Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turvenuija
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 60
    • simo/rovaniemi/kemi

    Originally posted by zJark View Post
    Uskaltaisin väittää että ei ole.
    Käsittääkseni porauskin on sama 84 mikä b25:ssa. Vai?
    Eikös se ole ihan perus 2.7 alakertaa vastaava, alpinan männillä höystettynä.

    Juu kiitos...täsä päivän ajan mittaillu enkä ole huomannut mitään eroa. Paitsi kampura ja männät
    E30 Cabrio m50B25 turbo -88

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by turvenuija View Post
      Juu kiitos...täsä päivän ajan mittaillu enkä ole huomannut mitään eroa. Paitsi kampura ja männät
      Ei pitäis ollakaan, normi b25 lohko.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Lep1
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 396
        • Keminmaa

        Originally posted by turvenuija View Post
        Juu kiitos...täsä päivän ajan mittaillu enkä ole huomannut mitään eroa. Paitsi kampura ja männät
        mittaappa varsin paljo veivi painaa ku eikös ne ole vähä kevyemmän oloset ku normi 130mm veivit.. sulta puuttuu pari veiviä
        e46 330xia 00
        e3 3.0Sa 77
        e30 325i 89 cabrio
        e30 320i 88
        e32 735iL 88
        e30 318is 90
        e28 520i 86
        e30 320i 89

        Comment

        • turvenuija
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 60
          • simo/rovaniemi/kemi

          Originally posted by Lep1 View Post
          mittaappa varsin paljo veivi painaa ku eikös ne ole vähä kevyemmän oloset ku normi 130mm veivit.. sulta puuttuu pari veiviä

          juu pittääpä perjantaina mitata ku meen takas kotia päin..... niihä nuita puuttuu, kuka lie syöny neki veivit
          E30 Cabrio m50B25 turbo -88

          Comment

          • Lep1
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 396
            • Keminmaa

            Originally posted by turvenuija View Post
            juu pittääpä perjantaina mitata ku meen takas kotia päin..... niihä nuita puuttuu, kuka lie syöny neki veivit
            haahah minäpä tiän missä ne 2 veiviä on:think
            e46 330xia 00
            e3 3.0Sa 77
            e30 325i 89 cabrio
            e30 320i 88
            e32 735iL 88
            e30 318is 90
            e28 520i 86
            e30 320i 89

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Osaako kukaan sanoa kumpi kampura on kestävempi, M20B25 vai M50B25? Onko uudempi takokampura?
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by Jasu View Post
                Osaako kukaan sanoa kumpi kampura on kestävempi, M20B25 vai M50B25? Onko uudempi takokampura?
                m50 on kuulemma 3,5kg kevyempi kestosta en osaa sanoa
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  Kysytääs nyt sen verran että kuinka 8.8 (kat?) mallin männät soveltuvat 130mm kiertokankien ja eta-kampuran kanssa. Turbokäyttöön tulossa,tuleeko paljo yli lohkon tasopinnan,jotenkin sellanen muistikuva että niitä 2.7 turbokoneissa on käytetty aikalailla paljon. Eli joutuuko käyttää sorvin kautta?


                  E. b25 lohko+kansi
                  Last edited by Juzbe; 24-12-2009, 22:15.

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Juzbe View Post
                    Kysytääs nyt sen verran että kuinka 8.8 (kat?) mallin männät soveltuvat 130mm kiertokankien ja eta-kampuran kanssa. Turbokäyttöön tulossa,tuleeko paljo yli lohkon tasopinnan,jotenkin sellanen muistikuva että niitä 2.7 turbokoneissa on käytetty aikalailla paljon. Eli joutuuko käyttää sorvin kautta?
                    Itseasiassa jäävät alle tason. Helmoista en muista että joutuuko hieman ottamaan pois että ei ota vastapainoon. Toki näitä 8.8:1 mäntiä on uutta ja vanhaa mallia ja toisella taisi mahtua. Kun vain muistaisi kummalla menee. :think
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Jarpeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 510
                      • vaasa

                      Mulla oli 8.8 ruttuset kattimallin männät jotka oli mahlen teket ja niissä oli helma liika pitkä/erillainen. Helmastahan ei saisi suoraan leikata vaan pitäisi jättää se osta joka menee vastapainojen väliin leikkaamatta. ks:n männät kuuleman mukaan pitäisi olla tuolla matalan mallin reunalla. miten lie kobelsmith kirjoitetaan.

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by Jarspi View Post
                        Mulla oli 8.8 ruttuset kattimallin männät jotka oli mahlen teket ja niissä oli helma liika pitkä/erillainen. Helmastahan ei saisi suoraan leikata vaan pitäisi jättää se osta joka menee vastapainojen väliin leikkaamatta. ks:n männät kuuleman mukaan pitäisi olla tuolla matalan mallin reunalla. miten lie kobelsmith kirjoitetaan.
                        Mahlelta löytyy myös 2 eri mallia.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Juzbe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1066
                          • Pori

                          Noni,menipäs taas mielenkiintoiseksi.. heitetääs taas ajatusta ilmoille,että mitkä männät sopii "helpoiten" eta kampuran sekä 130mm veivien kanssa, sorvaus päältä on ok mutta ei mielellään ruveta helmoja muokkaamaan. Puristussuhteeksi sopiva turbokäyttöön,pienillä paineilla,eli noin 8.5 - 9.0.

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by Juzbe View Post
                            Noni,menipäs taas mielenkiintoiseksi.. heitetääs taas ajatusta ilmoille,että mitkä männät sopii "helpoiten" eta kampuran sekä 130mm veivien kanssa, sorvaus päältä on ok mutta ei mielellään ruveta helmoja muokkaamaan. Puristussuhteeksi sopiva turbokäyttöön,pienillä paineilla,eli noin 8.5 - 9.0.
                            Suoraan menisi ainakin etan omat 9.0:1 männät (KH noissa 35,7).
                            Muita vaihtoehtoja olisi M42B18 männät (KH 31.65) ja M50B25 vanos männät (KH 32,55)
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • ^Tonix^
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 641
                              • Vaasa

                              Originally posted by Jasu View Post
                              Osaako kukaan sanoa kumpi kampura on kestävempi, M20B25 vai M50B25? Onko uudempi takokampura?
                              M50B25 kampura ei ole takokamaa.

                              Originally posted by Juzbe View Post
                              Kysytääs nyt sen verran että kuinka 8.8 (kat?) mallin männät soveltuvat 130mm kiertokankien ja eta-kampuran kanssa. Turbokäyttöön tulossa,tuleeko paljo yli lohkon tasopinnan,jotenkin sellanen muistikuva että niitä 2.7 turbokoneissa on käytetty aikalailla paljon. Eli joutuuko käyttää sorvin kautta?


                              E. b25 lohko+kansi
                              Männän helmoista joutuu ottamaan vähä pois.
                              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                              E30 318is
                              E36 M3 Coupe

                              Comment

                              • marko84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2008
                                • 1489
                                • Pori

                                Tyhmä kysymys tähän väliin , mut mistäs sen nyt sit tietää onko mäntä esim : 8.8:1 , 9.7:1 vai 10,2/1 ja mitäs toi suhdeluku tarkoittaa?
                                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎