Kysytäänpäs täällä ennen kun mennään perse edellä puuhun..
Sigun cabrioon siis "rakenteilla" M20B23 kone. Kone on siis purettu atomeiksi ja tarkoitus nyt kasata uusilla laakereilla ja männänrenkailla. Kesällä hankin jo kaikki projektiin tarvittavat osat sekä käytin kampuran ja kiertokanget tarkastettavana kannen plaanauksen ohessa.
Ennen joululomia käytin lohkon hoonauksessa ja nyt olisikin sitten kaikki valmiina kasausta varten. Ennen kun kerkesin kovinkaan pitkälle, tuli heti muutama muuttuja matkaan:
Männät alkup. 79.98 mm. Vanhat renkaat tarkoitus vaihtaa uusiin M20 renkaisiin jotka kesällä ostettu. Uusien m-renkaiden paketin kyljessä merkintä 80.00 mm. Tuli sitten rakotulkilla mielenkiinnosta mitattua paljonko jää rakoa vanhalla sekä uudella ylemmällä männänrenkaalla (sylinteriputkessa ilman mäntää tietenkin.)
Vanhalla renkaalla rakotulkilla mitattuna jäi välystä noin .75 mm kun taas uudella noin .55 mm. Onko uutta rengasta syytä viilata vai meneekö tuollaisenaan vaikka rako pieneneekin 0.20 mm?
Sigun cabrioon siis "rakenteilla" M20B23 kone. Kone on siis purettu atomeiksi ja tarkoitus nyt kasata uusilla laakereilla ja männänrenkailla. Kesällä hankin jo kaikki projektiin tarvittavat osat sekä käytin kampuran ja kiertokanget tarkastettavana kannen plaanauksen ohessa.
Ennen joululomia käytin lohkon hoonauksessa ja nyt olisikin sitten kaikki valmiina kasausta varten. Ennen kun kerkesin kovinkaan pitkälle, tuli heti muutama muuttuja matkaan:
Männät alkup. 79.98 mm. Vanhat renkaat tarkoitus vaihtaa uusiin M20 renkaisiin jotka kesällä ostettu. Uusien m-renkaiden paketin kyljessä merkintä 80.00 mm. Tuli sitten rakotulkilla mielenkiinnosta mitattua paljonko jää rakoa vanhalla sekä uudella ylemmällä männänrenkaalla (sylinteriputkessa ilman mäntää tietenkin.)
Vanhalla renkaalla rakotulkilla mitattuna jäi välystä noin .75 mm kun taas uudella noin .55 mm. Onko uutta rengasta syytä viilata vai meneekö tuollaisenaan vaikka rako pieneneekin 0.20 mm?
Comment