Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    Originally posted by vwtyp1 View Post
    Minkälaisia teho/vääntölukemia on porukalla irronnut vapari M20:stä penkissä?
    Erityisesti kiinnostaa lukemat jotka mitattu "karalan" penkissä.
    Ne mun lukemat lukee tuol mun rojektissa...

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      Originally posted by zJark View Post
      Nonniin poijaat. mites tota noitten alakerran pulttien kanssa ootte menetelly. Onko olemassa jotain virallista ohjetta että vaihdettava kaikki vai meneekö viä vanhoilla kasaan. Muistaakseni kiertokangen pultit olisi ainaki ollu vaihdettavat.
      Ei tarvii vaihtaa jos ei välttämättä halua... Itse en ole mihinkään koneeseen niitä vielä uusinut.
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • jii.veivo
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 564
        • Haapavesi

        tehot

        Originally posted by ZoMbiE View Post
        Ne mun lukemat lukee tuol mun rojektissa...
        Samoin mulla
        e38 750ial
        Husaberg 650 fs -05
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

        Comment

        • arsipaani
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 58
          • jyväskylä

          Originally posted by kari@p View Post
          jokos joku on kyseisen motin saanu tulille?:think
          <-- m20b24-->Samaa kysyisin että kestääkö m20b23 pattipäät että höylää max. reunoilta 2.1mm? Männissä merkinnät mahle 80V151...
          m50b25 suuttimet sekä m20b20 imusarja ja kaasuläppä riittääkö tuohon pannuun?

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Hei läskiremmin miehet, tiedän tämänkin tiedon löytyvän tästä topikista, moneenkin kertaan, mutta kun kukaan muukaan ei etsi itse niin en minäkään...


            Etassako oli nyt "lyhyet" kiertokanget?

            Täsmäisikö b23 kampi, b25 kiertokanget ja eta männät mitenkään samaan nippuun?
            Olli.

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              Originally posted by Rocla View Post
              Etassako oli nyt "lyhyet" kiertokanget?

              Täsmäisikö b23 kampi, b25 kiertokanget ja eta männät mitenkään samaan nippuun?
              Kanget on joo lyhyet, mutta en tällee just heränneenä osaa sanoa tuohon mitään, kun en muista mittoja kaikille noille ulkoa.

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by Rocla View Post
                Hei läskiremmin miehet, tiedän tämänkin tiedon löytyvän tästä topikista, moneenkin kertaan, mutta kun kukaan muukaan ei etsi itse niin en minäkään...


                Etassako oli nyt "lyhyet" kiertokanget?

                Täsmäisikö b23 kampi, b25 kiertokanget ja eta männät mitenkään samaan nippuun?
                Etassa lyhyempi (130mm) niinkuin ZoMbiE sanoi. Mieluummin kokeilisin 325sen mäntiä jotka tulee tuolla kokoonpanolla 0.9mm yli alkuperäisen (ehkä paksumpi pahvi) vs. etan mäntä joka tulee 2.4mm yli alkuperäisen. Jos siis olen oikein ymmärtänyt, niin etan mäntien puristuskorkeus on 1.5mm korkeampi kuin 325sen.
                Kysymykseesi vastatakseni: en ole kokeillut, joten en ole 100 varma.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • jii.veivo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 564
                  • Haapavesi

                  Originally posted by Rocla View Post
                  Hei läskiremmin miehet, tiedän tämänkin tiedon löytyvän tästä topikista, moneenkin kertaan, mutta kun kukaan muukaan ei etsi itse niin en minäkään...


                  Etassako oli nyt "lyhyet" kiertokanget?

                  Täsmäisikö b23 kampi, b25 kiertokanget ja eta männät mitenkään samaan nippuun?
                  En tiedä onnistuuko noin mutta ainaskin b25 9.7 männät käy kun sorvaa n. 5mm:think
                  Niin ja tämä siis b20 kannella
                  e38 750ial
                  Husaberg 650 fs -05
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                  Comment

                  • zJark
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 740
                    • Ylöjärvi

                    Tänään kävi osaset pesussa ja tilasin laakerit tiivisteet ja männänrenkaat. Huomena pitäisi osat jo saapua ja pääsee alakertaa niputtaa. Suuri kiitos Ylöjärven Moottorityölle pesukoneen lainasta.

                    Sovittelin hiluja jo paikalleenkin ja tässä on oma näkemykseni 2.7 konversiosta.
                    td kampi + b25 kiertarit + uuden ulkoasun saaneet männät.

                    Katotaan miten äijän käy.
                    Attached Files
                    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      mites kun on laiteltu noita m50b25 suuttimia näihin koneisiin ylikoko koneisiin niin mitä perää siinä on? pelkästään tuoton takia?
                      en siis tunne suutin tyyppejä mutta olisi edessä m20b20 suuttimien tiivisteiden vaihto ja kävi mielessä että koittais m50b20 koneen suuttimia koska ovat tuoreemmat :think siksi ehkä paremmat

                      joku kuitenkin sekoittaa hevoset tähänkin niin ei olla hakemassa lisätehoa suuttimilla
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        Originally posted by Tonton View Post
                        mites kun on laiteltu noita m50b25 suuttimia näihin koneisiin ylikoko koneisiin niin mitä perää siinä on? pelkästään tuoton takia?
                        en siis tunne suutin tyyppejä mutta olisi edessä m20b20 suuttimien tiivisteiden vaihto ja kävi mielessä että koittais m50b20 koneen suuttimia koska ovat tuoreemmat :think siksi ehkä paremmat

                        joku kuitenkin sekoittaa hevoset tähänkin niin ei olla hakemassa lisätehoa suuttimilla

                        Ei kannata laittaa vakiomyllyyn.Menee rikkaalle alakierroksilla ainakin jo b25:sssakin. Voihan ne toki laittaa mihinkä vaan,mutta sitten on reissu uudelleen ohjelmointiin. Tämän kommentin kirjoitin b25 ja m50b25 suuttimien pohjalta.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by vwtyp1 View Post
                          Ei kannata laittaa vakiomyllyyn.Menee rikkaalle alakierroksilla ainakin jo b25:sssakin. Voihan ne toki laittaa mihinkä vaan,mutta sitten on reissu uudelleen ohjelmointiin. Tämän kommentin kirjoitin b25 ja m50b25 suuttimien pohjalta.
                          OK. tosiaan en oo tutkinu noita suuttimia mutta tossa jotain projektia lukiessa tuli mieleen.
                          ajattelin että olis ~samat arvot kun on sama tilavuus

                          menee vähän ot
                          mutta oliko se niin että sais noi tiivisteet vaihdettuu ilman että ottais imusarjaa ja vent.kopn kantta pois?
                          kävin kyselee hintaa tossa diesel häkkisellä???? ni sano 160€
                          kysyin et mikä maksaa niin venttiilikopan ja imusarjan vaatimat työt
                          et eihän ne tiivisteet siinä mitään maksa.
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by Tonton View Post
                            OK. tosiaan en oo tutkinu noita suuttimia mutta tossa jotain projektia lukiessa tuli mieleen.
                            ajattelin että olis ~samat arvot kun on sama tilavuus

                            menee vähän ot
                            mutta oliko se niin että sais noi tiivisteet vaihdettuu ilman että ottais imusarjaa ja vent.kopn kantta pois?
                            kävin kyselee hintaa tossa diesel häkkisellä???? ni sano 160€
                            kysyin et mikä maksaa niin venttiilikopan ja imusarjan vaatimat työt
                            et eihän ne tiivisteet siinä mitään maksa.
                            Ei tarvi ottaa imusarjaa pois, eikä tod. vk-kantta.
                            Huomautan tässä että ennen kuin kyseiseen operaatioon ryhtyy, kannattaa pestä paskat tarkoin pois sieltä imusarjasta, suuttimien juuresta.
                            Last edited by Jasu; 07-11-2007, 21:07. Reason: lisätty tekstiä
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • M325i
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 1529
                              • Etelä-pohjanmaa

                              Originally posted by zJark View Post
                              Tänään kävi osaset pesussa ja tilasin laakerit tiivisteet ja männänrenkaat. Huomena pitäisi osat jo saapua ja pääsee alakertaa niputtaa. Suuri kiitos Ylöjärven Moottorityölle pesukoneen lainasta.

                              Sovittelin hiluja jo paikalleenkin ja tässä on oma näkemykseni 2.7 konversiosta.
                              td kampi + b25 kiertarit + uuden ulkoasun saaneet männät.

                              Katotaan miten äijän käy.
                              Mitkä männät sulla on tuossa?
                              E30 ja E46 ///M

                              Comment

                              • zJark
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 740
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by vwtyp1 View Post
                                Mitkä männät sulla on tuossa?
                                B25 männät ovat. mutta en muista oliko kyseessä 8.8 vai 9.7 .
                                Tarkistellaan ku saa rapulan parannettua .
                                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎