Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostOnkos tämä edennyt mitenkään?Last edited by Pazi88; 18-09-2015, 13:26.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by hartge e46 View Posten vielä lukenu koko topiccia läpi, mutta kysymys jo ilmoille. suunnitelmis m52b28tu viritys ja lohkosta jo kaupat tehty. ajatuksena pitää vaparina, mitä sinne lohkoon kannattaa tunkea stroukkausta ajatellen...? mielellään edes lähelle bolt-on kamaa.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostM54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.
Comment
-
-
Originally posted by Kojootti5 View PostM54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostM54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.
Originally posted by Kojootti5 View PostM54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
Originally posted by jr66 View PostEikö tule sitten jo helpommaksi vaihtaa autoa ? Joo tiedän, siitä ei tässä nyt ole kyse.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn oo saanu aikaseksi ja tuskin nyt talvella kerkeenkään kun kohdeauto on talven aikana ajossa ja on muita mielenkiinoisempia projekteja. Suunnittelin kuitenkin poraavani tyhjäkäyntiventtiilin kanavat pääkanaviin ja tukkivani ne kannen liitoksen kohdalta, niin tuo menee bolt on sinkkuvanoksen kanteen. Kaasuläppä menee poikittain kiinni tuohon, kunhan se on malli ilman vakkarin vaijeria. Imuletkut tuplavanoksesta ja bensaletku sekä huohotus hässäkät kohdilleen, niin mekaanisesti homma on siinä. DISA läppää pitäs pystyä ajamaan alkeellisesti pakoputken läpän lähdöllä, koska sille löytyy järkevä kartta MS41:ssä (ei oo läppää enään putkessa). Ettii vaikka MAF arvoja logittamalla, mitkä olis sopivat aukeamis ja kiinni meno pisteet RPM x MAF akselilla ja syöttää ne pakoputken läpän karttaan.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Kojootti5 View PostM54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostEli vielä for dummies versio:
meneekö noi M54B30 hilut ns heittämällä alulohkoiseen M52B28 single vanokseen sisään? Onko sylinterit/männät samalla halkaisijalla? Mikä puristussuhde muodostuu?
M52B28: Bore/stroke 84/84, kiertokanki 135 mm, lohkon korkeus 211 mm, männän puristuskorkeus 31,82
M54B30: Bore/stroke 84/89,6 kiertokanki 135 mm, lohkon korkeus 211 mm, männän puristuskorkeus 28,32
Männän laki YKK:ssa jää M54 palikoilla 0,7mm alemmas, eli ilman muutoksia puristussuhde laskee jonkun verran. Paljonko, sitä en pysty heittämään nyt. M54 männissä on vähän pienemmät venttiilinkolot.
Edit: korjatkaa, jos joku meni pieleen.Last edited by Skarpa; 29-09-2015, 11:09.
Comment
-
Comment