Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aisi316
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 409
    • Suomi

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Nimenomaan M20-koneen kanssa käytetään pitempää 323i:n osaa. M10:ppiin käy M10:pin osat
    okei kiitos! hyvä tietää kun alkaa hommaamaan kytkintä ja laakeria kun ei ole auto purettu vaan ajossa
    1502 turbo -77

    316 m10 2.0 NA -88

    316i original -90

    525i touring -03

    Comment

    • Neppo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 721
      • Laihia

      Mulla on toi korkeempi ja se toimii. En oo kokeillu lyhyemmällä. Ainakin tän linkin mukaan kaikissa 2.0 M10:ssä 228mm kytkimellä on tuo korkeempi:

      http://bmwfans.info/parts-catalog/21511204525/

      Ja se on just se sama kuin e21 323i.

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by Neppo View Post
        Mulla on toi korkeempi ja se toimii. En oo kokeillu lyhyemmällä. Ainakin tän linkin mukaan kaikissa 2.0 M10:ssä 228mm kytkimellä on tuo korkeempi:



        Ja se on just se sama kuin e21 323i.
        Taitaa olla isolle Getragille se pidempi? Ainakin pikkugetragille tarjotaan lyhyempää vaihtoehtoa.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • tunturi84
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 311
          • Vihanti

          Käykö e12 merkinnällä oleva kansi perus 1.8 kaasarikoneen päälle suoraan? En löytänyt näitä mäntä/kansi sopivuuksia vaikka yritin etsiäkkin..
          f10 520da -12
          e46 320ci -00

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Pattipää mukit, patti on about koko laen kokoinen. Vaihtoehtoja on kaksi. Jyrsiä palotilojen paljealueen kohtia että mahtuu pyörimään, tai hioa/sorvata mukin päät sileeksi paljealueen kohdalta. Olen taipuvainen ekaan vaihtoehtoon jos joku ei osaa esittää painavaa perustetta toisen ratkasun puolesta.

            Jarno
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by petrolhead View Post
              Pattipää mukit, patti on about koko laen kokoinen. Vaihtoehtoja on kaksi. Jyrsiä palotilojen paljealueen kohtia että mahtuu pyörimään, tai hioa/sorvata mukin päät sileeksi paljealueen kohdalta. Olen taipuvainen ekaan vaihtoehtoon jos joku ei osaa esittää painavaa perustetta toisen ratkasun puolesta.

              Jarno
              Kannatan 1. vaihtoehtoa syystä että venttiilinlautasen viereen tulee tilaa paremmalle (?) virtaukselle mikäli ko. kansi/venttiili sitä tarvitsee. Mäntää koneistamalla palotilan reunan ja venttiililautasen etäisyys ja virtausominaisuudet pysyvät ennallaan eli jos em. asiassa on ongelma niin jyrsi kantta.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by jr66 View Post
                Kannatan 1. vaihtoehtoa syystä että venttiilinlautasen viereen tulee tilaa paremmalle (?) virtaukselle mikäli ko. kansi/venttiili sitä tarvitsee. Mäntää koneistamalla palotilan reunan ja venttiililautasen etäisyys ja virtausominaisuudet pysyvät ennallaan eli jos em. asiassa on ongelma niin jyrsi kantta.
                Joo..
                Ennenaikaista kysellä ja suunnitella kun en oo saanu tuotetta vielä käsiini. Todennäköistä on, että mukissa ei ole hirveesti ylimääräistä mistä ottaa. Aloinkin tossa selvittelemään kannen lastuajaa. Pitää päättää paljonko on turvallinen väli patista palotilaan. Jotenki tuntuu että oikea vastaus on enemmän kun mitä turvallinen paljerako tarttis olla, siis väli litteestä laesta kannen tasaiseen osaan..
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Selittäkääpä suomeksi tyhmälle vielä kerran, miten toi siniset/punaset liukat-juttu toimii?
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Selittäkääpä suomeksi tyhmälle vielä kerran, miten toi siniset/punaset liukat-juttu toimii?
                    Sininen satkun paksumpi.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Jep. Oliko nyt niin että molempien liukojen on oltava samaa väriä per kaula? Jos on eriväriset niin siinähän on satkun porras sillon.
                      Jos ne voi olla eriväriä per kaula niin tuleeko jompikumpi aina ylös tai aina alapuolelle?
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • basso72
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 1837
                        • Ylä-Pinsiö

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Jep. Oliko nyt niin että molempien liukojen on oltava samaa väriä per kaula? Jos on eriväriset niin siinähän on satkun porras sillon.
                        Jos ne voi olla eriväriä per kaula niin tuleeko jompikumpi aina ylös tai aina alapuolelle?
                        Saa olla eriväriset ja mitenpäin sattuu,paitsi runkolaakeriliuskoissa lohkon puolelle samaa väriä,jotta (teoriassa) suora kampura makaa kaikkien liuskojen päällä ja välysmittaus antaa oikeamman tuloksen.
                        sigpic
                        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                        320i -77

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by basso72 View Post
                          Saa olla eriväriset ja mitenpäin sattuu,paitsi runkolaakeriliuskoissa lohkon puolelle samaa väriä,jotta (teoriassa) suora kampura makaa kaikkien liuskojen päällä ja välysmittaus antaa oikeamman tuloksen.
                          Kiitos.
                          Pitää soitella marmoritiskille ja kysyä onko liuskan hinta todellisuudessa satsin hinta, vai onko hinnat pikkasen pompsahtanu.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Ireland eng. myy vissiin ainakin rosterivenoja. Mistä muualta saa ostaa?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Vittu, eikä IE vastannut sähköpostiin kun kysyin tuotteiden yksityiskohdista. Ei kai se auta kun saatana tilata ja kattoo mitä tuli ostettua.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • aisi316
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 409
                                • Suomi

                                M10 kytkin ei irrota

                                Vaihdoin tossa nollakakkoseen uuden kytkimen .clutch mastersin s14 kytkinpaketin uuden painelaakerin sitten vauhtipyörän mikä on m20 koneesta mihin on vaihdettu m10 hammaskehä,oliskohan nyt vauhtipyörä sen verran erimittanen ollu ettei sen takia pelaa?pystyy ajamaan mut ei hyvä ,pakki rusahtaa eikä saa nopeaa vaihtoa.työsylinteri uusittu ,mitä mieltä?
                                Last edited by aisi316; 17-09-2015, 19:38.
                                1502 turbo -77

                                316 m10 2.0 NA -88

                                316i original -90

                                525i touring -03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎