Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16422
    • Asikkala

    Originally posted by ///Make View Post

    Olisi 320i 12/87 johon 7/89 525i:stä moottori
    Tiedäthän että e34:n lohkossa ei ole kuskin puolella tarpeeksi reikiä e30:n koneenkorvan kiinnitystä varten ?
    Ja e34:n lohko + e30:n öljypohja = ei öljytikun paikkaa. Paitsi jos /kun ottaa e34:n lohkosta tulpan pois siitä missä on e30:ssä tikun putki.

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5150
      • Joensuu

      Originally posted by ruupanen View Post
      Anteekis jo etukäteen, koska tämä kysymys esitetty varmasti jo miljoona kertaa, mutta kysyn silti: Eli jos lähdetään kasaa M20B25 lohkolla / kannella 2.7 litraista, niin ilmeisesti käytetään M21d24 kampura ja kanget, mutta milläs männillä kyseisen konversio on helpoin toteuttaa?

      Luin kyllä tätä topikkia pitkän matkaa, mutta ei homma selvinnyt.
      Nyt sain lisäinfoa toisaalta, että M21d24 kanpuralla, M20B25 135mm veivellä ja M50B25 männillä sais kanssa kasattuun toimivan paketin, jolla puristukset ois 9-10 väliin.

      Noita M50 mäntiä on kuulemma kahta erilaista versioo ja käsittääkseni tähän kyseiseen tarkoitukseen tartteis ne matalemmat? Eli kummat on ne matalemmat, jotka on sit "plug&play" tähän kyseiseen kokonpanoon? Vanos vai ei vanos männät?

      Edit: Ilmeisesti noi ei vanos männät, mutta joku vielä osais vahvistaa, niin tietäs moiset ostaa.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 908
        • Jyväskylä

        Mietippäs miten männän korkeus menee, jos non vanos koneessa on 135mm kiertokanki ja vanos koneessa 140mm.

        Comment

        • turbobliz
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1002
          • e-suomi

          Onko olemassa lyhytiskuisempaa M20 kampuraa kuin M20B20 66mm ?

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 908
            • Jyväskylä

            Ei ole.

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by ruupanen View Post
              Nyt sain lisäinfoa toisaalta, että M21d24 kanpuralla, M20B25 135mm veivellä ja M50B25 männillä sais kanssa kasattuun toimivan paketin, jolla puristukset ois 9-10 väliin.

              Noita M50 mäntiä on kuulemma kahta erilaista versioo ja käsittääkseni tähän kyseiseen tarkoitukseen tartteis ne matalemmat? Eli kummat on ne matalemmat, jotka on sit "plug&play" tähän kyseiseen kokonpanoon? Vanos vai ei vanos männät?

              Edit: Ilmeisesti noi ei vanos männät, mutta joku vielä osais vahvistaa, niin tietäs moiset ostaa.
              Ei mene nuokaan männät suoraan, vaan niistäkin pitää ottaa siivu pois.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5150
                • Joensuu

                Originally posted by Jasu View Post
                Ei mene nuokaan männät suoraan, vaan niistäkin pitää ottaa siivu pois.
                Jopas tämä nyt menee yllättävän vaikeekis. Toisaalla sanotaan toista ja toisaalla toista Tosin uskon että T3:sella ja teikäläisellä sitä tietoa varmasti on.

                No joktap ostamme sitten tuollaiset M50B25 vanos männät ja otetaampahan sitten niistä siivu pois. Nuo kai sinne nyt parhaat ja edullisimmat ovat. Etan männät ainakin harvassa ja kalliita.

                Mitähän sitä jää sit puristusta tuolla kombolla, jos otetaan minimin verran männistä poikkehen?
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Jopas tämä nyt menee yllättävän vaikeekis. Toisaalla sanotaan toista ja toisaalla toista Tosin uskon että T3:sella ja teikäläisellä sitä tietoa varmasti on.

                  No joktap ostamme sitten tuollaiset M50B25 vanos männät ja otetaampahan sitten niistä siivu pois. Nuo kai sinne nyt parhaat ja edullisimmat ovat. Etan männät ainakin harvassa ja kalliita.

                  Mitähän sitä jää sit puristusta tuolla kombolla, jos otetaan minimin verran männistä poikkehen?
                  Niin kumpaakos kantta käytitkään?

                  EDIT. 81mm kampura, non vanoksen 135mm veivit ja vanoksen 32,55mm PK:lla olevat männät B25 kannella. Puristussuhde n. 10.0:1 pintaan (karkea arvio), kun oletetaan että tasopinnat plaanataan. Männistä otetaan n. 1.4mm pois, jotta mäntä tulisi dekin kanssa tasan. Saa kyllä tulla hieman ylikin.
                  Last edited by Jasu; 15-08-2011, 13:33.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    Originally posted by jasu View Post
                    niin kumpaakos kantta käytitkään?
                    m20b25.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5150
                      • Joensuu

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Niin kumpaakos kantta käytitkään?

                      EDIT. 81mm kampura, non vanoksen 135mm veivit ja vanoksen 32,55mm PK:lla olevat männät B25 kannella. Puristussuhde n. 10.0:1 pintaan (karkea arvio), kun oletetaan että tasopinnat plaanataan. Männistä otetaan n. 1.4mm pois, jotta mäntä tulisi dekin kanssa tasan. Saa kyllä tulla hieman ylikin.
                      Huoh, äly loppuu miulla kesken Eli veivienkin pitää olla M50, eikä ne käy M20? Eikös tossa M20B25 nyt ole 135mm veivit?
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Huoh, äly loppuu miulla kesken Eli veivienkin pitää olla M50, eikä ne käy M20? Eikös tossa M20B25 nyt ole 135mm veivit?
                        Ei tarvi olla. Sorry, mun moka. Kyllä molemmissa on saman mittaiset veivit.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5150
                          • Joensuu

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Ei tarvi olla. Sorry, mun moka. Kyllä molemmissa on saman mittaiset veivit.
                          Hyvä. Sittenhän tää pysyy järkintasena = 100 € männät + niitten sorvaus. Kaikki muukun jo ennestään löytyy.

                          Kiitän ja kumarran.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • kahtis
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 33
                            • Häme

                            Varmaan ollut keskustelua aikaisemminkin, mutta onko E34 M20B25 lohko yhteensopiva/sama E30 M20B25 kanssa?

                            Toinen kysymys on että sama homma mutta onko automaatista otettu M20B25 lohko yhteensopiva M20B25 manuaalin kanssa?

                            Tarkoitus on etsiä E30 325i toinen moottori jostain, mutta käykö siihen moottori E34 525i:stä / 525iA:sta? Onko lohkossa eroja?
                            BMW - Ajamisen iloa.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by kahtis View Post
                              Varmaan ollut keskustelua aikaisemminkin, mutta onko E34 M20B25 lohko yhteensopiva/sama E30 M20B25 kanssa?

                              Toinen kysymys on että sama homma mutta onko automaatista otettu M20B25 lohko yhteensopiva M20B25 manuaalin kanssa?

                              Tarkoitus on etsiä E30 325i toinen moottori jostain, mutta käykö siihen moottori E34 525i:stä / 525iA:sta? Onko lohkossa eroja?
                              Lohkoissa on eroja, mutta juuri niin päin, että e34 lohko käy e30 koriin, mutta e30 lohko ei käy e34 koriin. Korvakot kiinnittyvät eri kohtiin ja e30 lohkoissa ei ole e34 tarvitsemia kiinnitysreikiä, eikä edes paikkoja niille.

                              Jos vaihdat manuaali koneen automaatille niin joudut poistamaan silmälaakerin, jos vaihdat automaatti koneen manuaalille niin joudut lisäämään silmälaakerin.
                              Olli.

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5150
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Niin kumpaakos kantta käytitkään?

                                EDIT. 81mm kampura, non vanoksen 135mm veivit ja vanoksen 32,55mm PK:lla olevat männät B25 kannella. Puristussuhde n. 10.0:1 pintaan (karkea arvio), kun oletetaan että tasopinnat plaanataan. Männistä otetaan n. 1.4mm pois, jotta mäntä tulisi dekin kanssa tasan. Saa kyllä tulla hieman ylikin.
                                Todii, hiljaa hyvä tulee, eli männät & kampura lähössä näinäpäivinä koneistamolle. Parit lisäkyssärit tuli mieleen: joissakin M20 männissä on venttiilienkolot valmiina, mutta miks? Näihin M50 mäntii ei moisia tarvitse koneistaa, paitti jos meinaa laittaa jyrkemmän nokan?

                                T: newbie
                                Last edited by ruupanen; 03-10-2011, 13:48.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎