Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    Originally posted by JJT View Post
    Kestääkö tuo b20 lohko sitten turbokäytössä tuolla porauksella?

    Itse laittaisin ennemmin sen pelkän 2,3 akselin vakioporauksella.
    e: ainiin, konees onkin jo porattu.
    Tuskin kestää, koska joillakin ollut kuulemma ongelmia jo vaparina tuon 84mm porauksen kanssa. Eli sylinterit menneet käytössä soikeiksi.:think
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • Poje^
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 451
      • Simo

      [quote=Jasu;1467393]Se on yksi tapa. Mutta suosittelen kuitenkin m20b25 lohkoa, sillä mielestäni tuo 84 poraus sun lohkoon on liian suuri. (varsinkin kun vielä paineistetaan) Btw. mitkä männät ja kansi sulla on?[/qu


      ostin ton alakerran aika vasta ja 30 tonnia ajetut männät tuli mukana.. kansi on sillä jolta ostin ton alakerran ku ostan sen täs...tossa ainaki jotain tietoa kannesta.....Kansi on portattu, kanavat kiillotettu, jyrkempi nokka(asteita en muista), Dr Shcrichin jäykemmät vena jouset, 2,0 venat paikoillaan, 2,5 venat mukaan, imusarja avarrettu/ kiillotettu, isommat suuttimet.
      E30 325i M-Tech 2
      E91 320Da M-Sport

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        [quote=Poje^;1467429]
        Originally posted by Jasu View Post
        Se on yksi tapa. Mutta suosittelen kuitenkin m20b25 lohkoa, sillä mielestäni tuo 84 poraus sun lohkoon on liian suuri. (varsinkin kun vielä paineistetaan) Btw. mitkä männät ja kansi sulla on?[/qu


        ostin ton alakerran aika vasta ja 30 tonnia ajetut männät tuli mukana.. kansi on sillä jolta ostin ton alakerran ku ostan sen täs...tossa ainaki jotain tietoa kannesta.....Kansi on portattu, kanavat kiillotettu, jyrkempi nokka(asteita en muista), Dr Shcrichin jäykemmät vena jouset, 2,0 venat paikoillaan, 2,5 venat mukaan, imusarja avarrettu/ kiillotettu, isommat suuttimet.
        Jep, 731-kansi ja sen kanssa nuo 8.8:1 männät ei käy.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Poje^
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 451
          • Simo

          ok.. pitääpi alkaa etsii 2.5 lohko jostai.... onko sulla tiedossa 2.5 lohkoa ????
          E30 325i M-Tech 2
          E91 320Da M-Sport

          Comment

          • Jantunen
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 251
            • Mustasaari

            Jasulla taitaa olla hyllytavarana ETA:n 2.7 lohko.

            Comment

            • Poje^
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 451
              • Simo

              2.6

              minkähä verra tosta saa irti hepoja ku 2.0 litra lohko porattu 83.40 eli muistaakseni suurimpaan ylikokoon ja 130 veivit ja olikoha +10 puristeiset männät... kansi= Kansi on portattu, kanavat kiillotettu, jyrkempi nokka(asteita en muista), Dr Shcrichin jäykemmät vena jouset, 2,0 venat paikoillaan, 2,5 venat tulee, imusarja avarrettu/ kiillotettu, isommat suuttimet.
              E30 325i M-Tech 2
              E91 320Da M-Sport

              Comment

              • Kytölä
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 672
                • Lohja

                Saako etan 11 puristeisia mäntiä vielä jostain uutena?
                '88 325i cabrio
                '90 318is

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by Kytölä View Post
                  Saako etan 11 puristeisia mäntiä vielä jostain uutena?
                  Eiköhän niitä marmoritiskiltä ainakin saa.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Lep1
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 396
                    • Keminmaa

                    onko kukaan laittanu nuita 2.7 mäntiä 135mm veiveilä 2.7 kampural ?? tulleeko mäntä paljo lohko yli nuil jos tullee ? pitäiskö se 2.5mm ottaa sitte männästä pois ?
                    e46 330xia 00
                    e3 3.0Sa 77
                    e30 325i 89 cabrio
                    e30 320i 88
                    e32 735iL 88
                    e30 318is 90
                    e28 520i 86
                    e30 320i 89

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Lep1 View Post
                      onko kukaan laittanu nuita 2.7 mäntiä 135mm veiveilä 2.7 kampural ?? tulleeko mäntä paljo lohko yli nuil jos tullee ? pitäiskö se 2.5mm ottaa sitte männästä pois ?
                      Esim. zJark on tehnyt näin, notta kysäses siltä.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Ar5ka
                        Newbiemmer
                        • Feb 2008
                        • 7
                        • Tampere

                        Originally posted by Lep1 View Post
                        onko kukaan laittanu nuita 2.7 mäntiä 135mm veiveilä 2.7 kampural ?? tulleeko mäntä paljo lohko yli nuil jos tullee ? pitäiskö se 2.5mm ottaa sitte männästä pois ?
                        Olen tehnyt, omista männistä lähti n.4mm ja lohkoa laskettiin 0,75mm -> puristukset 10,5. Lohko ja kansi b25
                        E30 Cabrio 2,7

                        Comment

                        • timpa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 257
                          • Akaa

                          Originally posted by Kytölä View Post
                          Saako etan 11 puristeisia mäntiä vielä jostain uutena?
                          Saa niitä uutena vieläkin mut maksaa ihan kivasti.Kysyin niitä about vuosi sitten paristakin paikasta ja sillon ne oli jotain 150egee kappale.Itelle tehtiin Fiatin männistä sopivat sorvaamalla.Eli vanhan Fiatin 1.6 koneen männissä sama halkaisija kun Bemussa ja reilusti sorvaus varaa.Tuli etan akselilla yli lohkon tason jonkin verran.Tehtiin 11:1 vastaavat tai hiukan ylikin kun noissa 11:1 männissä keskellä patin korku on 0.65mm niin näihin jätettiin 1mm. Vakiolla m20b25 kannella rutut jotain 10.7:1. Mulla moottorinohjaus on Hestec ja penkitetty muuten täysin vakiosta moottorista 203.8hv ja väännöt 292nm. Eli kannelle ei tehty mitään muutoksia.Ainoa asia kunnon moottorinohjaus ja puristussuhteen nosto ja 2.7 litran iskutilavuus ja isommat suuttimet
                          speed limits are for pussies

                          Comment

                          • xtech
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 356
                            • savonlinna

                            Originally posted by Lep1 View Post
                            onko kukaan laittanu nuita 2.7 mäntiä 135mm veiveilä 2.7 kampural ?? tulleeko mäntä paljo lohko yli nuil jos tullee ? pitäiskö se 2.5mm ottaa sitte männästä pois ?
                            mites sitte muuten sama setti mutta m20b25 9.7:1 männillä?
                            sigpic

                            e30 2,7

                            Comment

                            • Ar5ka
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 7
                              • Tampere

                              Originally posted by xtech View Post
                              mites sitte muuten sama setti mutta m20b25 9.7:1 männillä?
                              Omassa prokjektissa mallasin niilläkin nopeasti, muistaakseni tulee 3mm yli lohkon. Sorvin paikka siinäkin tapauksessa...
                              E30 Cabrio 2,7

                              Comment

                              • xtech
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 356
                                • savonlinna

                                Originally posted by Ar5ka View Post
                                Omassa prokjektissa mallasin niilläkin nopeasti, muistaakseni tulee 3mm yli lohkon. Sorvin paikka siinäkin tapauksessa...
                                paljos niistä männistä sit joutuu sorvaamaan?

                                puristukset sais olla siinä ~11.5:1...ja tarkoitus käyttää 283/11,9 nokkaa niin joutuuko tekemään venttiilitaskut myös??:think
                                sigpic

                                e30 2,7

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎