Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezpej
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 252
    • Pilkanmaan ylipaineistaja

    Originally posted by m20power View Post
    Moro, mulla on tuommoinen M20B27 turbokone rakenteilla ja oon miettiny että minkä mittaiset kiertokanget siihen laittais. Männät on cp tasalakiset ja tulee 135 mm kiertokangilla aikalailla lohkon tasoon ,ehkä hivenen yli. Taitaa olla liian kovat puristukset jos noita käyttää. Kansikin on 2 litrasen. Mites jos laittas 130 mm kanget niin onko hyvä kun sitten männät jää lohkon tasosta sen 5mm? :think Tai toimisko 135 mm kanget ja 3mm paksu vaikka cometic
    135mm kanget vaa, saa hyvän kampisuhteen.

    Ja puristukset VÄHINTÄÄ 9.0:1. muuten ei mennä mihkää

    Comment

    • anttiviis
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 369
      • Kokkola

      Jos mäntiä ei oo vielä tehty niin ehdottomasti 140 veiveillä!
      E30 325i Turbo -86
      E30 325i M-tech2 -89
      E30 316i Bavaria -91
      E39 525iA -02
      F11 530xd M-Sport -11

      Comment

      • m20power
        BTCF Member
        • May 2013
        • 102
        • Raahe

        Männät on jo. Ollut tuo kone entisellä omistajalla endurance käytössä. Joo mutta laitetaan 135mm kanget sitte sinne ja katotaan mitä tapahtuu
        E91 320d -07
        E30 316 2d -88
        E30 320 4d -85
        E28 524 td -84

        Comment

        • Ahdinko
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 227
          • Kerava

          Hommasin Kasselperfomancen Alpinan kopio lastun strokeriin mutta eihän se nyt sit pelaa niinkuin pitäis.



          Tilanne on siis se, että kun säädän tyhjäkäynnin kohdilleen ilmamäärämittarista siten että seos on jossain 14 nurkilla niin kierroksia nostaessa jossain about 2100 kohdalla kone potkasee, mainaa tukehtua tai ei saa bensaa (seos käy laihalla). Jos onnistun juksaamaan kierrokset yli tuon niin toimii ainakin 4000rpm asti. Sit jos säädään tyhjäkännin rikkaammalle niin tekee saman mutta korkeammilla kierroksilla.
          Lisäksi minusta tyhjäkäyntikierrokset ei ole ainakaan oleellisesti nousseet normaalista vaikka tuossa sanotaan että 900rpm olis nostettu.

          Osaako kukaan sanoa mistä moinen vois johtua? Käsittääkseni tuo KasselPerformance on ihan luotettava paja kuitenkin. Lähetin kyllä sinnekin postia mutta katsoo nyt vastaako ne ylipäätään.

          EDIT: Jenkeistä eivät ylläri pylläri vastaa, joten no can do. Mutta sain käsiini toisen piirin joka toimii ihan kivasti.
          Last edited by Ahdinko; 05-08-2014, 08:30. Reason: Itse itselleni vastaten
          Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
          Käyttis 535i GT F07
          Ex: X1 E84 28i Xdrive
          Ex: E90 325

          Comment

          • turbobliz
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1002
            • e-suomi

            Originally posted by turbobliz View Post
            sain tänään jonkun vimpauksen ja ryhdyin viemään tämmöistä stroker-projektia eteenpäin:

            Alakertaan
            -84mm kampiakseli B28, holkitettu
            -M20B25 10.5 puristeiset männät IE:n alelaarista = +11 purkat pitkällä iskulla
            -130mm SPM seipäät
            -vakio vp +618

            Yläpäähän
            -vakio 885 kansi
            -Schrick 304 asiaankuuluvilla jousilla
            -Jenveyn tötteröt
            -joku peltisarja

            Katotaan mitä tulee, tuleeko mitään. Vähän ehkä hölmö kombinaatio, koska ajattelin alunperin vakioita lyhyitä veivejä tuohon, mutta sitten rupesi hirvittämään josko ne miljoonalaatikosta löytyvät veivit ei jaksakaan menossa mukana huonolla kampisuhteella ja tulee käkikello.
            Tästä tuli lopulta ihan asiallinen kampe. Oppirahat maksoin öljynkierron kanssa.. M20 todellakin tarvitsee loiskelevyt rata-ajoon, ellei halua pilata kampiakselia ja kiertokankia.

            Opetuksen piikkiin menee myös M52 kampiakselien erot. Alkupään akselit on paljon pienemmillä vastapainoilla ja ilman triggerikiekkoa. Loppupään akselit ei mahdu pyörimään lohkossa, eikä lyhyillä kiertokangilla. Jouduttiin sorvaamaan muutama milli ja puntittamaan sen jälkeen luonnollisesti.

            Comment

            • hesmondoE30
              Newbiemmer
              • Aug 2014
              • 2
              • sawo

              e30 Tietoutta?

              Hei

              Olen uusi täällä tiedon valtakunnassa ja ajattelin ruveta täältä aluksi kysymään kokemuksia ja niitä hyviä vinkkejä.
              Itseltäni löytyy e30 m20b20 koneella ja tarkoitus olisi ens talvena nostaa kone pöydälle ja entrata moottori kuntoon.
              Ideana olisi ihan vaan uusia tiivisteet ja sisuskalut uuteen uskoon mut taas siinä sivussa tekis miel tehdä pientä tehon lisäystä.
              Eli mistä löytyisi esim.kaikki tiivisteet ja laakerit yms. mitä nyt tarvias kone remontin yhteysessä laittaa uusiksi.
              Ja sit se "pieni" mielenkiinto mikä ois samalla niin se tehonlisäys vapari mallia kunniottaen kuitenki.Eli mitä pikku parannuksia kannattas tehdä.
              Ja minkäslainen operaatio ois se kun puhutaan ns."stroukki pata" noihin e30:siin?

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by hesmondoE30 View Post
                Hei

                Olen uusi täällä tiedon valtakunnassa ja ajattelin ruveta täältä aluksi kysymään kokemuksia ja niitä hyviä vinkkejä.
                Itseltäni löytyy e30 m20b20 koneella ja tarkoitus olisi ens talvena nostaa kone pöydälle ja entrata moottori kuntoon.
                Ideana olisi ihan vaan uusia tiivisteet ja sisuskalut uuteen uskoon mut taas siinä sivussa tekis miel tehdä pientä tehon lisäystä.
                Eli mistä löytyisi esim.kaikki tiivisteet ja laakerit yms. mitä nyt tarvias kone remontin yhteysessä laittaa uusiksi.
                Ja sit se "pieni" mielenkiinto mikä ois samalla niin se tehonlisäys vapari mallia kunniottaen kuitenki.Eli mitä pikku parannuksia kannattas tehdä.
                Ja minkäslainen operaatio ois se kun puhutaan ns."stroukki pata" noihin e30:siin?
                Siirsin kysymyksesi tämän topikin jatkoksi. Tämän kun lukaisee läpi niin viisastuu varmaan.
                PS: Jos siinä moottorissa ei mitään irrotusta vaativaa vikaa ole tiedossa niin mitä sitä "pöydälle ottamaan".
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  Turhaa virittää m20b20 konetta, tee siitä b23 ko. koneen kampiakselilla ja männillä.

                  Comment

                  • QjuusoQ
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 6
                    • kouvola

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Lohkoissa on eroja, mutta juuri niin päin, että e34 lohko käy e30 koriin, mutta e30 lohko ei käy e34 koriin. Korvakot kiinnittyvät eri kohtiin ja e30 lohkoissa ei ole e34 tarvitsemia kiinnitysreikiä, eikä edes paikkoja niille.

                    Jos vaihdat manuaali koneen automaatille niin joudut poistamaan silmälaakerin, jos vaihdat automaatti koneen manuaalille niin joudut lisäämään silmälaakerin.
                    Olenkin etsinyt tätä tietoa jo hetkisen . Yksi lisä kysymys vain käykö kolmenelkulla 260 getraggi suoraan kolmekymppiseen että onko siinä siis samat kiinnitys pisteet

                    Comment

                    • anttiviis
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 369
                      • Kokkola

                      Originally posted by QjuusoQ View Post
                      Olenkin etsinyt tätä tietoa jo hetkisen . Yksi lisä kysymys vain käykö kolmenelkulla 260 getraggi suoraan kolmekymppiseen että onko siinä siis samat kiinnitys pisteet
                      Käy kun vaihtaa laatikon kannakkeen. Ja saa e30 lohkon e34 koriin kun tekee kaks lisäreikää toiselle kannakkeelle, tai niin mun yks 86vm e30 lohko oli e34:ssa kiinni.
                      Last edited by anttiviis; 08-09-2014, 19:17. Reason: 2 reikää, ei yks.
                      E30 325i Turbo -86
                      E30 325i M-tech2 -89
                      E30 316i Bavaria -91
                      E39 525iA -02
                      F11 530xd M-Sport -11

                      Comment

                      • ///Make
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 4688
                        • Lahti

                        E34 laatikon kardaanin laippa on isommalla pulttijaolla, eli tarvitsee 325i:n laipan (tai sama löytyy parista muustakin Bemarista kun Fansista katsoo).
                        Z3 3,0 Coupe -98
                        E30 325E 4D -85
                        Originally posted by TNT
                        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                        Comment

                        • tuRbo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 292

                          Tietääkö joku mikä on m50b25 vanos männänrenkaiden katkosvälys?
                          onko sama kuin m20b25 männänrenkaiden 0,20-0,50?
                          e30 325i M-tech II

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            Originally posted by tuRbo View Post
                            Tietääkö joku mikä on m50b25 vanos männänrenkaiden katkosvälys?
                            onko sama kuin m20b25 männänrenkaiden 0,20-0,50?
                            0,2-0,55
                            0,2-0,65
                            0,2-0,55

                            Lähteenä Haynes manuaali.

                            Comment

                            • basso72
                              BTCF Member
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              Originally posted by tuRbo View Post
                              Tietääkö joku mikä on m50b25 vanos männänrenkaiden katkosvälys?
                              onko sama kuin m20b25 männänrenkaiden 0,20-0,50?
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • Ezpej
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2012
                                • 252
                                • Pilkanmaan ylipaineistaja

                                Nyt mietinnässä uusi moottori, kun vanhasta halkesi sylinterin seinämä.

                                haavena oli m20b25 lohko johon tulisi b23 kampiakseli ja 135mm kanget.
                                Mutta haasteena tulee nuo männät. puristukset olisi hyvä tähdätä johonkin 10- 11 riippuu onko männissä varaa kairata venttiili koloja japaniin?
                                nokka 11.1mm nostolla, 280 asteinen.

                                Paljonko muuten vakio m20b25 mäntä tulee yli dekin? Mikähän olisi järkevin "vakiomäntä" vaihtoehto :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎