Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ar5ka
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 7
    • Tampere

    Ehkä vähän paska neuvo tähän väliin, mutta itse ostin romut nurkkaan ensin ja sitten kone atomeiks, jonka jäkeen tehtiin muutamia koekasauksia ja monia laskelmia.

    Näiden jälkeen muokattiin esim. männät ja lohko, sitten kasattiin kone ja ajoon.

    Tosin omalla kohdalla asiaa helpotti halvalla ostettu m20b27 purkukone.

    Tämä on nyt vain mun oma mielipide, että netistä kannattaa ottaa ideoita moottorinrakentamisesta, mutta ei noudattaa sitä mitä muut on tehny. Ajattelee itse rauhassa muiden projekteja ja miettiin miten haluaa asian tehdä.
    E30 Cabrio 2,7

    Comment

    • jii.veivo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 564
      • Haapavesi

      Originally posted by xtech View Post
      paljos niistä männistä sit joutuu sorvaamaan?

      puristukset sais olla siinä ~11.5:1...ja tarkoitus käyttää 283/11,9 nokkaa niin joutuuko tekemään venttiilitaskut myös??:think
      Todennäköisesti joutuu, puristuksiksi riittä tuolla nokalla 10.5-11:1 jopa alle.
      e38 750ial
      Husaberg 650 fs -05
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

      Comment

      • Ar5ka
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 7
        • Tampere

        Lätkii männän päälle hiukan muovailuvahaa ja sitten vaan kansi päälle ja varovasti pyörittää, niin näkee onko tarvetta tehä taskuja. Hyvin paljon mahollista, että sunkin tapauksessa joutuu tekemään. Ja noista puristuksista omassa koneessa on Shrickin 284/272/110 nokka ja puristukset 10,5 toimii noillakin rutuilla hyvin.
        E30 Cabrio 2,7

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          Originally posted by Ar5ka View Post
          Lätkii männän päälle hiukan muovailuvahaa ja sitten vaan kansi päälle ja varovasti pyörittää, niin näkee onko tarvetta tehä taskuja. Hyvin paljon mahollista, että sunkin tapauksessa joutuu tekemään. Ja noista puristuksista omassa koneessa on Shrickin 284/272/110 nokka ja puristukset 10,5 toimii noillakin rutuilla hyvin.
          Tolla nokallahan ei joutunu tekee taskuja? Jos siis teit 11:1 männistä koneen.
          Ainakin oma toimii ilman taskuja...

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            Jos tässä nyt tavotellaan vakiomäntiä + 135 kanget + 81 isku niin tuolla tavalla tehtynä mitä esim itsellä, niin joutuu varmasti tekeen kolot. Myös vakio nokalla. Tuolla 282 kepillä ei puhettakaan että pyöris ilman.
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • Ar5ka
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 7
              • Tampere

              Originally posted by ZoMbiE View Post
              Tolla nokallahan ei joutunu tekee taskuja? Jos siis teit 11:1 männistä koneen.
              Ainakin oma toimii ilman taskuja...
              Siis tosiaan jäi mainitsematta että paketti oli kokonaisuudessaan: 135mm kanget, etan 11:1 männät ja 81mm kampi.
              Last edited by Ar5ka; 20-04-2009, 21:08.
              E30 Cabrio 2,7

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                Aivan ,oletin että oli lyhyet veivit. Tilanne tietty aivan eri toisella kokoonpanolla.

                Comment

                • RiZ3*
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 353
                  • Helsinki

                  Oon lukenu läpi koko ketjun mut mult on varmaa menny ohi elikkäs. Mikä puristussuhde tulee tämmösel kokoonpanol. 130m kanget etan kampi ja vakio m20b25 männät. ei katti malli. Nokka ois 280/11mm nosto ---> tartteeko taskut ?
                  The will to do - the soul to dare

                  E93 M3

                  Comment

                  • MikkoH
                    Newbiemmer
                    • Jun 2008
                    • 17
                    • Jyväskylä

                    Sorry jo etukäteen! Ei suoranaisesti kuulu tähän topicciin, mutta täältä joku varmasti tietää.

                    Ovatko M20b20 koneen lohkon kiinnityskorvakkeet samanlaiset e30 ja e28 malleissa?

                    Sillä kysyn, että onnistuuko m20b23 koneen siirto e30 korisesta helposti e28 keulille ilman näkyviä muutoksia, jottei katsastusmies liikaa kiinnostu..

                    Comment

                    • jii.veivo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 564
                      • Haapavesi

                      Originally posted by MikkoH View Post
                      Sorry jo etukäteen! Ei suoranaisesti kuulu tähän topicciin, mutta täältä joku varmasti tietää.

                      Ovatko M20b20 koneen lohkon kiinnityskorvakkeet samanlaiset e30 ja e28 malleissa?

                      Sillä kysyn, että onnistuuko m20b23 koneen siirto e30 korisesta helposti e28 keulille ilman näkyviä muutoksia, jottei katsastusmies liikaa kiinnostu..
                      Ei pitäisi huomata konttorilla.
                      e38 750ial
                      Husaberg 650 fs -05
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                      Comment

                      • paksu-pena
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • finland

                        no niin pistetääs tämä kysymys tänne ku täällä on puhuttu nuista poratuista lohkoista.Eli olisin ostamassa bmw 520i e34 88vm joka on M20B20 koneella ja se on porattu joissain liikkeessä kuulema niin suureksi kuin kestää ja tämän porauksen jälkeen koneella on ajettu 60 000km.

                        Niin mitä veikkaatta kannattaako ostaa vai losahtaako tuo porattu kone?

                        Comment

                        • BestMotorWith
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 382
                          • Hämeenlinna

                          Paljon ootte 2,0litrasen kannesta ottanu tavaraa pois, että mahtuu 2,5 litrasen alakerran kanssa pyörimään?
                          Eli auto 525i -89 jenkkimalli mihin pitäis laittaa 2litrasen kansi paikoilleen.
                          Mutta nyt ottaa vaan mäntä kiinni kanteen ku on erilainen palotila.
                          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by BestMotorWith View Post
                            Paljon ootte 2,0litrasen kannesta ottanu tavaraa pois, että mahtuu 2,5 litrasen alakerran kanssa pyörimään?
                            Eli auto 525i -89 jenkkimalli mihin pitäis laittaa 2litrasen kansi paikoilleen.
                            Mutta nyt ottaa vaan mäntä kiinni kanteen ku on erilainen palotila.
                            Varmaan tyhmä kysymys mut miks siihen pitää 2.0 kansi laittaa?
                            Jos jenkkimallin männät samanlaiset ku euromallissa niin jonkun verran joutuu 2-litraisen palotilaa muokkaamaan, 2,5 palotila kun on muotoiltu mäntää vastaavaksi.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • jii.veivo
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 564
                              • Haapavesi

                              Originally posted by JJT View Post
                              Varmaan tyhmä kysymys mut miks siihen pitää 2.0 kansi laittaa?
                              Jos jenkkimallin männät samanlaiset ku euromallissa niin jonkun verran joutuu 2-litraisen palotilaa muokkaamaan, 2,5 palotila kun on muotoiltu mäntää vastaavaksi.
                              Tai sit männistä pois, jota en kyllä tekisi vakio iskulla.:think
                              e38 750ial
                              Husaberg 650 fs -05
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                              Comment

                              • BestMotorWith
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 382
                                • Hämeenlinna

                                Sattu tollanen kakslitrasen kansi olemaan tossa ja se pitäis saada käymään siihen niin etta se on toimiva pirssi taas. Eli mitään huippu tehoja ei nyt olla hakemassa.
                                Miks männästä ei kannata muka ottaa vakioiskulla?
                                If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                                http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎