Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Kyllä ne vuodot helpoiten korjaantuu vaihtamalla suodatinjalan ja ö-pohjan tiivisteet, ei maksa montaa kymppiä ja lähes kaikki m50/m52/m54 alkaa vuotaa em. tiivisteistä ennemmin tai myöhemmin, tai saattaa kampuran päätystefakin vuotaa mutta se on yleensä pientä hikoilua noihin verrattuna. Varsinkin suodatinjalan tiiviste on nyt niin helppo uusia että kannattaa ainakin se vaihtaa.
Leave a comment:
-
-
Muutamassa m20 moottorissa vaihdoin mobil rallyformula öljystä valvoline maxlife 10w-40 niin ei tihkunut m20, myös toisessa autossa öljyt pääsi läpi. Niin kun vaihtoi valvolineen niin vähentynyt, mut toi valvoline on ollut paksumpaa öljyä kuin ne muut ja molemmat moottorit jo 30 vuotta vanhoja.
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan kokeillut Valvoline Max Life moottoriöljyä paljon ajetuissa vehkeissä, missä öljyä tihkuu tiivisteistä? Onko tuon tiivisteitä elvyttävä vaikutus pelkkää mainospuhetta ja onko tuo öljy muuten voiteluominaisuuksiltaan millaista? Useampaa eri viskositeettia näyttää nykyisin löytyvän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostKiitos kommenteista, entäpä 2000-luvun puolivälin laitteissa?
Originally posted by isolohko View PostLL04 luokituksella onkohan 5w-40 paksumpaa vai voisiko ja kannattaisiko rata-ajeluun heittää luokitukset kuikkaan ja laittaa jotain vielä tukevampaa? Kyseessä siis ihan vakio 2000-luvun vapari bensa kutonen.
Leave a comment:
-
-
Hyvä öljy radalle ja kadulle myös, on valvoline vr1 5w50. Käyttäny sitä nyt viimeset reilut pari vuotta m52tu ja m54:ssä. Kuuman moottorin kun pistää taas tulille niin ei räpätä eikä säpätä, toisin kuin suunnilleen kaikilla muilla 5w40 ja 5w50 öljyillä mitä tullut testattua. Ei ole myöskään hinnalla pilattu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostLL04 luokituksella onkohan 5w-40 paksumpaa vai voisiko ja kannattaisiko rata-ajeluun heittää luokitukset kuikkaan ja laittaa jotain vielä tukevampaa? Kyseessä siis ihan vakio 2000-luvun vapari bensa kutonen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostKadulla menee kesälläkin hyvin 5w30kin, mutta radalle sitten paksumpaa.
Leave a comment:
-
-
Varmasti kysytty 10 kertaa, mutta mikä öljy osoittautunut hyväksi n54 koneessa? Vai silmät kiinni ja ihan sama mitä lorautetaan. Pidempään ku ajaa öljyt mittarin mukaan tässä +/-105 asteiset
Kukaan Motulin V300 5w-30 kokeillut vai liioittelua jos ei ratapäiville menossa.
Nykyisillä öljyillä 2 vuoden 2kk aikana ajettu 1900km, joten jotkut vois jo talveksi vaihtaa/vaihdattaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SushiX View PostSigun autoon tein juuri tänään huollon ja iskin sisälle Mobil 1 ESP 5W30 öljyä. Vaihdan kuitenkin 10tkm välein niin tuskin suurta merkitystä on, varsinkaan kun DPF on "poistettu". Shellin kassalla kuultua, että Mobil 1 ESP 5W30 öljyssä oli vielä 2019 vuoteen asti BMW LL04 luokitus, mutta BMW kiristänyt luokituksiaan, jonka vuoksi kyseinen luokitus poistui kyseisestä öljystä. Tiedä sitten pitääkö paikkansa
Leave a comment:
-
-
Sigun autoon tein juuri tänään huollon ja iskin sisälle Mobil 1 ESP 5W30 öljyä. Vaihdan kuitenkin 10tkm välein niin tuskin suurta merkitystä on, varsinkaan kun DPF on "poistettu". Shellin kassalla kuultua, että Mobil 1 ESP 5W30 öljyssä oli vielä 2019 vuoteen asti BMW LL04 luokitus, mutta BMW kiristänyt luokituksiaan, jonka vuoksi kyseinen luokitus poistui kyseisestä öljystä. Tiedä sitten pitääkö paikkansa
Leave a comment:
-
-
Itselläni oli samanl. 5w-40 vuoden ympäri, teboil diamond tai motul x-clean.
Leave a comment:
-
Leave a comment: