Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Mitähän eroja on M10:n nokka-akseleissa?


    Ja


    Kun omassani on kulunut muutama nokka aika syville urille, niin jos löytyy hyvä käytetty niin onko sama mistä mallista se on kotoisin?

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by isoR View Post
      Mitähän eroja on M10:n nokka-akseleissa?


      Ja


      Kun omassani on kulunut muutama nokka aika syville urille, niin jos löytyy hyvä käytetty niin onko sama mistä mallista se on kotoisin?
      Nokan päässä oleva hammastus erikätinen, riippuen onko kärjellinen, vaiko kärjetön jakaja. Eli jakajan pyörimissuunta vaihtuu eri nokalla.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Peksu_M20
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2122
        • Lahti

        Mikäpä on pieni tehoisin m10 mitä on koskaan saannu tehtaalta?
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Mikäpä on pieni tehoisin m10 mitä on koskaan saannu tehtaalta?
          1502, tai 315, molemmissa 75hv.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • basso72
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            Originally posted by T3 View Post
            1502, tai 315, molemmissa 75hv.
            +e30 316 jugoslavia ja kreikka-versiot.
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by basso72 View Post
              +e30 316 jugoslavia ja kreikka-versiot.


              No, jos tolle linjalle lähdetään, niin 315 Itävalta-versiossa on 69hv Eli kilowateissa julmat 51kW
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • basso72
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                Originally posted by T3 View Post


                No, jos tolle linjalle lähdetään, niin 315 Itävalta-versiossa on 69hv Eli kilowateissa julmat 51kW
                No,eikös tuo ole pienitehoisin m10 tehtaalta? Kaikkea sitä oppii,kun vanhaksi elää..
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by basso72 View Post
                  No,eikös tuo ole pienitehoisin m10 tehtaalta? Kaikkea sitä oppii,kun vanhaksi elää..
                  Njoo, tavallaan on. Ajattelin vastata alkuperäiseen kysymykseen lähinnä sellaisilla malleilla, joita on myyty Suomessa ja joita voi vielä suht helposti löytää. 315 Austria voi olla vähän hankalampi. Alkuperäiseen kysymykseen tuo on kuitenkin tarkka vastaus (omilla tiedoillani). Jos joku velho tietää paremmin, avatkoon sanaisen arkkunsa.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 2122
                    • Lahti

                    Kiitoksia. Pitäis vanhaan bluebird datsuniin -65 löytää mahdollisimman tehoton penarin kone jotta sen saa kilpiin. Eli datsuniin on sit tulossa 315 m10 ja 3hp22 laatikko
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Originally posted by T3 View Post
                      Nokan päässä oleva hammastus erikätinen, riippuen onko kärjellinen, vaiko kärjetön jakaja. Eli jakajan pyörimissuunta vaihtuu eri nokalla.
                      Kiitoksia. Eli kun (jos) löydän kärjettömällä jakajalla olevasta hyvän akselin niin se kai pitää ostaa.

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by isoR View Post
                        Kiitoksia. Eli kun (jos) löydän kärjettömällä jakajalla olevasta hyvän akselin niin se kai pitää ostaa.
                        Juuri noin. Karkeasti vm.-80 ja uudemmat M10:t, niin löytyy oikea nokka. Kaikki 315:t ja lisäksi E21-316/1,8, E12/E28 518 -80--->, E21/E28/E30318i/518i, E30 316. Tuossa suurinpiirtein ne mallit, joissa ko. nokkaa esiintyy.
                        Toki uusi ei tarvikenokkana paljoa maksa.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Vilikki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 6309
                          • Raahe

                          Originally posted by T3 View Post
                          Juuri noin. Karkeahttp://www.m-sport.fi/prod01.htmti vm.-80 ja uudemmat M10:t, niin löytyy oikea nokka. Kaikki 315:t ja lisäksi E21-316/1,8, E12/E28 518 -80--->, E21/E28/E30318i/518i, E30 316. Tuossa suurinpiirtein ne mallit, joissa ko. nokkaa esiintyy.
                          Toki uusi ei tarvikenokkana paljoa maksa.
                          Joskus (jo jonkin aikaa sitten) m-sport viialasta taisi myydä 80e uusia nokkia m10


                          Muistin pirhana väärin, oliki 75e www.m-sport.fi -> tarjoukset
                          Last edited by Vilikki; 26-01-2014, 22:01.
                          BMW e36 316i Turbo Compact

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Vilikki View Post
                            Joskus (jo jonkin aikaa sitten) m-sport viialasta taisi myydä 80e uusia nokkia m10


                            Muistin pirhana väärin, oliki 75e www.m-sport.fi -> tarjoukset
                            Eipä taida kannattaa edes katella käytettyä

                            Comment

                            • basso72
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              Originally posted by Vilikki View Post
                              Joskus (jo jonkin aikaa sitten) m-sport viialasta taisi myydä 80e uusia nokkia m10


                              Muistin pirhana väärin, oliki 75e www.m-sport.fi -> tarjoukset
                              Ei ole Veijo suotta sivuja päivitelly..
                              Saattaa olla hiukan vanha tarjous...
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Kuuluiko ton BMW:n alkuperäisen 300 ast. kepin kanssa käyttää muita kuin vakio venttiilinjousia?
                                Kuuluuko sen kanssa mahd yksiin nämä 11 34 0 626 136 joita netin varaosafilmi tarjoaa tisaan? Jos oikein tulkkasin niin vapaa pituus on isompi ulkohalkaisija pienempi.
                                Last edited by petrolhead; 04-02-2014, 16:14.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎