Vakion seetipaine kiinnostaa sekä paljonko jousivoima on about nostolla. Laittamasi arvot on käyttökelpoisia. Kiitos.
Jarno
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Onko kukaan punninnu noita Schrickin tuplajousia? Jos jollain on numeroita tallessa niin kiinnostaisi. Yhdet tuplavieterit on tossa, vois verrata onko arvot lähellekkään.
-Jarno
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Onko kukaan punninnu noita Schrickin tuplajousia? Jos jollain on numeroita tallessa niin kiinnostaisi. Yhdet tuplavieterit on tossa, vois verrata onko arvot lähellekkään.
-Jarno
Katsoitko jo arvot Schrick luettelosta? Vai mitä arvoja noista etsit?
Katsoitko jo arvot Schrick luettelosta? Vai mitä arvoja noista etsit?
En katsonut. Toki ilmoitetut arvot voi olla vähä sinnepäin, joten myös porukan tekemät mittaukset kiinnostaa. Ja tai jos on arvoja muista M10 virijousista mitannut. Siinä kohtaa kiinnostaisi myös tietää millä nokalla, kierroksilla jne. ne ovat olleet käytössä.
Pitääpä kattoa toi kataloki.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ebaysta näyttää löytyvän jotain vakion kopiota, mutta olen lukenut että nämä vakiot eivät oikein kestä yli 6000rpm.
Vakion rajoittimen ollessa 6400 esim. E30:ssä
Jos ne kuudessa tonnissa menis rikki niin olisin varmaan särkenyt aika läjän niitä. Jos voit laittaa linkkiä siihen mistä olet näin lukenut niin kiinnostaa tietysti.
Mitäs eroa vanhanmallin kangissa ja uudemmissa on? Pyörittelin käsissä M05-moottorista kaivamiani veivejä ja 10B18L-moottorin veivejä, huomaamatta niissä mitään eroa. Painokin oli 5 gramman sisään molemmissa satseissa. Toki, mistä sitä tietää mitä veivejä koneeseen on 60- tai 80-luvun jälkeen vaihtunut.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
bmw2002faq forumilla näin luin, voin katsoa myöhemmin jos löydän keskustelun.
Sieltä myös luin että "vanhemmat veivit" tulivat näillä:
03 Connecting rod bolt 8 11240618111 ENDED
Ja n.s uudet näillä:
03 Connecting rod bolt 8 11241719991 $6.32
Voi hyvinkin olla että veivit ei ole muuttunut yhtään,ainostaan ruuvvit, tähän minulla ei ole faktaa..
Onko proukka kuitenkin käyttänyt oem ruuvvi + mutteria?
Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Osaako kukaan kertoa onko olemassa 89mm mäntiä joilla saisi puristuksia nostettua yli 10:1, jotka vielä sopisi m10 koneseen?
Tilattuna tiedän että saa vaikka mitä, nämä tulee ihan testailu tarkoitukseen niin kovin paljon rahaa en haluaisi investoida.
Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Osaako kukaan kertoa onko olemassa 89mm mäntiä joilla saisi puristuksia nostettua yli 10:1, jotka vielä sopisi m10 koneseen?
Tilattuna tiedän että saa vaikka mitä, nämä tulee ihan testailu tarkoitukseen niin kovin paljon rahaa en haluaisi investoida.
2 litrasessa kombo TII-muki ja 121TI kansi antaa ton 10:1. Sitä en tiedä/muista oliko tisassa enemmän ruttuja ja minkänäkönen patti/palotila lienee ollut. edit: vai oliko tisa 84 porauksella...
Puhutaanko nyt 80 vai 71 iskuisesta tai jostain muusta koneesta. 80 iskulla ja vakioveiveillä mukin pitäs olla about 42,5 puristuskorkeudelta ja 71 iskulla vastaavasti jotain 47,x . Sinänsä aika laaja toi sinun kysymys.
Itellä on noi 10:1 puristeiset mukit mutta E30 kantta kun käyttää niin rutut putookin johonkin 9,5 tietämille muistaakseni (ilman plaanauksia).
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
2 litrasessa kombo TII-muki ja 121TI kansi antaa ton 10:1. Sitä en tiedä/muista oliko tisassa enemmän ruttuja ja minkänäkönen patti/palotila lienee ollut. edit: vai oliko tisa 84 porauksella...
Puhutaanko nyt 80 vai 71 iskuisesta tai jostain muusta koneesta. 80 iskulla ja vakioveiveillä mukin pitäs olla about 42,5 puristuskorkeudelta ja 71 iskulla vastaavasti jotain 47,x . Sinänsä aika laaja toi sinun kysymys.
Itellä on noi 10:1 puristeiset mukit mutta E30 kantta kun käyttää niin rutut putookin johonkin 9,5 tietämille muistaakseni (ilman plaanauksia).
71 iskuisesta. Kyseessä siis M10B18 e30sta.
Haluasin päästä ainakin tuohon 10:1, ja kokeilla miten teho/vääntö käyrä eroaa 9:1 verrattuna. Eli hakusessa männänt joilla saa korkein mahdollinen puristussuhde ilman muita muutoksia kun männät.
Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
71 iskuisesta. Kyseessä siis M10B18 e30sta.
Haluasin päästä ainakin tuohon 10:1, ja kokeilla miten teho/vääntö käyrä eroaa 9:1 verrattuna. Eli hakusessa männänt joilla saa korkein mahdollinen puristussuhde ilman muita muutoksia kun männät.
Lue tämän topikin pari ekaa sivua. Omaan b18 laitoin silloin nuo kys. e21 318i männät.
E30 316 M42TBO -87 BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
En katsonut. Toki ilmoitetut arvot voi olla vähä sinnepäin, joten myös porukan tekemät mittaukset kiinnostaa. Ja tai jos on arvoja muista M10 virijousista mitannut. Siinä kohtaa kiinnostaisi myös tietää millä nokalla, kierroksilla jne. ne ovat olleet käytössä.
Pitääpä kattoa toi kataloki.
Nyt jo muistin kaivella mittauksia mitä joskus on tullut tehtyä.
Voima venttiili kiinni, eli @installed height:
Vakio 260N
Schrick single 310N
Cranen singlejousi 300N (tää oli joku mikä kai käy m10:iin)
Päädyin asentamaan Schrickit millä sitten ajettiin monta vuotta kilpaa. Maksimikierroslukuna pidin 7200, ehkä 7400 lopussa. Nokka oli Schrick 292 ja vakiokeinut kiillotettuna. Tuplajousta ei ole tullut punnittua.
Edit. Myös vakioveivit on menestyneet tässä moottorissa vallan hyvin. Käytetyt veivit kyllä särötarkastettiin - muistaakseni.
80mm isku, tii männät... Eikä veiveissä tai vakiopulteissa ole mitään ongelmaa kierrättää enemmänkin.
Comment