Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    Originally posted by Juho_ View Post
    Youtubesta löytyy eräs video, jossa muistaakseni m50b25 koneessa testattiin erillisiä läppärunkoja.. niin +37hv@6,000rpm oli erillisten läppärunkojen eduksi.

    En muista, mitkä läppärungot oli.. tod.näköisesti dbilas tai vastaavat..

    Ite oon ainakin vähän sitä mieltä, että kannattaisi harkita esim. supersprintin pakosarjoja tai s50b32 pakosarjoja schiedmannin sijaan.
    Itellä s50b32 pakosarjoista kokemusta, ja on läpi kierrosalueen paremmat mitä m50/m52 pakosarjoja vastaavat.

    Dynossa tehdyt testit/vertailut auttaa paremmin valitsemaan.
    Läppärungot itsessään ei kaasu auki anna varmasti mitään mitattavissa olevaa tehoeroa, niiden juttu on rivakka kaasuvaste.

    Se mikä on se juttu täyskaasuvedossa on imukanavan pituus, tilavuus ja muoto pleenumilta/imusarjan kammiolta venttiilille ja kammion koko. Kaasuläpän/läppien sijainnilla ei ole tässä täysin avoimena ollessaan juuri osaa eikä arpaa.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • Bemu Z3
      Bimmer Rookie
      • Nov 2016
      • 72
      • Lahti

      Onx tästä muuhun ku verkon painoksi

      Find many great new & used options and get the best deals for BMW E36 325i 328i 323i M3 Z3 E39 528i Intake Manifold M50 M52 M54 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!

      Comment

      • Bemu Z3
        Bimmer Rookie
        • Nov 2016
        • 72
        • Lahti

        Tässä taitaa mennä rahat vaan savuna ilmaan, jos hyöty on +2 hp



        verrattuna M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet.

        Comment

        • Bemu Z3
          Bimmer Rookie
          • Nov 2016
          • 72
          • Lahti

          Kansi lähtee maailmalle ja siihen tehdään...

          Kanavien vingutus, seetien koneistus/miraus, plaanaus, venttiilien muotoilu/hionta ja kovat nostajat välykset säädettynä näillä nokilla.

          imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm ja muokatut nokkapukit.

          Pakosarjat tulee M3 S50 bemusta 2 osaiset.

          Ohjelmasta joka palikat saa toimimaan keskenään ei vielä tarpeeksi tietoa ( minulla )
          Mutta on tässä jo viikossa oppinut taas jotain uutta.
          Last edited by Bemu Z3; 23-11-2016, 22:48.

          Comment

          • Bemu Z3
            Bimmer Rookie
            • Nov 2016
            • 72
            • Lahti

            Tästä...

            "M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet"

            Verrattuna muuhun vaihtoehtoon saa mielellään antaa neuvoja / kommentteja. Meinasin M3 läppäsydeemejä, mutta jätän sen nyt laippojen takia mitä tarvittaisiin kannen ja setin väliin ( E36 M3 läppärunko adapteri ).

            Harisella tehdään ( ohjelma ) säätö. Ei varmaan onnistu enää omalla Siemensin laatikolla. En ole ollut näin alkuvaiheessa Hariseen vielä yhteydessä, mutta tekeekö hän kaiken ohjelmointiin / boxiin liittyvän, vai tarvitseeko minun hommata boksi / ECU ???
            Last edited by Bemu Z3; 24-11-2016, 10:15.

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              Originally posted by Bemu Z3 View Post
              Tästä...

              "M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet"

              Verrattuna muuhun vaihtoehtoon saa mielellään antaa neuvoja / kommentteja. Meinasin M3 läppäsydeemejä, mutta jätän sen nyt erillaisten laippojen takia mitä tarvittaisiin kannen ja setin väliin.

              Harisella tehdään ( ohjelma ) säätö. Ei varmaan onnistu enää omalla Siemensin laatikolla. En ole ollut näin alkuvaiheessa Hariseen vielä yhteydessä, mutta tekeekö hän kaiken ohjelmointiin / boxiin liittyvän, vai tarvitseeko minun hommata boksi / ECU ???
              Kyllä noi muutokset pitäisi mennä ihan vakioeculla. Suuttimien koko pitää korjata karttoihin laskemalla uudet arvot aukioloajoille, koska vakioboksissa ei voi erikseen vaihtaa parametriä suuttimen koolle. Kiihdytysrikastusarvoja ja vanoksen kytkeytymiskohtaa pitää tietysti muuttaa myös. Siemensin MS41 on ohjelmoitavissa uudelleen lukuunottamatta ihan vanhimpia bokseja, jotka eivät ole uudelleen kirjoitettavissa. Joku, jolla on vankempi kokemus asiaan voi vielä ottaa kantaa.
              Last edited by Skarpa; 24-11-2016, 10:27.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Originally posted by Bemu Z3 View Post
                Tästä...

                "M50b25 Imariin ja siihen kun laittaa isomman kaasuläpän ja S50 maffin, sekä S50 suuttimet"

                Verrattuna muuhun vaihtoehtoon saa mielellään antaa neuvoja / kommentteja. Meinasin M3 läppäsydeemejä, mutta jätän sen nyt laippojen takia mitä tarvittaisiin kannen ja setin väliin ( E36 M3 läppärunko adapteri ).

                Harisella tehdään ( ohjelma ) säätö. Ei varmaan onnistu enää omalla Siemensin laatikolla. En ole ollut näin alkuvaiheessa Hariseen vielä yhteydessä, mutta tekeekö hän kaiken ohjelmointiin / boxiin liittyvän, vai tarvitseeko minun hommata boksi / ECU ???
                Heittämällä menee vakio boksilla, jos vaan tekijä osaa. Niitä käytetään vielä +500hp turbovehkeissäkin ongelmitta. Nykyään säätö onnistuu ihan vaikka perus harrastajaltakin.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Bemu Z3
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2016
                  • 72
                  • Lahti

                  Kiitos teille kahdelle vastauksista

                  Comment

                  • Ardi00
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2011
                    • 1518
                    • Spain/Valencia

                    Originally posted by Bemu Z3 View Post
                    Kansi lähtee maailmalle ja siihen tehdään...

                    Kanavien vingutus, seetien koneistus/miraus, plaanaus, venttiilien muotoilu/hionta ja kovat nostajat välykset säädettynä näillä nokilla.

                    imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm ja muokatut nokkapukit.

                    Pakosarjat tulee M3 S50 bemusta 2 osaiset.

                    Ohjelmasta joka palikat saa toimimaan keskenään ei vielä tarpeeksi tietoa ( minulla )
                    Mutta on tässä jo viikossa oppinut taas jotain uutta.
                    Mitä jos samalla löisi ylikokoon ja takomäntää? :think
                    e36 Fijigrün 328i
                    e46 Stalhgrau 325ci

                    Comment

                    • Bemu Z3
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2016
                      • 72
                      • Lahti

                      :think "varalohko" sellainen, kyllä

                      Comment

                      • Midas
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2012
                        • 272
                        • Petäjävesi

                        Mikäli Bemun autossa on tuo imusarja modattu, niin kone on oltava singlevanos. Omaani tu koneiseen kyselin aikanaan samaa modia, niin ei ollut saatavana. Tu kone tuli jossain vuoden 99 puolivälissä.
                        Model 3

                        Ex X5 40d
                        Ex 330d
                        Ex Z4m coupé ESS525
                        Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                        Comment

                        • Bemu Z3
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2016
                          • 72
                          • Lahti

                          On single Vanos

                          Yx tyhmä kysymys jälleen. Mikä noista olisi paras ratkaisu... tai käykö noista mikään M50b28 imariin. Mikä on vakiota parempi TOIMIVA kaasuläppä. Ps. Edelleen tavoite se 300hp vaparina



                          S50 Maf löyty. Enää S50 suuttimet ja tuo kaasuläppä ?
                          Last edited by Bemu Z3; 24-11-2016, 21:29.

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15249
                            • Ajamisen Iloa

                            Laittakaa sitten rakennusohjeita kun olette soveltaneet isomman IMM:n vakio suodatinkotelon ja imusarjan väliin.

                            TU koneeseen voi modata M54B30 imusarjan, se ei ole ihan yksinkertaista.
                            Tässä ohje sellaista harkitseville: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ed-M52TU-Coupe

                            Mä oon sen raceheadin kaasuläpän jo viidesti linkannut en jaksa enää linkata. Se on näihin tehty ja bolt on ja virtaa parhaiten.
                            Se kuten M50 imusarjakin hyötyy siitä että tekee muita muutoksia.
                            Last edited by Remotion; 24-11-2016, 21:46.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11120
                              • Oulu

                              Originally posted by Remotion View Post
                              TU koneeseen voi modata M54B30 imusarjan, se ei ole ihan yksinkertaista.
                              Tässä ohje sellaista harkitseville: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ed-M52TU-Coupe
                              Itse molemmat tehneenä tuo m54b30 imusarjan laitto m52tu koneeseen on huomattavasti nätimpi homma, mitä m50 imusarjan laitto m52:een. Tuo m54 imusarjan vaihto on kuitenkin vaan pultti auki - pultti kiinni jumppaa. M50 imusarjan kanssa saa patentoida ihan urakalla että saa m52 huohottimet jollain tapaa toimimaan sen kanssa järkevästi sekä imuilman lämpötila-anturin jne.

                              Mutta pers dynon perusteella m54 imusarjan hyöty tu-koneessa on lähes olematon. Vaikka ne vammaiset vakio pakosarjatkin ois vaihdettu parempiin. Kyllä niitä nokkia pitää vaihdella, jos oikeasti haluaa että alkaa ilma liikkumaan koneen läpi.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Bemu Z3 View Post

                                S50 Maf löyty. Enää S50 suuttimet ja tuo kaasuläppä ?
                                Täällä olis S50B32 suuttimet ylimääräisenä. Tuotosta 3,5 bar paineella en osaa sanoa kun ämmässä on 5 bar säädin.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎