Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -vellu-
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 145
    • Laukaa

    Originally posted by Supra^ View Post
    ai noita pystyy hiomaan vielä rajumpaan alikokoon ku toi 0.25mm? mistä niille sit löytyy laakerit jossei teetä? Tammerdieselillä mulle kerrottiin ettei noita M20 akseleita ainakaan voi muuta ku 0.25mm hioa ku ei löydy laakereita millekkään muulle koolle. Ja tehkööt jokainen miten parhaaks näkee mutta oma akseli ainakin kävi nitrauksessa tuon hionnan jälkeen. Eikä se nitraus mitenkään pahan hintastakaan ole, jos vertaa siihen että tuhoo sen kampiakselin...
    mitä makso nitraus? satasen pintaan?
    E30 320i -86 r.i.p
    E30 325i -89 projekti

    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • M325i
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 1529
      • Etelä-pohjanmaa

      Ja nitrauksen jälkeen pitää akseli oikaista,,eikö?

      Glygo:n laakerit ovat ainakin laadukkaat.
      E30 ja E46 ///M

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        Originally posted by vwtyp1 View Post
        Ja nitrauksen jälkeen pitää akseli oikaista,,eikö?
        Kyllä, ainakin tarkistaa suoruus. Yleensä tahtoo hieman mutkalle mennä.
        E24 635csi

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by -vellu- View Post
          mitä makso nitraus? satasen pintaan?
          Kahvit+pullat=n.12e...
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            Kuulemma joskus nitrauksen jälkeen kampi-akseli voi ihan helvesti vetäny kieroon.ja kun taas sitä hiotaan suorax niin nitraus ohenee.Piti kasata itelle tosin vaan 2.3 neloskone stroukatulla akselilla mut en ainakaan ite koe järkeväx vaihtoehdox enää
            speed limits are for pussies

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              Originally posted by timpa View Post
              Kuulemma joskus nitrauksen jälkeen kampi-akseli voi ihan helvesti vetäny kieroon.ja kun taas sitä hiotaan suorax niin nitraus ohenee.Piti kasata itelle tosin vaan 2.3 neloskone stroukatulla akselilla mut en ainakaan ite koe järkeväx vaihtoehdox enää
              Eipä vääntynyttä kampea paljon hiota nitrauksen (typetys) jälkeen, koska kova pintakerros on vain 10 - 25µm paksuinen. Jälkityöstö voi korkeintaan olla pinnan kiillotus tai läppäys.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                Originally posted by timpa View Post
                Kuulemma joskus nitrauksen jälkeen kampi-akseli voi ihan helvesti vetäny kieroon.ja kun taas sitä hiotaan suorax niin nitraus ohenee.Piti kasata itelle tosin vaan 2.3 neloskone stroukatulla akselilla mut en ainakaan ite koe järkeväx vaihtoehdox enää
                Ei kampiakseleita oiota hiomalla, vaan lyömällä oikeaan kohtaan.

                Ja kuten Leka sanoikin, ei akselia voi hioa nitrauksen jälkeen, tai voi mutta nitraus lähtee pois.

                Kaulat pitää kyllä kiilottaa aina nitrauksen jälkeen.
                E24 635csi

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  Originally posted by Supra^ View Post
                  ai noita pystyy hiomaan vielä rajumpaan alikokoon ku toi 0.25mm? mistä niille sit löytyy laakerit jossei teetä? Tammerdieselillä mulle kerrottiin ettei noita M20 akseleita ainakaan voi muuta ku 0.25mm hioa ku ei löydy laakereita millekkään muulle koolle. Ja tehkööt jokainen miten parhaaks näkee mutta oma akseli ainakin kävi nitrauksessa tuon hionnan jälkeen. Eikä se nitraus mitenkään pahan hintastakaan ole, jos vertaa siihen että tuhoo sen kampiakselin...
                  Alkuperaisenä saa 0.5mm aliikoon kiertokangenlaakereita. Maksoivat pikkusen vajaa 40€/pari kun itse jouduin hommaamaan.
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • Kwame
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322
                    • Ylöjärvi

                    Alkaa usko hiipuun noiden Eta:n mäntien etsinnässä. Mistä noita kannattaisi kysellä uutena?

                    Mitä jos laittaisi tuon 81mm iskulla olevan kampiakselin ja jättäisi b25 vakio kanget ja männät? Männistähän pitää tällöin ottaa tavaraa pois, mutta riittääkö niissä vara ottaa tarpeeksi? Puristukset pitäisi saada tonne 10. ->
                    e60 530d -04

                    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                    e36 320i coupe M-sport -94,
                    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Kwame View Post
                      Alkaa usko hiipuun noiden Eta:n mäntien etsinnässä. Mistä noita kannattaisi kysellä uutena?

                      Mitä jos laittaisi tuon 81mm iskulla olevan kampiakselin ja jättäisi b25 vakio kanget ja männät? Männistähän pitää tällöin ottaa tavaraa pois, mutta riittääkö niissä vara ottaa tarpeeksi? Puristukset pitäisi saada tonne 10. ->
                      Noin jos teet, niin 9.7:1 männillä saat yli 11 rutut helposti. Toki männistä pitää viistää, mutta onhan niissä varaa.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Kwame
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Noin jos teet, niin 9.7:1 männillä saat yli 11 rutut helposti. Toki männistä pitää viistää, mutta onhan niissä varaa.
                        Tässä kyseessä siis noi 8.8:1-männät, mitkä mulla tuolla on valmiina. Ei tahdo noita 9.7:1-mäntiäkään löytyvän.
                        e60 530d -04

                        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                        e36 320i coupe M-sport -94,
                        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Kwame View Post
                          Tässä kyseessä siis noi 8.8:1-männät, mitkä mulla tuolla on valmiina. Ei tahdo noita 9.7:1-mäntiäkään löytyvän.
                          Onnistuu muistaakseni noillakin, en nyt vain muista tarkkaan paljonko niillä oli rutut. Olikohan jossain +10.0:1 tienoilla :think.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Kwame
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322
                            • Ylöjärvi

                            Näin myös käsitin. Pitää vaan perehtyä tähän asiaan ihan kunnolla kun tässä joku päivä on aikaa lukea topikkeja läpi. Mulle tää meni ihan hepreaksi sen jälkeen kun rupesin tätä mäntä-vaihtoehtoa miettimään. :think
                            e60 530d -04

                            e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                            e36 320i coupe M-sport -94,
                            e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                            e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                            Comment

                            • Miika Tissari
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1802
                              • Varkaus

                              Originally posted by Kwame View Post
                              Näin myös käsitin. Pitää vaan perehtyä tähän asiaan ihan kunnolla kun tässä joku päivä on aikaa lukea topikkeja läpi. Mulle tää meni ihan hepreaksi sen jälkeen kun rupesin tätä mäntä-vaihtoehtoa miettimään. :think
                              Jos meinaat käyttää 135mm kankia ja 325i mäntiä, niin silloin männistä pois vähintään 3mm ja samanverran venttiilinkoloja syvemmäksi. Puristussuhde on jotain 11 tietämillä. Minusta varmin ja kestävin systeemi tulee 130mm kangilla ja 325i mäntiä käytettäessä. Kerta käytetään 325i kantta on männän laen muoto tuohon kanteen järkevin juuri vakioissa 325i männissä. Itse en oikeen tuota vakiomännän sorvausta kannata, koska ylin rengasura jää aika ohueksi ja lohkeaa siten helpommin.

                              Omien kokemusten mukaan tuo 2.7 muutos on toiminut loistavasti.
                              E28 ///M-tech V8 -83
                              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Originally posted by Miika Tissari View Post
                                Jos meinaat käyttää 135mm kankia ja 325i mäntiä, niin silloin männistä pois vähintään 3mm ja samanverran venttiilinkoloja syvemmäksi. Puristussuhde on jotain 11 tietämillä. Minusta varmin ja kestävin systeemi tulee 130mm kangilla ja 325i mäntiä käytettäessä. Kerta käytetään 325i kantta on männän laen muoto tuohon kanteen järkevin juuri vakioissa 325i männissä. Itse en oikeen tuota vakiomännän sorvausta kannata, koska ylin rengasura jää aika ohueksi ja lohkeaa siten helpommin.

                                Omien kokemusten mukaan tuo 2.7 muutos on toiminut loistavasti.
                                Totta.
                                Mutta 130mm kankia ja 8.8:1 mäntiä käyttämällä rutut jää n.9.4:1 pintaan, eli liian alas. Siksi suosittelen niitä 135mm kankia.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎