Originally posted by Supra^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -vellu- View Postmitä makso nitraus? satasen pintaan?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostKuulemma joskus nitrauksen jälkeen kampi-akseli voi ihan helvesti vetäny kieroon.ja kun taas sitä hiotaan suorax niin nitraus ohenee.Piti kasata itelle tosin vaan 2.3 neloskone stroukatulla akselilla mut en ainakaan ite koe järkeväx vaihtoehdox enää
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostKuulemma joskus nitrauksen jälkeen kampi-akseli voi ihan helvesti vetäny kieroon.ja kun taas sitä hiotaan suorax niin nitraus ohenee.Piti kasata itelle tosin vaan 2.3 neloskone stroukatulla akselilla mut en ainakaan ite koe järkeväx vaihtoehdox enää
Ja kuten Leka sanoikin, ei akselia voi hioa nitrauksen jälkeen, tai voi mutta nitraus lähtee pois.
Kaulat pitää kyllä kiilottaa aina nitrauksen jälkeen.E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View Postai noita pystyy hiomaan vielä rajumpaan alikokoon ku toi 0.25mm? mistä niille sit löytyy laakerit jossei teetä? Tammerdieselillä mulle kerrottiin ettei noita M20 akseleita ainakaan voi muuta ku 0.25mm hioa ku ei löydy laakereita millekkään muulle koolle. Ja tehkööt jokainen miten parhaaks näkee mutta oma akseli ainakin kävi nitrauksessa tuon hionnan jälkeen. Eikä se nitraus mitenkään pahan hintastakaan ole, jos vertaa siihen että tuhoo sen kampiakselin...E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
Alkaa usko hiipuun noiden Eta:n mäntien etsinnässä. Mistä noita kannattaisi kysellä uutena?
Mitä jos laittaisi tuon 81mm iskulla olevan kampiakselin ja jättäisi b25 vakio kanget ja männät? Männistähän pitää tällöin ottaa tavaraa pois, mutta riittääkö niissä vara ottaa tarpeeksi? Puristukset pitäisi saada tonne 10. ->e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostAlkaa usko hiipuun noiden Eta:n mäntien etsinnässä. Mistä noita kannattaisi kysellä uutena?
Mitä jos laittaisi tuon 81mm iskulla olevan kampiakselin ja jättäisi b25 vakio kanget ja männät? Männistähän pitää tällöin ottaa tavaraa pois, mutta riittääkö niissä vara ottaa tarpeeksi? Puristukset pitäisi saada tonne 10. ->
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostNoin jos teet, niin 9.7:1 männillä saat yli 11 rutut helposti. Toki männistä pitää viistää, mutta onhan niissä varaa.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostTässä kyseessä siis noi 8.8:1-männät, mitkä mulla tuolla on valmiina. Ei tahdo noita 9.7:1-mäntiäkään löytyvän.
Comment
-
-
Näin myös käsitin. Pitää vaan perehtyä tähän asiaan ihan kunnolla kun tässä joku päivä on aikaa lukea topikkeja läpi. Mulle tää meni ihan hepreaksi sen jälkeen kun rupesin tätä mäntä-vaihtoehtoa miettimään. :thinke60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostNäin myös käsitin. Pitää vaan perehtyä tähän asiaan ihan kunnolla kun tässä joku päivä on aikaa lukea topikkeja läpi. Mulle tää meni ihan hepreaksi sen jälkeen kun rupesin tätä mäntä-vaihtoehtoa miettimään. :think
Omien kokemusten mukaan tuo 2.7 muutos on toiminut loistavasti.E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
Originally posted by Miika Tissari View PostJos meinaat käyttää 135mm kankia ja 325i mäntiä, niin silloin männistä pois vähintään 3mm ja samanverran venttiilinkoloja syvemmäksi. Puristussuhde on jotain 11 tietämillä. Minusta varmin ja kestävin systeemi tulee 130mm kangilla ja 325i mäntiä käytettäessä. Kerta käytetään 325i kantta on männän laen muoto tuohon kanteen järkevin juuri vakioissa 325i männissä. Itse en oikeen tuota vakiomännän sorvausta kannata, koska ylin rengasura jää aika ohueksi ja lohkeaa siten helpommin.
Omien kokemusten mukaan tuo 2.7 muutos on toiminut loistavasti.
Mutta 130mm kankia ja 8.8:1 mäntiä käyttämällä rutut jää n.9.4:1 pintaan, eli liian alas. Siksi suosittelen niitä 135mm kankia.
Comment
-
Comment