Juu, tiedossa oli että rajoitin on melko korkealla, mutta lähinnä toivon lisää vääntöä ja jos tehoakin tulisi ylärekistetiin lisää niin olisi plussaa, vakio imarilla kun tehokäyrä notkahtaa niin aikaisin ettei loppuun asti kierrättelyssä ole järkeä. Tuo oli kuitenkin saanut hyvää palautetta ja tuon ostaneet kirjoitellut että eroa kun yöllä ja päivällä, niin kokeillaan nyt sitten, eiköhän tuollaisesta eroon pääse jos osoittautuu huonoksi
Nyt mainosmies kyllä on lyöny sua rumasti.. ei mopolla moottoritielle.
Mitä lie tuossakin sisässä. Tuo rajotin on ainakin niin korkealla, että ei mitään hyötyä vakio koneessa tai edes miedosti viritetyssä. Mulla vaikka on kaikki perus virit koneessa, niin tehokäyrän laskee silti ennen 6800rpm, missä on rajotin. Tuosta eteenpäin ei oo mitään hyötyä huudattaa.
Ja ajonestonkin poisto ei minusta ole järkevää, ellei ole pakko. (Esim. Kone eri koriin). Eipähän jokaisen nistin mukaan tartu auto, jos se on toiminnassa.
Ennemmin hommaisin kaapelin ja softan ja modaisin vakio boksia (jos vaan pystyy).
Juu, tiedossa oli että rajoitin on melko korkealla, mutta lähinnä toivon lisää vääntöä ja jos tehoakin tulisi ylärekistetiin lisää niin olisi plussaa, vakio imarilla kun tehokäyrä notkahtaa niin aikaisin ettei loppuun asti kierrättelyssä ole järkeä. Tuo oli kuitenkin saanut hyvää palautetta ja tuon ostaneet kirjoitellut että eroa kun yöllä ja päivällä, niin kokeillaan nyt sitten, eiköhän tuollaisesta eroon pääse jos osoittautuu huonoksi
Kellään kokemuksia tästä? Voisi kuvitella että tuollaisesta optimoidusta ecusta voisi olla hyötyä ihan kivastikkin, ainakin mitä noita EMP:n dynokäppyröitä katselee niin tuolla brittisoftallakin ero vakioon on huomattava. Ajattelin ensin kokeilla vakio imarilla mutta jos yläpää tuntuu tahmealta niin sitten M50 imaria vielä kehiin.
Mitä lie tuossakin sisässä. Tuo rajotin on ainakin niin korkealla, että ei mitään hyötyä vakio koneessa tai edes miedosti viritetyssä. Mulla vaikka on kaikki perus virit koneessa, niin tehokäyrän laskee silti ennen 6800rpm, missä on rajotin. Tuosta eteenpäin ei oo mitään hyötyä huudattaa.
Ja ajonestonkin poisto ei minusta ole järkevää, ellei ole pakko. (Esim. Kone eri koriin). Eipähän jokaisen nistin mukaan tartu auto, jos se on toiminnassa.
Ennemmin hommaisin kaapelin ja softan ja modaisin vakio boksia (jos vaan pystyy).
Kellään kokemuksia tästä? Voisi kuvitella että tuollaisesta optimoidusta ecusta voisi olla hyötyä ihan kivastikkin, ainakin mitä noita EMP:n dynokäppyröitä katselee niin tuolla brittisoftallakin ero vakioon on huomattava. Ajattelin ensin kokeilla vakio imarilla mutta jos yläpää tuntuu tahmealta niin sitten M50 imaria vielä kehiin.
Joo, pitää tempasta irti ja katella miten sitä vähän muokkais paremman tuntuman toivossa. Äkkiäkös tuohon nappaa uuden läpän tai vähän käyttää koteloa jyrsimessä.
Ja itellä ainakin tuo porattu läppä imee niin lujasti tuohon koteloon kiinni alipaineella että välillä kun kaasun löysää ja yrittää uudelleen painaa niin ekaks helvetin jäykkä ja sit yhtäkkiä aukee. Sammuksissa ollessa koko kaasupoljin on 3x löysempi
Mitä isompi läppä, sen enemmän ongelma korostuu.
Katsoo esim. m60 koneiden kaasuläppiä joissa läpässä on reilu kiila tuo takia.
Toki maksamalla samasta extraa, ongelma ilmeisesti poistuu.
Olisko tota vaijerin uraa mahdollista muokata jotta saisi progressiota läpän liikkeeseen? Vai onko siinä jo vakiona tehty näin. Ei muista kun omaan ei aikoinaan läppään koskettu kun todettiin, ettei se kurista yhtään mittauksilla.
m52 kaasuläpässä kiila on itse kotelossa. Ei läpässä. Mut porauksen jälkeen sitä ei tosiaan ole ollenkaan.
Vaijerin kiekon muokkausta mietin itsekkin. Pitäs melkeen tehdä uus, että sais halkasijaa kasvatettua pienille aukeamille. Mut niinkuin sanoin, niin kaasun vasteeseen on tottunu, niin en ole jaksanu asialle tehdä mitään. Tämä onglema tulee vaan aina silloin tällöin esiin, jos joku outo hyppää rattiin.
Kertokaapa tosta BBTB toteutuksesta? Pakosarja yms. helpot nyt ku ostaa vain ja asentaa. Ois ihan jees saaha lisää löylyä tohon käyttikseen. Vääntöjä tietenki alas lisää ois mukava saada tohon single vanokseen
Schrick imusarja vaan hankintalistalle. M50 sarjalla menetät vain vääntöä alhaalta.
Niin mullahan ei oo luistonestoa omassa ollenkaan. Toki en tiedä onko se polkimen painallus nyt millin vai kolme, mut hyvin minimaaliset liikkeet vaikuttaa paljon moottorin kierroksiin.
Mitä isompi läppä, sen enemmän ongelma korostuu.
Katsoo esim. m60 koneiden kaasuläppiä joissa läpässä on reilu kiila tuo takia.
Toki maksamalla samasta extraa, ongelma ilmeisesti poistuu.
Olisko tota vaijerin uraa mahdollista muokata jotta saisi progressiota läpän liikkeeseen? Vai onko siinä jo vakiona tehty näin. Ei muista kun omaan ei aikoinaan läppään koskettu kun todettiin, ettei se kurista yhtään mittauksilla.
Aiheeseen liittyen mulla on tuossa 4wd turbo korollassa 70mm läppä muistaakseni ja suora. Vakio on paljon pienempi. Kaupunki ajo ei ole kovin kaksista, juurikin pieni kaasun muutos aiheuttaa nykivää menoa..
Niin mullahan ei oo luistonestoa omassa ollenkaan. Toki en tiedä onko se polkimen painallus nyt millin vai kolme, mut hyvin minimaaliset liikkeet vaikuttaa paljon moottorin kierroksiin.
Tuossa kuvan laitteessa ei ole luistoneston läppää mukana.
Mutta kuulostaa kyllä erikoiselta käytökseltä että millin painalluksella kiekat nousee noin. Mutta ei siitä sen enempää.
Eikös se luistoneston "läppä" ole pulttaa kiinni lisäys tuohon kuvassa näkyneeseen kaasuläppään. Käsittääkseni tuo luistoneston lisäosa kuristaa ilmavirtausta, joten se voi hieman selittää miksi kaasuunvastaavuudessa on eroja.
No tuskin sillä nyt mitään valtavaa merkitystä on, mutta kuristin mikä kuristin.
Tuossa kuvan laitteessa ei ole luistoneston läppää mukana.
Mutta kuulostaa kyllä erikoiselta käytökseltä että millin painalluksella kiekat nousee noin. Mutta ei siitä sen enempää.
Leave a comment: