Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    No. Mun mäntäsarja maksoi aikanaan 500 euroa ja pidin järkevänä hintana. Ei tarvi ainakaan pohtia rengasurien kuntoa tmv., eikä pohtia onko niillä mukin kyljen hankausjäljillä seksuaalista merkitystä. Niillä rannuilla joita on about kaikissa käytetyissä M10n mukeissa.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by majavamies View Post
      Ja on se aina eri asia kun on uutta tai käytettyä, ja kun käytettyä konetta ostaessa ei tiedä mitä sieltä paljastuu.
      Ne kalliit osat vaan kannattas kasata lujaan wanhanmallin lohkoon.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Ne kalliit osat vaan kannattas kasata lujaan wanhanmallin lohkoon.
        Tämäpä se onkin..koittanu metsästää jonkin aikaa ja pari olisikin löytynyt mutta tyhjä lohko n400e niin vähän kauhistuttaa..sinne sit 2.0 kampiakseli veivit männät laakerit yms ja kansi kilkkeineen niin on taas jumalattoman kallis moottori..mutta ajaahan sillä sitten maailmanloppuun asti varmasti pelkillä öljyjen vaihdolla..
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2048
          • Riihimäki

          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Ne kalliit osat vaan kannattas kasata lujaan wanhanmallin lohkoon.
          Onko teillä oikeasti mennyt vaparikäytössä rikki noita uudempia lohkoja? Minusta ne pitäisi olla ihan riittävän hyviä kaikkeen paitsi isoilla paineilla ahtamiseen tai maksimiporauksen hakemiseen. Jenkit käyttää niitä historikkikilpureissakin koska on kevyempi kuin vanha lohko. Ainoat tapaukset mitä tiedän on että halkeaa kannenpultin reiästä kun ei ole kunnolla putsattu.

          Comment

          • majavamies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 480
            • Lohja

            Originally posted by Mäki View Post
            Juu, itse tilasin täydellinen glyco laakeri setti alakertaan, ei ollut ku 150;-, fixus liiken kautta.
            Joo, mutta mä hankin sinne Std laakerit sinisellä leimalla jotka ovat karvan verran tiukemmat kuin normaali std laakerit. Ja myös kalliimmat.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2068
              • Banshee - Jyväskylä

              Originally posted by racing02 View Post
              Onko teillä oikeasti mennyt vaparikäytössä rikki noita uudempia lohkoja?
              Kaksi tullut vastaan. Tavan siviilimotteja ilman viriviritööttööttejä.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16497
                • Asikkala

                Originally posted by Tzeimi View Post
                Kaksi tullut vastaan. Tavan siviilimotteja ilman viriviritööttööttejä.
                Mistä kohtaa pettää ?

                Comment

                • KingOnTheRoad
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 573
                  • Kemijärvi

                  Säädetäänkö schrickin nokka ilmoitetulla 0.20mm-välyksellä vai 0-välyksellä? Ei tullut mitään manuaalia nokan mukana.
                  Meinasin katsoa samalla kellolla YKK ja alkuperäisten merkkien paikkansa pitävyyden.
                  Oletteko mitannut venttiilin aukeamisen lautasesta?
                  E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                  E36 328i coupe -95 "UXI"
                  Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                  Yamaha yz250 -02

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2068
                    • Banshee - Jyväskylä

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Mistä kohtaa pettää ?
                    Kannen pultin reiästä halkeaa
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      Originally posted by Tzeimi View Post
                      Kannen pultin reiästä halkeaa
                      Eikö se silloin johdu asennusvirheestä, mömmöä jää kannenpultin reikään ja pultti toimii prässinä ->halki?

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        Osaako joku sanoa saisko tommosen nenäkepin toimimaan kärjettömässä jollain helpolla niksillä kun keppi on kärjelliselle jakajalle? eihän siinä muuten mut sais sopivan edukkaasti tollasen nenun jossa n.300 astetta ja on edesmenneen Lepistön Ossin tekemä joka oli oikea m10 velho niin pitäisi varmasti olla pelittävä rautapötkylä..eronahan noissa on vaan tuo jakajan rattaan suunta ja sitä mietin että onko tuommonen mahdollista vaihtaa tai jotakin muuta konstia..minä kun en näistä juurikaan tiedä niin kysyn..tuossa vielä kuva kyseisestä osasta..
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16497
                          • Asikkala

                          Originally posted by grab_ View Post
                          Osaako joku sanoa saisko tommosen nenäkepin toimimaan kärjettömässä jollain helpolla niksillä kun keppi on kärjelliselle jakajalle? eihän siinä muuten mut sais sopivan edukkaasti tollasen nenun jossa n.300 astetta ja on edesmenneen Lepistön Ossin tekemä joka oli oikea m10 velho niin pitäisi varmasti olla pelittävä rautapötkylä..eronahan noissa on vaan tuo jakajan rattaan suunta ja sitä mietin että onko tuommonen mahdollista vaihtaa tai jotakin muuta konstia..minä kun en näistä juurikaan tiedä niin kysyn..tuossa vielä kuva kyseisestä osasta..
                          Ainoa konsti on vaihtaa se ratas, muuten ei kärjettömässä jakajassa toimi keskipakoennakko.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            En nyt muista varmaks oliko ratas yhtä puuta muun kepin kanssa.
                            Jos oli niin sorvissa ratas matalaks, sitten jostain romunokasta sorvaa rattaan irti ja lämpösovitteella istuttaa siihen virikeppiin.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              Originally posted by JJT View Post
                              En nyt muista varmaks oliko ratas yhtä puuta muun kepin kanssa.
                              Jos oli niin sorvissa ratas matalaks, sitten jostain romunokasta sorvaa rattaan irti ja lämpösovitteella istuttaa siihen virikeppiin.
                              Oliskohan kuitenkin helpompi vaihtaa ratas jakajaan tai koko jakaja vaihtoon...
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              • grab_
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 2839
                                • Uusimaa

                                Originally posted by GOOFY View Post
                                Oliskohan kuitenkin helpompi vaihtaa ratas jakajaan tai koko jakaja vaihtoon...
                                Mutta toimiiko se oikein jos vaihtaa jakajan rattaan?eikö se silloin pyöri toiseen suuntaan joten toimiiko se alipaine kello oikein?tai jos vaihtaa kärjellisen sytkän niin mitä kaikkea sillon menee uusiksi?
                                Ei mitään kerrottavaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎