Tossa olis halukkaalle teräsputkitettu lohko sopuhintaan. Sisältää kampuran, kiertokanget ja männät. Toimitus Suomeen n. 250e (kysyin). Houkuttelis ostaa ite, mut nyt ei perse kestä. Jos sais Suomeen kulkeutumaan halvemmalla, niin ostaisin saman tien.
Miksi haluta just teräsputkitetun alulohkon? Rautapytyt saa M50-lohkolla ja kestää porata paremmin ylikokoon, pinnoitetulla alumiinisylinterillä taas saa kaikki alumiinin lämpöedut, rautaputkitetulla alublokilla ei saa mitään etua mikä puoltaisi just sen käyttöä noiden vaihtoehtojen sijaan.
Miksi haluta just teräsputkitetun alulohkon? Rautapytyt saa M50-lohkolla ja kestää porata paremmin ylikokoon, pinnoitetulla alumiinisylinterillä taas saa kaikki alumiinin lämpöedut, rautaputkitetulla alublokilla ei saa mitään etua mikä puoltaisi just sen käyttöä noiden vaihtoehtojen sijaan.
M50 lohko painaa enemmän, eikä siitä vaparikäytössä ole muuta iloa kuin tuo ylikokoon poraus, joka ei ollut itellä suunnitelmissa. Rautaputkitettua lohkoa voi höylätä ongelmitta matalammaksi puristusten nostamiseksi. M54 männänrenkaat sopivat rautaputkitettuun lohkoon, jolloin rengasuria ei tarvitse sorvata M52 renkaille sopiviksi.
Siirrytääs tänne. On tuo mun ( Z3 2.8l koneen virittäminen ) Zetorin viritys kysely tuolla Z sivuilla, mutta jatketaan täällä.
Tässä mun eka postaus...
Z3 2.8l koneen virittäminen.
BMW Z3 2.8 Roadster vm. 1997
Tällainen Z3 on jo tavallaan ostettu. Pitäisi vaan hakea.
Pakosarjat ja Eisenmann rst putkisto on laitettu, sekä M50b25 imusarja ja perässä Quaife kitkalukko. Muutenkin alusta tehty vakaammaksi ja jäykemmäksi. Kytkin vahvempaa sorttia.
Jokin verran AUTOJA rakentaneena, lähinnä V8 koneita, niin on jo jonkin verran tietoa vaparien virittämisestä. Turbo Kittiä en suunnittele, vaan tehot pitää ottaa vapaasti hengittämällä.
Tietääkseni tuohon käy 3.0l M3 kansi ja samalla siinä M3 imusarja ja kaasuläpät.
Onko kansi rintamalla muuta vaihtoehtoa ja mitkä nokat ovat ok alaväännön kärsimättä.
Alakerta käsittääkseni kestää helposti, jos 300hp on tehotavoitteeni. Mitä muuta pitää huomioida, tai olisi hyvä tietää.
YLEENSÄKIN OLEN KIINNOSTUNUT, ETTÄ MITÄ / MILLAINEN YLÄKERTA ON PARAS. Nyt en ole ihan muutaman satasen osia ostamassa, vaan palikat JOILLA SAA TEHOA.
Linkkejä voi laittaa mistä ja mitä voi ostaa, esim Ebay. Tai jos jollakulla foorumilaisella on sopivaa kamaa myynnissä, niin tänne tai YV:hen viestiä.
Älkää laittako, että googlaamalla löytyy. Olen 383 V8 Stroukki koneita ( yli 500 hp vapareita ) tehneenä hakenut yleensä tietoa henkilöiltä, jotka TODELLA tietää ja haluaa auttaa.
Jos ni tilaan ja vien portattavaksi ja mietin, että tekisivät venttiili ja jousi ym työt näille Schmiedmann nokille. Vai pitäisikö olla astetta miedommilla arvoilla.
Camshaft sport dbilas M50/M52 264GR exhaust side
Sport nokka-akseli dbilas M50/M52 272GR - imupuoli
Page not found - Racehead Engineering | Racing Hardware Developments
Tai tämä Schmiedmann
Sport intake-manifold dbilas with separate throttle housings
Tuotenumero: 10.010.017
Mikä ilmamassamittari oisi ok.
Tyhmät kommentit voi jättää nolaamatta itseään.
Tallissa on + 500 hp Malibu V8 vapari.
Sekä Yrityksen nimissä on SLK55 joka on erään Tanskalaiset firman ( Kleemann ) virittämä -600 hp.
Oli enemmänkin, mutta 100 km vauhdissa löi niin rajusti tyhjää, että ahtimen siipipyörää piti muuttaa, jotta saatiin tiputettua +700 hp tuohon noin 560 hp.
Pihalla on myös Hummer H2 josta ahdettuna otettu 600hp.
Voisin ostaa M3 tai ahtaa tuon Zetorin, miksi. Haluan tehdä jotain muuta ja erilaista.
SAA ANTAA ASIALLISIA VINKKEJÄ... Tyhmät kommentit jätän omaan arvoonsa.
Jos ni tilaan ja vien portattavaksi ja mietin, että tekisivät venttiili ja jousi ym työt näille Schmiedmann nokille. Vai pitäisikö olla astetta miedommilla arvoilla.
Camshaft sport dbilas M50/M52 264GR exhaust side
Sport nokka-akseli dbilas M50/M52 272GR - imupuoli
Page not found - Racehead Engineering | Racing Hardware Developments
Tai tämä Schmiedmann
Sport intake-manifold dbilas with separate throttle housings
Tuotenumero: 10.010.017
Mikä ilmamassamittari oisi ok.
Tyhmät kommentit voi jättää nolaamatta itseään.
Tallissa on + 500 hp Malibu V8 vapari.
Sekä Yrityksen nimissä on SLK55 joka on erään Tanskalaiset firman ( Kleemann ) virittämä -600 hp.
Oli enemmänkin, mutta 100 km vauhdissa löi niin rajusti tyhjää, että ahtimen siipipyörää piti muuttaa, jotta saatiin tiputettua +700 hp tuohon noin 560 hp.
Pihalla on myös Hummer H2 josta ahdettuna otettu 600hp.
Voisin ostaa M3 tai ahtaa tuon Zetorin, miksi. Haluan tehdä jotain muuta ja erilaista.
SAA ANTAA ASIALLISIA VINKKEJÄ... Tyhmät kommentit jätän omaan arvoonsa.
M52 konetta on yhdellä ja kahdella vanoksella (M52 ja M52tu) niiden kannet eivät käy ristiin, mutta jos vanosten määrä täsmää, niin kansi sopii kyllä sulle. Arvelisin lukujen perusteella, että noi nokat toimii vielä hydraulisten nostajien ja vakiojousten kanssa, mutta kannattaa tarkistaa dbilakselta. M52 venttiilikoneisto on aika kevyt ja hyvillä jousilla.
Pakosarjasta ei kokemusta, mutta varmaan toimii. Eisenmannin tarjonnan vilkaisisin myös, kun Remotion kerran kehaisi, että on tarjouksia. Eisenmann todennäköisesti optimoidumpi.
Dbilalksen läppisten laatua olen kuullut moitittavan (takerteleva vivusto ja tiivistämättömät akselit), mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Liittämäsi linkki ei avaudu, mutta jos sen takana on RHD:n läppikset, niin niistä olen vastaavasti kuullut hyvää.
Ilmamäärämittariksi vaihtaisin S50 version 3,5" halkaisijalla ja sille kuuluvan ilmansuodatinkotelon. Suuttimet mennee vaihtoon, B28 suuttimet alkaa todennäköisesti jäädä pieniksi sun tehotavoitteella. S50 suuttimien pitäisi toimia.
Puristussuhdetta lisäisin tuohon komboon. Nikasil -lohko on vähän ongelmallinen jyrsiä, koska jyrsinterä voi lohkoa sylinterien reunasta pinnoitetta irti. Jyrsintä voisi mennä, jos pinnoitteen hioo ensin pois sylinteristä jyrsittävältä syvyydeltä. Helppo tapa korottaa puristussuhdetta vähän on vaihtaa 1,75mm massapahvi 0,7 mm MLS-tiivisteeseen. Muutoksen myötä venttiilien ja mäntien välys on syytä tarkistaa, mutta sulla kun on kansi menossa työstettäväksi, niin venttileitä voisi istuttaa kanteen vähän syvemmälle.
Mites ihan S50Bxx läppärungot adapterilla?
Olisi hiukan edullisempi vaihtoehto, ja taitaa olla myös yhtä yksinkertainen asentaa mitä dbilaksen?
Onko nuo Schiedmannin myymät pakosarjat muuten niitä ebay sarjoja vastaavanlaisia..?
Jotenkin vaan näyttäisi samankaltaiselta.
S50 läppisten sovittamisesta M52 kylkeen voi lukea mun tai Supan projektitopicista. Vaatii vähän muokkailua kaasun asentoanturin, ykköspytyn kaasuvivun ja koneen huohotuksen suhteen, muttei se Dbilaskaan taida mennä paikalleen ihan ilman muutoksia. Supa tuli siihen tulokseen, ettei S50B30 läppiksillä ainakaan vakioilla imutorvilla ollut muuta viritysvaikutusta kuin nopeampi vastaus kaasuun. Itse asentelen läppikset ihan muuten vain askartelun ilosta ja kaasuun vastaavuuden ja fiiliksen vuoksi.
Schmiedmannin pakosarjat on käsittääkseni ihan samoja kiinalaisia perus virisarjoja kuin ebayssa ilman nimeä myytävätkin, mutta välissä on kuitenkin Schmiedmannin laadunvalvonta, joten laatu on todennäköisesti parempi kuin huonoimmissa ebay-sarjoissa.
M52 konetta on yhdellä ja kahdella vanoksella (M52 ja M52tu) niiden kannet eivät käy ristiin, mutta jos vanosten määrä täsmää, niin kansi sopii kyllä sulle. Arvelisin lukujen perusteella, että noi nokat toimii vielä hydraulisten nostajien ja vakiojousten kanssa, mutta kannattaa tarkistaa dbilakselta. M52 venttiilikoneisto on aika kevyt ja hyvillä jousilla.
Pakosarjasta ei kokemusta, mutta varmaan toimii. Eisenmannin tarjonnan vilkaisisin myös, kun Remotion kerran kehaisi, että on tarjouksia. Eisenmann todennäköisesti optimoidumpi.
Dbilalksen läppisten laatua olen kuullut moitittavan (takerteleva vivusto ja tiivistämättömät akselit), mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Liittämäsi linkki ei avaudu, mutta jos sen takana on RHD:n läppikset, niin niistä olen vastaavasti kuullut hyvää.
Ilmamäärämittariksi vaihtaisin S50 version 3,5" halkaisijalla ja sille kuuluvan ilmansuodatinkotelon. Suuttimet mennee vaihtoon, B28 suuttimet alkaa todennäköisesti jäädä pieniksi sun tehotavoitteella. S50 suuttimien pitäisi toimia.
Puristussuhdetta lisäisin tuohon komboon. Nikasil -lohko on vähän ongelmallinen jyrsiä, koska jyrsinterä voi lohkoa sylinterien reunasta pinnoitetta irti. Jyrsintä voisi mennä, jos pinnoitteen hioo ensin pois sylinteristä jyrsittävältä syvyydeltä. Helppo tapa korottaa puristussuhdetta vähän on vaihtaa 1,75mm massapahvi 0,7 mm MLS-tiivisteeseen. Muutoksen myötä venttiilien ja mäntien välys on syytä tarkistaa, mutta sulla kun on kansi menossa työstettäväksi, niin venttileitä voisi istuttaa kanteen vähän syvemmälle.
Toi ebay -kansi on kahdella vanoksella olevasta M52tu -koneesta. Z3:ea on tehty sekä yhdellä, että kahdella vanoksella, joten suoraan ei voi tietää, sopiiko toi sulle vai ei. Varmimmin näkee, kun panet kuvan konehuoneesta. Jos venakopan etuosassa on pahka kuskin puolella, moottori on single vanos, jos taas venakopan etuosa on symmetrinen, moottori on kahdella vanoksella. Koneen malli pitää tietää myös nokka-akseleita ostaessa. Mainitsemasi nokat ovat single vanos -koneeseen. Todennäköisesti läppisten myyjä on myös kiinnotunut koneen mallista, koska mielestäni imuaukkojen muoto eroaa näiden välillä.
En ole koko topikkia vielä lukenut ( olen siv 60 ) en muista lukeneeni onko tämän imusarjan tehohyöty testattu, dynotettu verrattuna siihen mikä tuossa 2.8l on vakiona.
Supa tuli siihen tulokseen, ettei S50B30 läppiksillä ainakaan vakioilla imutorvilla ollut muuta viritysvaikutusta kuin nopeampi vastaus kaasuun.
....
Schmiedmannin pakosarjat on käsittääkseni ihan samoja kiinalaisia perus virisarjoja kuin ebayssa ilman nimeä myytävätkin
Youtubesta löytyy eräs video, jossa muistaakseni m50b25 koneessa testattiin erillisiä läppärunkoja.. niin +37hv@6,000rpm oli erillisten läppärunkojen eduksi.
En muista, mitkä läppärungot oli.. tod.näköisesti dbilas tai vastaavat..
Ite oon ainakin vähän sitä mieltä, että kannattaisi harkita esim. supersprintin pakosarjoja tai s50b32 pakosarjoja schiedmannin sijaan. Itellä s50b32 pakosarjoista kokemusta, ja on läpi kierrosalueen paremmat mitä m50/m52 pakosarjoja vastaavat.
Dynossa tehdyt testit/vertailut auttaa paremmin valitsemaan.
Comment