m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _jake_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei tarvi pelätä. Sen kyllä näkee selvästi onko ollu öljyjen kanssa ongelmaa vai ei. Ihan noista eBay kuvistakin näkee onko nokka pilalla vai ei.
    Selvä homma Ostit ilmeisesti sen nokan Latviasta, ei ainakaa löydy enää

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Eikö nämäkin nokat kuitenkin aika ikuisia oo ellei ilman öljyjä oo ajeltu? Itse nokat varmaan kestää mutta tarvitseeko pukkien paikkoja pelätä?
    Ei tarvi pelätä. Sen kyllä näkee selvästi onko ollu öljyjen kanssa ongelmaa vai ei. Ihan noista eBay kuvistakin näkee onko nokka pilalla vai ei.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Saa niitä erikseen, kun ostaa vaikka jonkun perus paskan m52tu/m54 nokan kympillä ebaysta ja ottaa siitä Mut tuossa linkkaamassani ratas on kyllä paikallaan. Se on vaan tuon vanoksen vastakappaleen alla piilossa.
    Eikö nämäkin nokat kuitenkin aika ikuisia oo ellei ilman öljyjä oo ajeltu? Itse nokat varmaan kestää mutta tarvitseeko pukkien paikkoja pelätä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Eikö siinä pidä kuitenkin aina olla vanoksen hammasratas kiinni? Niitä ei saa mistään erikseen?
    Saa niitä erikseen, kun ostaa vaikka jonkun perus paskan m52tu/m54 nokan kympillä ebaysta ja ottaa siitä Mut tuossa linkkaamassani ratas on kyllä paikallaan. Se on vaan tuon vanoksen vastakappaleen alla piilossa.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Eikö siinä pidä kuitenkin aina olla vanoksen hammasratas kiinni? Niitä ei saa mistään erikseen?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin ja m52 virittäjille, tuossa olis m52 rautaputkitettu lohko pilkkahintaan: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-M52-EN...UAAOSwYIhWlPln

    Pystyy poraileen ja hoonaileen ihan oman mielen mukaan.

    EDIT vaan taitaa puuttua runkopukit

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Tuntuu vain olevan M54B30 nokat aika lujassa.
    Tuossa olis esim yksi järkihintaan: http://www.ebay.de/itm/BMW-Nockenwel...IAAOSwl9BWI-kj

    Heh ja oli tuolla toinenkin alle 100€ hintaan, mut nappasin sen itelle

    EDIT ja kun ebaystä noita ostelee, niin kannattaa mitata, että nosto on oikeesti 9,7mm. Yhden jo jouduin palauttaan myyjälle, kun se ei ollut oikeesti m54b30 nokka, mut onneksi ebay hommat toimii ja rahat sai mukisematta takaisin.
    Last edited by Pazi88; 03-02-2016, 12:42.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Tuolla oli penkitystulokset jossa näkyy tuon m54b30 nokan vaikutus.


    Edit: nostoa tuossa nokassa on 9,7mm
    Kiitokset tästä Aivan suoraanhan ei ole verrattavissa, kun nokka on ilmeisesti ainut modi tuossa softan lisäksi? Imusarjahan on myös eri. Mutta näyttäisi sillä hyvin olevan vaikutusta muuten aika vakiossa koneessa.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Jos asiasta kerran konkreettista näyttöä on niin kai asia näin sitten on Pitääpä laittaa tuollainen nokka etsintään...


    Onko muuten tietoa M52B28 vanoksen tiivisteiden kestosta? Auto rullattu 169tkm, onko siis järkeä vaihtaa? Vai onko niiden vaihdosta aina hyötyä?
    Tuolla oli penkitystulokset jossa näkyy tuon m54b30 nokan vaikutus.


    Edit: nostoa tuossa nokassa on 9,7mm

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Jos asiasta kerran konkreettista näyttöä on niin kai asia näin sitten on Pitääpä laittaa tuollainen nokka etsintään...


    Onko muuten tietoa M52B28 vanoksen tiivisteiden kestosta? Auto rullattu 169tkm, onko siis järkeä vaihtaa? Vai onko niiden vaihdosta aina hyötyä?
    Enemmän tavaraahan sinne sylinteriin saadaan tolla m54 nokalla.

    Kyllähän ne tiivisiteen kovettuu, eikä niitä varmaan haitaksi oo vaihtaa.
    N.4bar öljynpaineella se vanos kytkeytyy oli ne tiivisteet varmaan sitte minkälaiset tahansa.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    EMP:llä oli niitä käyriä eri vireillä samassa moottorissa ja muistaakseni niissä sillä m54b30 nokalla oli suurin merkitys tehoihin.
    Jos asiasta kerran konkreettista näyttöä on niin kai asia näin sitten on Pitääpä laittaa tuollainen nokka etsintään...


    Onko muuten tietoa M52B28 vanoksen tiivisteiden kestosta? Auto rullattu 169tkm, onko siis järkeä vaihtaa? Vai onko niiden vaihdosta aina hyötyä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Kyllähän m54b30 imunokka kannattais hankkia, on vain hyvis hinnois. Imusarjana on m50, pakosarjat schmiedmann s-tech ja suuttimina m3 evon omat.

    Kyllähän se järkeen käy, että jyrkempi nokka olisi imupuolellekin parempi. Mutta silti Antti Aj-techillä meinasi, että ei olisi niin suurta merkitystä. Onko noilla spekseillä ilman imunokan vaihtoa mitattu tehoja kyseisestä moottorista? Tuntuu että on aina lyöty suoraan vain miljoonan maksavat shrickit kiinni

    Vinkkejä saa toki antaa, vaparimoottorin virittely ei niin tuttua puuhaa ole :think
    EMP:llä oli niitä käyriä eri vireillä samassa moottorissa ja muistaakseni niissä sillä m54b30 nokalla oli suurin merkitys tehoihin.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Olihan tuossa m54b30 imunokassa enemmän nostoa ja asteita! pazi88 on noi eri nokkien speksit tännekkin listannut.
    Riippuu tietysti mihinkä sen nokan ajoittaa että sopeutuuko se ecu vielä. Paras lopputuloshan olis aina säätää se ecu niille muutoksille mitä on tehty.
    Muistaisin, että asteita oli sama 244 kuin tossa M50nv nokassa? Nostoa en muista. Ainahan hyvä olisi penkittää ja ainakin yrittää säätää paremmaksi. Ja kun Aj-tech ei sentään yritä hinnoillaan ryöstää ihmisiä toisinkuin suurin osa noista pajoista, niin ei olisi mikään konkurssi käydä siellä kääntymässä.

    Tuntuu vain olevan M54B30 nokat aika lujassa.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Saako sitten M54B30 imunokalla paljonkin lisähyötyä? Vakioboksia en välttämättä softaisikaan, eiköhän se ecu siihen sopeudu. Mutta kun tuolle boksille on jotain tehty, niin joko se toimii muutosten jälkeen tai ei toimi. Hieman oon itsekin skeptinen sen suhteen, että softauksella saisi polleja laitumilta lisää, vapari kuitenkin on vapari.
    Olihan tuossa m54b30 imunokassa enemmän nostoa ja asteita! pazi88 on noi eri nokkien speksit tännekkin listannut.
    Riippuu tietysti mihinkä sen nokan ajoittaa että sopeutuuko se ecu vielä. Paras lopputuloshan olis aina säätää se ecu niille muutoksille mitä on tehty.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Saako sitten M54B30 imunokalla paljonkin lisähyötyä? Vakioboksia en välttämättä softaisikaan, eiköhän se ecu siihen sopeudu. Mutta kun tuolle boksille on jotain tehty, niin joko se toimii muutosten jälkeen tai ei toimi. Hieman oon itsekin skeptinen sen suhteen, että softauksella saisi polleja laitumilta lisää, vapari kuitenkin on vapari.

    Leave a comment:

Working...
X