Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    Minkälaisia mäntiä turbokäytössä olette pitäneet? Tällähetkellä tasapää 11:1 männät,eli b25 palotilalla hiukan päälle 10:1.

    Onko olemassa jotain matalapuristemäntiä jolla saa turbokäytössä rutut laskettua,muutenkin kuin sorvaamalla pois tavaraa päältä. m20b25 koneessa kiinni eta-kampura ja 130mm kiertokanget.
    Last edited by Juzbe; 07-10-2009, 16:32.

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Originally posted by Juzbe View Post
      Minkälaisia mäntiä turbokäytössä olette pitäneet? Tällähetkellä tasapää 11:1 männät,eli b25 palotilalla hiukan päälle 10:1.

      Onko olemassa jotain matalapuristemäntiä jolla saa turbokäytössä rutut laskettua,muutenkin kuin sorvaamalla pois tavaraa päältä. Koneessa kiinni eta-kampura ja 130mm kiertokanget.
      Etan 9.0:1 männät vois olla hyvät sulle.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • TJ87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 53
        • Kajaani

        Männän sisäpuolella oli tälläsia numeroita tässä jarjestyksessä:

        83018
        1
        2+

        33
        c
        16

        1275


        Männänrenkaat oli: ylin 2mm
        alempi 1.95 (voi olla et kulunu 2mm:nen)
        öljyrengas 4mm


        Vois olla viisain ostaa b25 alakerta ja muokata b20 kannesta siihen käypä :think
        ajussa e39 530dA ,01 m-sport
        Ex.
        e39 525i touring ´01, e46 328i '98, e39 530d ´99, e38 740i ´94 6v manuaali, e34 525iA ´92, e39 523 ´97,e34 520 ´89, e30 320 2.3 ´88, e34 540 iA ´93, e39 523 ´96, e36 325 ´92, e36 320 ´95, e30 318 ´88

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by TJ87 View Post
          Männän sisäpuolella oli tälläsia numeroita tässä jarjestyksessä:

          83018
          1
          2+

          33
          c
          16

          1275


          Männänrenkaat oli: ylin 2mm
          alempi 1.95 (voi olla et kulunu 2mm:nen)
          öljyrengas 4mm


          Vois olla viisain ostaa b25 alakerta ja muokata b20 kannesta siihen käypä :think
          Jep, eli volkkarin mäntä kyseessä.
          Cyl. Ø: 83.5; KH: 39.6; GL: 82.6; piston pin: 22x72
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • TJ87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 53
            • Kajaani

            Mistähän kannattas ettii m.renkaita niihin?

            Mitä noita kupla mantiä oon kattonu niin kaikki on ollu 83 koossa ja isompia :think
            ajussa e39 530dA ,01 m-sport
            Ex.
            e39 525i touring ´01, e46 328i '98, e39 530d ´99, e38 740i ´94 6v manuaali, e34 525iA ´92, e39 523 ´97,e34 520 ´89, e30 320 2.3 ´88, e34 540 iA ´93, e39 523 ´96, e36 325 ´92, e36 320 ´95, e30 318 ´88

            Comment

            • Juzbe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1066
              • Pori

              mistä 11:1 mäntiä saatavana,ilmeisesti etan mäntä,lähes tasapää mäntä.. omasta kilahti kone, 5 käypää mäntää+kk jäi ehjäksi..

              Eli jos jollain lojuu nurkissa 84mm 11:1 mäntä ja 130mm kiertokanki niin ostan pois ja m20b25 lohko kiinnostaa myös..

              Comment

              • timpa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 257
                • Akaa

                Uusia saa vieläkin ainakin tammerdieselin kautta tampereelta
                speed limits are for pussies

                Comment

                • KPRacing
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 74

                  miten muuten osaisko joku hieman auttaa, ku tosiaan tuli tuossa omassa projekti moottorissa mäntä melkein 9mm yli lohkotason (dieselin kampiakseli, olikohan se nyt se 81mm isku, m20b25 lohko, 135mm kanget ja b25 männät, en tiedä sitten onko matala vai korkeapuriste m20 kyseessä) niin siis ku oon miettiny vanos mallin m50 mäntiä, niin paljonkohan niistä joutui sorvaa jos meinaa käyttää 135mm kankia? olisko jollaki kokemusta? :think niin ja paljon tuohon tulee litratilavuudeksi? tulee b20 kansi siihen..

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by KPRacing View Post
                    miten muuten osaisko joku hieman auttaa, ku tosiaan tuli tuossa omassa projekti moottorissa mäntä melkein 9mm yli lohkotason (dieselin kampiakseli, olikohan se nyt se 81mm isku, m20b25 lohko, 135mm kanget ja b25 männät, en tiedä sitten onko matala vai korkeapuriste m20 kyseessä) niin siis ku oon miettiny vanos mallin m50 mäntiä, niin paljonkohan niistä joutui sorvaa jos meinaa käyttää 135mm kankia? olisko jollaki kokemusta? :think niin ja paljon tuohon tulee litratilavuudeksi? tulee b20 kansi siihen..
                    81 isku ja 84 poraus = noin 2.7 litraa
                    Miksi et tee jo olevista männistä sopivia? Eikä niistä vanoksen männistä paljoa tarvis ottaa pois, mutta en tiedä kuinka niissä on varaa.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • KPRacing
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 74

                      Originally posted by Jasu View Post
                      81 isku ja 84 poraus = noin 2.7 litraa
                      Miksi et tee jo olevista männistä sopivia? Eikä niistä vanoksen männistä paljoa tarvis ottaa pois, mutta en tiedä kuinka niissä on varaa.
                      kärsiskö sorvaa sen 9mm suunnillee pois? sorvaus maksais 120€ suunnillee, paljon maksaa venttiilikolojen sorvaus?

                      Comment

                      • KPRacing
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 74

                        niin ja saako mitään hyötyä aikaiseksi jos käyttää 135mm kankia? vapari tulossa kuitenkin..

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by KPRacing View Post
                          kärsiskö sorvaa sen 9mm suunnillee pois? sorvaus maksais 120€ suunnillee, paljon maksaa venttiilikolojen sorvaus?
                          Kyllä niistä voi sen 9mm sorvata veks, mutta männän päähän tulee sit reikä, kun loppuu tavara siitä keskeltä.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            Originally posted by KPRacing View Post
                            niin ja saako mitään hyötyä aikaiseksi jos käyttää 135mm kankia? vapari tulossa kuitenkin..
                            No kankisuhde siinä kasvaa, mutta kun yhtälö on nyt tuo mikä on, niin käytännössä saisit pelkän katastrofin. Eikä yhtään missään valmiissa männissä ole 9mm sorvausvaraa (paitsi ehkä Virtalan Wisecoissa ). Kato paljonko tavaraa niiden mäntien rengasurien päällä on, ei paljoa, miinusta siitä vielä 9mm, miltä näyttää? Äänestän sopivia M20-mäntiä ja lyhyempiä veivejä.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Muistaakseni laen paksuus on 8mm. Onhan noita 8.8:1 ja 9.7:1 mäntiä sorvailtu 885 kanteen sopiviksi 81mm iskulla, niin en näe tässäkään ongelmaa. Tässä kombinaatiossahan mäntä tulee vain 3mm ylemmäksi kuin 75 iskulla. Kruunun korkeus 8.8:1 männässä on 3,7mm ja 9.7:1 männässä 4,4mm.

                              Pistetään täältäkin ääni 130mm kangille. Huomattavasti helpompaa, pari milliä vain lohkosta pois. Toki silloinkin pitää mäntää hieman muokata. Eikä se suhde tuolla kangella paljoa huonone.
                              Last edited by Jasu; 17-10-2009, 08:44.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • KPRacing
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 74

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Muistaakseni laen paksuus on 8mm. Onhan noita 8.8:1 ja 9.7:1 mäntiä sorvailtu 885 kanteen sopiviksi 81mm iskulla, niin en näe tässäkään ongelmaa. Tässä kombinaatiossahan mäntä tulee vain 3mm ylemmäksi kuin 75 iskulla. Kruunun korkeus 8.8:1 männässä on 3,7mm ja 9.7:1 männässä 4,4mm.

                                Pistetään täältäkin ääni 130mm kangille. Huomattavasti helpompaa, pari milliä vain lohkosta pois. Toki silloinkin pitää mäntää hieman muokata. Eikä se suhde tuolla kangella paljoa huonone.
                                jos laittais ne 130mm kanget ja m50 vanos männät niin pääsis varmaan vähällä sorvauksella?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎