Saa niitä erikseen, kun ostaa vaikka jonkun perus paskan m52tu/m54 nokan kympillä ebaysta ja ottaa siitä Mut tuossa linkkaamassani ratas on kyllä paikallaan. Se on vaan tuon vanoksen vastakappaleen alla piilossa.
Eikö nämäkin nokat kuitenkin aika ikuisia oo ellei ilman öljyjä oo ajeltu? Itse nokat varmaan kestää mutta tarvitseeko pukkien paikkoja pelätä?
Eikö siinä pidä kuitenkin aina olla vanoksen hammasratas kiinni? Niitä ei saa mistään erikseen?
Saa niitä erikseen, kun ostaa vaikka jonkun perus paskan m52tu/m54 nokan kympillä ebaysta ja ottaa siitä Mut tuossa linkkaamassani ratas on kyllä paikallaan. Se on vaan tuon vanoksen vastakappaleen alla piilossa.
Heh ja oli tuolla toinenkin alle 100€ hintaan, mut nappasin sen itelle
EDIT ja kun ebaystä noita ostelee, niin kannattaa mitata, että nosto on oikeesti 9,7mm. Yhden jo jouduin palauttaan myyjälle, kun se ei ollut oikeesti m54b30 nokka, mut onneksi ebay hommat toimii ja rahat sai mukisematta takaisin.
Kiitokset tästä Aivan suoraanhan ei ole verrattavissa, kun nokka on ilmeisesti ainut modi tuossa softan lisäksi? Imusarjahan on myös eri. Mutta näyttäisi sillä hyvin olevan vaikutusta muuten aika vakiossa koneessa.
Jos asiasta kerran konkreettista näyttöä on niin kai asia näin sitten on Pitääpä laittaa tuollainen nokka etsintään...
Onko muuten tietoa M52B28 vanoksen tiivisteiden kestosta? Auto rullattu 169tkm, onko siis järkeä vaihtaa? Vai onko niiden vaihdosta aina hyötyä?
Enemmän tavaraahan sinne sylinteriin saadaan tolla m54 nokalla.
Kyllähän ne tiivisiteen kovettuu, eikä niitä varmaan haitaksi oo vaihtaa.
N.4bar öljynpaineella se vanos kytkeytyy oli ne tiivisteet varmaan sitte minkälaiset tahansa.
Kyllähän m54b30 imunokka kannattais hankkia, on vain hyvis hinnois. Imusarjana on m50, pakosarjat schmiedmann s-tech ja suuttimina m3 evon omat.
Kyllähän se järkeen käy, että jyrkempi nokka olisi imupuolellekin parempi. Mutta silti Antti Aj-techillä meinasi, että ei olisi niin suurta merkitystä. Onko noilla spekseillä ilman imunokan vaihtoa mitattu tehoja kyseisestä moottorista? Tuntuu että on aina lyöty suoraan vain miljoonan maksavat shrickit kiinni
Vinkkejä saa toki antaa, vaparimoottorin virittely ei niin tuttua puuhaa ole :think
EMP:llä oli niitä käyriä eri vireillä samassa moottorissa ja muistaakseni niissä sillä m54b30 nokalla oli suurin merkitys tehoihin.
Olihan tuossa m54b30 imunokassa enemmän nostoa ja asteita! pazi88 on noi eri nokkien speksit tännekkin listannut.
Riippuu tietysti mihinkä sen nokan ajoittaa että sopeutuuko se ecu vielä. Paras lopputuloshan olis aina säätää se ecu niille muutoksille mitä on tehty.
Muistaisin, että asteita oli sama 244 kuin tossa M50nv nokassa? Nostoa en muista. Ainahan hyvä olisi penkittää ja ainakin yrittää säätää paremmaksi. Ja kun Aj-tech ei sentään yritä hinnoillaan ryöstää ihmisiä toisinkuin suurin osa noista pajoista, niin ei olisi mikään konkurssi käydä siellä kääntymässä.
Saako sitten M54B30 imunokalla paljonkin lisähyötyä? Vakioboksia en välttämättä softaisikaan, eiköhän se ecu siihen sopeudu. Mutta kun tuolle boksille on jotain tehty, niin joko se toimii muutosten jälkeen tai ei toimi. Hieman oon itsekin skeptinen sen suhteen, että softauksella saisi polleja laitumilta lisää, vapari kuitenkin on vapari.
Olihan tuossa m54b30 imunokassa enemmän nostoa ja asteita! pazi88 on noi eri nokkien speksit tännekkin listannut.
Riippuu tietysti mihinkä sen nokan ajoittaa että sopeutuuko se ecu vielä. Paras lopputuloshan olis aina säätää se ecu niille muutoksille mitä on tehty.
Saako sitten M54B30 imunokalla paljonkin lisähyötyä? Vakioboksia en välttämättä softaisikaan, eiköhän se ecu siihen sopeudu. Mutta kun tuolle boksille on jotain tehty, niin joko se toimii muutosten jälkeen tai ei toimi. Hieman oon itsekin skeptinen sen suhteen, että softauksella saisi polleja laitumilta lisää, vapari kuitenkin on vapari.
Leave a comment: