Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi



    Onko kenelläkään kokemusta tommisbilletin keinuista? Paljonko kierrätetty ja millä nokalla. Pysyykö noissa kovapalat paikallaan enemmän kierrätettäessä? Kuvien perusteella näyttää jykeviltä, jopa Ireland engineeringin HD keinuihin verrattaessa.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02

    Comment

    • majavamies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 480
      • Lohja

      Jos jollakulla sattus olemaan m10 koneen std laakereita sinisellä leimalla, laita privaa ja voin ostaa pois.
      Tarvetta siis kaikille runkolaakereille ja kk-laakereille.

      Comment

      • KingOnTheRoad
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 573
        • Kemijärvi

        Tommisbillett myi eioota, niin tilasin nämä keinut:


        Hinta järkevällä tasolla ja luulisi noiden kestävän. Tiedän, että painavathan nuo on, mutta mitäpä se haittaa.
        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
        E36 328i coupe -95 "UXI"
        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
        Yamaha yz250 -02

        Comment

        • ThemeJ
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 997
          • Turku/Raahe

          Originally posted by KingOnTheRoad View Post
          Tommisbillett myi eioota, niin tilasin nämä keinut:


          Hinta järkevällä tasolla ja luulisi noiden kestävän. Tiedän, että painavathan nuo on, mutta mitäpä se haittaa.
          Ei se paino takaa kestävyyttä. Mietippä miten se keinu toimii, nopeita suunnanvaihdoksia toinen toisensa jälkeen. Mitä enemmän massaa, sitä suuremmat voimat tulee keinun kaulaan. Isompi ei aina ole parempi.... Voi olla että kestää tai sitten ei kestä. Jokainen gramma tekee ihan älyttömän voiman tohon keinun varteen ku nopeudenmuutokset on niin rajuja.
          Bmw E30
          Bmw 2000Touring Scrap
          Ex. Bmw E30 316
          Ex. Bmw E36

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            No tuota painoahan tässä mietinkin. Mielestäni en väittänyt, että se paino toisi kestoa. Tuolla vain ajetaan niin vähän vuodessa, että kuluminen ei sinällään haittaa.
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            • ThemeJ
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 997
              • Turku/Raahe

              Originally posted by KingOnTheRoad View Post
              No tuota painoahan tässä mietinkin. Mielestäni en väittänyt, että se paino toisi kestoa. Tuolla vain ajetaan niin vähän vuodessa, että kuluminen ei sinällään haittaa.
              Eikai se paino kulumisen vuoksi huono ole, lähinnä siihen keinun kaulan kestoon vaikuttaa.
              Bmw E30
              Bmw 2000Touring Scrap
              Ex. Bmw E30 316
              Ex. Bmw E36

              Comment

              • KingOnTheRoad
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 573
                • Kemijärvi

                Kyllähän tuo nokkaa taitaa syödä vähän nopeammin:think. Näitä noissa ulkomaan foorumeissa suosittiin, niin siksi päädyin näihin. Tulee nyt kuitenkin ja voin infota toimivuudesta sitten myöhemmin.
                E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                E36 328i coupe -95 "UXI"
                Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                Yamaha yz250 -02

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  Originally posted by KingOnTheRoad View Post


                  Hinta järkevällä tasolla ja luulisi noiden kestävän. Tiedän, että painavathan nuo on, mutta mitäpä se haittaa.
                  Kyllähän noille ihan hyvin hintaa tulee ainakin omasta mielestä. Melkein 2000eur ja tuleekos Norjasta vielä tullit ja alv:t päälle?

                  Tollahan rakentais jo yhden M10:n uudestaan Onko nokka missä kunnossa muuten? Pinta on leveempi, niin nokassa ei saa olla paljon kulumia.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11160
                    • Oulu

                    Eikö norja kuulu EFTA:aan, jollon moisia joutavuuksia ei joudu maksamaan :think

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2727
                      • .fi

                      Originally posted by Neppo View Post
                      Kyllähän noille ihan hyvin hintaa tulee ainakin omasta mielestä. Melkein 2000eur ja tuleekos Norjasta vielä tullit ja alv:t päälle
                      Tuo 1990 NOK ei ole kappale hinta, mutta jännä on kyllä hinnoittelu :think
                      M30 keinut 3990 NOK, vaikka vain 12kpl vrt M10 8kpl...

                      edit: tulee siis halvemmaksi ostaa 2xM10 keinut ja saa vielä neljä varalle
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • Neppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 721
                        • Laihia

                        Kattoin vaan nopskaan kun ei ollut kappalemäärää. Esim. venttiilijousille luki selvästi, että hinta 8:lle kappaleelle.

                        Ainakin multa ois jääny tilaamatta kun säikähdin hintaa

                        Eihän tuo sitten tosiaan niin paha ole jos vain 250 sarja + tullit.

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2048
                          • Riihimäki

                          Originally posted by Neppo View Post
                          Kattoin vaan nopskaan kun ei ollut kappalemäärää. Esim. venttiilijousille luki selvästi, että hinta 8:lle kappaleelle.

                          Ainakin multa ois jääny tilaamatta kun säikähdin hintaa

                          Eihän tuo sitten tosiaan niin paha ole jos vain 250 sarja + tullit.
                          Menin aikoinaan ihan samaan lankaan tuon sivun kanssa. Olis varmaan tullut ostettua jos olisin silloin tajunnut että hinta on sarjalle. Minä en ole kuullut kenenkään saaneen noita vielä rikki. Pitäis olla ihan hyvät. Jouset vaan pitää olla riittävän jämäkät.

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2068
                            • Banshee - Jyväskylä

                            Originally posted by racing02 View Post
                            Menin aikoinaan ihan samaan lankaan tuon sivun kanssa. Olis varmaan tullut ostettua jos olisin silloin tajunnut että hinta on sarjalle. Minä en ole kuullut kenenkään saaneen noita vielä rikki. Pitäis olla ihan hyvät. Jouset vaan pitää olla riittävän jämäkät.
                            Yksi satsi odottaa koeponnistusta hyllyssä
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Kuinka paljon painavammat noi norjalaiset vipat on kuin alkuperäiset?
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • racing02
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2048
                                • Riihimäki

                                Teräksen painohan on noin kolminkertainen alumiiniin nähden ja design on aikalailla kopioitu alkuperäisestä. Joten x3 tuskin paljon heittää. Vai mitä tzeimi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎