri osia keskenään. M50 mäntiä sunkin kannattaa käyttää jos b20 kansi tulossa.
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • Re-pe
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 380
      • Lieksa

      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
      Pistä kampiakseli lohkoon kiinni ja ala pyöritellä eri osia keskenään. M50 mäntiä sunkin kannattaa käyttää jos b20 kansi tulossa.
      Selvä homma
      e36 328i -97 M-Sport
      e46 320d -04 M-Sport

      Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Comment

      • bmw_tuning_is
        BTCF Member
        • Jun 2006
        • 151
        • tornio

        m20 koneen viritys neuvoja tarvis hyviä vinkkejä.

        häiritsen vielä viisaampia näillä kysymykseillä eli
        mulla m20 b25 lohko johon tulee m20b27 kampura ja 2.7 kuppi männät jotka käyvät 2.0 kanteen suoraan puristuksista ei mitään hajua mitä luokkaa ne olisi? korkeammat tietysti kun suoraan 2.5 kannella, ja tähän on tössänny kasaus, löytyis m20 kansi johon meinasin istuttaa 2.5 venttiilit ja nokka akselin b25 koneiston, mut tuleeko ongelmaksi se että vesi kiertoa ei ole keskellä tossa 2.0 kannessa?? ja onko tossa mitään järkeä? kun löytyy 2.5 kansi valmiina hyllystä. eli kannatisko heittää 2.7 etan kuppi männät menemään ja laittaa m20b25 korkeapuriste männät ja 2.5 kannen
        multa tosiaan löytyy m20b25 87vm täydellinen alakerta setti pitkillä kangilla
        ja ,20b27 lyhkäsimmillä kangeilla olikohan alakerta täydellisenä. tavoitteena ois saada nuilla hiluilla mitä löytyy niin mahdollisimman paljon tehoa ulos ja puristukset tietenki mahdollisimman korkealla ja viel yks kuinka korkealle kärsii mennä puristuksissa m20 moottoreissa nyt viisaat tarvis kipeästi neuvoja että saisin mahdollisimman kipeän öljykirnun kesäksi valmiiksi

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6693
          • .......

          En tiedä mitä tarkoitat "kuppi" männillä, mutta noilla pienillä vesikanavilla ei ole merkitystä. Sen puolesta voit siis käyttää b20 kantta.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Kuppi = monttu, eli kaveri tarkoittanee 9.0:1 mäntiä.
            Ja suurinpiirtein tuollaisena puristussuhde pysyneekin, kun kerran käytetään 731-kantta.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              Ai niin, tosiaan
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • bmw_tuning_is
                BTCF Member
                • Jun 2006
                • 151
                • tornio

                ok kiitti, pitäs vielä kokeilla paikoillaan noita palikoita vähän testailla miten venttiilit ja männät kohtaavat.




                Originally posted by Jasu View Post
                Kuppi = monttu, eli kaveri tarkoittanee 9.0:1 mäntiä.
                Ja suurinpiirtein tuollaisena puristussuhde pysyneekin, kun kerran käytetään 731-kantta.

                Comment

                • bmw_tuning_is
                  BTCF Member
                  • Jun 2006
                  • 151
                  • tornio

                  eli männät on montulla, tuo autto jo paljo visioita et se vesi kanava ole niin "tärkeä" periaatteessa siinä 2.5 kannessa on yks heikko paikka enemmän :think onhan noi 9 puristukset jotain mut haluttais sinne 10 seutuihin ainaki.
                  olisko tässä ideaa. laittasin 2.5 pitemmät kanget ja 2.7 monttu männät ja sorvais siitä reunoista tavaraa poies, ja tietysti se 2.0 kansi jos se olis vähän pitkä ikäisempi kun toi b25 kansi onkohan kukaan tehny tämmöstä viritystä, miten männät sitten kestää kun niitä sorvailee?



                  Originally posted by JJT View Post
                  En tiedä mitä tarkoitat "kuppi" männillä, mutta noilla pienillä vesikanavilla ei ole merkitystä. Sen puolesta voit siis käyttää b20 kantta.

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 2125
                    • Lahti

                    Originally posted by bmw_tuning_is View Post
                    eli männät on montulla, tuo autto jo paljo visioita et se vesi kanava ole niin "tärkeä" periaatteessa siinä 2.5 kannessa on yks heikko paikka enemmän :think onhan noi 9 puristukset jotain mut haluttais sinne 10 seutuihin ainaki.
                    olisko tässä ideaa. laittasin 2.5 pitemmät kanget ja 2.7 monttu männät ja sorvais siitä reunoista tavaraa poies, ja tietysti se 2.0 kansi jos se olis vähän pitkä ikäisempi kun toi b25 kansi onkohan kukaan tehny tämmöstä viritystä, miten männät sitten kestää kun niitä sorvailee?
                    Muista sitten laittaa isot venat siihen kanteen jos olet ottamassa paljon tehoa koneesta irti. Ne pienet vesikanavat tuskin heikentää sitä kantta yhtään pikemmiten päinvastoin kun kansi jäähtyy tasasemmin. Ne pystyy kyllä poraamaan helposti siihen kanteen. Näin olen ainekin tehnyt. Eikös kuitenkin olisi järkevää käyttää vaikka m50 tasalakisia mäntiä jos nykyisissä on monttu. Mäntiä saa kuitenkin erittäin halvalla :think Saisit hilattua puristuksia vielä vähän ylös. helpompi käyttää myös pitkiä veivejä kun männät on puristus korkeudeltaan matalempia ja muutenkin kevyempiä? Ei tarvi sorvata niin paljon. Vakio moottorin ohjauksilla tuskin kannattaa mennä puristuksilla sinne 11 päälle. Nakuttaa varmasti ja pannu hajoaa. Alpinan ja hartgen vermeet on yleensä tehty niille 10 puristuksille.
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • bmw_tuning_is
                      BTCF Member
                      • Jun 2006
                      • 151
                      • tornio

                      eikö niillä 50 männillä mene puristukset yli 11? jos ne aivan tasalle tulee ja m20b20 kannella? onha m50b25 vissiin 11,5 puristukset en tiedä sit minälaiset kannessa on palotilat :think



                      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                      Muista sitten laittaa isot venat siihen kanteen jos olet ottamassa paljon tehoa koneesta irti. Ne pienet vesikanavat tuskin heikentää sitä kantta yhtään pikemmiten päinvastoin kun kansi jäähtyy tasasemmin. Ne pystyy kyllä poraamaan helposti siihen kanteen. Näin olen ainekin tehnyt. Eikös kuitenkin olisi järkevää käyttää vaikka m50 tasalakisia mäntiä jos nykyisissä on monttu. Mäntiä saa kuitenkin erittäin halvalla :think Saisit hilattua puristuksia vielä vähän ylös. helpompi käyttää myös pitkiä veivejä kun männät on puristus korkeudeltaan matalempia ja muutenkin kevyempiä? Ei tarvi sorvata niin paljon. Vakio moottorin ohjauksilla tuskin kannattaa mennä puristuksilla sinne 11 päälle. Nakuttaa varmasti ja pannu hajoaa. Alpinan ja hartgen vermeet on yleensä tehty niille 10 puristuksille.

                      Comment

                      • 525TurboIC
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 663
                        • Pomarkku

                        Originally posted by bmw_tuning_is View Post
                        eikö niillä 50 männillä mene puristukset yli 11? jos ne aivan tasalle tulee ja m20b20 kannella? onha m50b25 vissiin 11,5 puristukset en tiedä sit minälaiset kannessa on palotilat :think
                        M50B25 on tasan 10 puristukset vakiona...

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2125
                          • Lahti

                          Originally posted by bmw_tuning_is View Post
                          eikö niillä 50 männillä mene puristukset yli 11? jos ne aivan tasalle tulee ja m20b20 kannella? onha m50b25 vissiin 11,5 puristukset en tiedä sit minälaiset kannessa on palotilat :think
                          taitaa jäädä ihan karvan päälle 10 jos lohkon tasoon sorvaat.
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            Onko kiertokankien pultit niitä venyviä eli kertakäyttötavaraa?
                            Ja momentit runkolaakerin ja kk-pulteille?

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by Throttle View Post
                              Onko kiertokankien pultit niitä venyviä eli kertakäyttötavaraa?
                              Ja momentit runkolaakerin ja kk-pulteille?
                              Siviilimooottorin voi ihan hyvin kasata vanhoilla kangenpulteilla. Kilpamoottorit asia erikseen.

                              RK-pultit = 58-63Nm
                              KK-pultit = 20Nm+70astetta
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • bmw_tuning_is
                                BTCF Member
                                • Jun 2006
                                • 151
                                • tornio

                                kiitti. pitää alkaa metsästämään niitä mäntiä jos edullisesti löytyis.




                                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                                taitaa jäädä ihan karvan päälle 10 jos lohkon tasoon sorvaat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎