memebuy23buy

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • toNmbbA
    replied
    N52b25, mitä tuonne kannattaisi laittaa?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Kyllä ne vuodot helpoiten korjaantuu vaihtamalla suodatinjalan ja ö-pohjan tiivisteet, ei maksa montaa kymppiä ja lähes kaikki m50/m52/m54 alkaa vuotaa em. tiivisteistä ennemmin tai myöhemmin, tai saattaa kampuran päätystefakin vuotaa mutta se on yleensä pientä hikoilua noihin verrattuna. Varsinkin suodatinjalan tiiviste on nyt niin helppo uusia että kannattaa ainakin se vaihtaa.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Muutamassa m20 moottorissa vaihdoin mobil rallyformula öljystä valvoline maxlife 10w-40 niin ei tihkunut m20, myös toisessa autossa öljyt pääsi läpi. Niin kun vaihtoi valvolineen niin vähentynyt, mut toi valvoline on ollut paksumpaa öljyä kuin ne muut ja molemmat moottorit jo 30 vuotta vanhoja.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Onko kukaan kokeillut Valvoline Max Life moottoriöljyä paljon ajetuissa vehkeissä, missä öljyä tihkuu tiivisteistä? Onko tuon tiivisteitä elvyttävä vaikutus pelkkää mainospuhetta ja onko tuo öljy muuten voiteluominaisuuksiltaan millaista? Useampaa eri viskositeettia näyttää nykyisin löytyvän.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Kiitos kommenteista, entäpä 2000-luvun puolivälin laitteissa?
    Aivan sama kun bensakone, ei ole hiukkassuodatinta mikä voisi tukkeentua.

    Originally posted by isolohko View Post
    LL04 luokituksella onkohan 5w-40 paksumpaa vai voisiko ja kannattaisiko rata-ajeluun heittää luokitukset kuikkaan ja laittaa jotain vielä tukevampaa? Kyseessä siis ihan vakio 2000-luvun vapari bensa kutonen.
    Omassa radalla sama 5w-40 kuin muutenkin, ei ongelmia. Selvyydeksi että oli m50b25tu.

    Leave a comment:


  • pwee
    replied
    Hyvä öljy radalle ja kadulle myös, on valvoline vr1 5w50. Käyttäny sitä nyt viimeset reilut pari vuotta m52tu ja m54:ssä. Kuuman moottorin kun pistää taas tulille niin ei räpätä eikä säpätä, toisin kuin suunnilleen kaikilla muilla 5w40 ja 5w50 öljyillä mitä tullut testattua. Ei ole myöskään hinnalla pilattu.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    LL04 luokituksella onkohan 5w-40 paksumpaa vai voisiko ja kannattaisiko rata-ajeluun heittää luokitukset kuikkaan ja laittaa jotain vielä tukevampaa? Kyseessä siis ihan vakio 2000-luvun vapari bensa kutonen.
    Rata-ajoon 10-60 racing gastrol

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Kadulla menee kesälläkin hyvin 5w30kin, mutta radalle sitten paksumpaa.
    LL04 luokituksella onkohan 5w-40 paksumpaa vai voisiko ja kannattaisiko rata-ajeluun heittää luokitukset kuikkaan ja laittaa jotain vielä tukevampaa? Kyseessä siis ihan vakio 2000-luvun vapari bensa kutonen.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    10w40 tai 5w40 on todettu hyväksi 90-luvun bensa kutos bemareissa mutta eikai se tuostakaan öljystä rikki mee
    Kiitos kommenteista, entäpä 2000-luvun puolivälin laitteissa?

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Miksi se ei toimisi?

    Jos kyse sigun e36 autosta, se on erittäin yhdentekevää, mitä öljyä siellä on, koska mitään erityisvaatimuksia ei ko. Vehkeellä ole.
    Kiitos kommenteista!

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Varmasti kysytty 10 kertaa, mutta mikä öljy osoittautunut hyväksi n54 koneessa? Vai silmät kiinni ja ihan sama mitä lorautetaan. Pidempään ku ajaa öljyt mittarin mukaan tässä +/-105 asteiset

    Kukaan Motulin V300 5w-30 kokeillut vai liioittelua jos ei ratapäiville menossa.

    Nykyisillä öljyillä 2 vuoden 2kk aikana ajettu 1900km, joten jotkut vois jo talveksi vaihtaa/vaihdattaa.

    Leave a comment:


  • raimo1
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Sigun autoon tein juuri tänään huollon ja iskin sisälle Mobil 1 ESP 5W30 öljyä. Vaihdan kuitenkin 10tkm välein niin tuskin suurta merkitystä on, varsinkaan kun DPF on "poistettu". Shellin kassalla kuultua, että Mobil 1 ESP 5W30 öljyssä oli vielä 2019 vuoteen asti BMW LL04 luokitus, mutta BMW kiristänyt luokituksiaan, jonka vuoksi kyseinen luokitus poistui kyseisestä öljystä. Tiedä sitten pitääkö paikkansa
    Mullakin tällainen käsitys, öljy(t) samaa mutta BMW kiristänyt luokitusta.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Sigun autoon tein juuri tänään huollon ja iskin sisälle Mobil 1 ESP 5W30 öljyä. Vaihdan kuitenkin 10tkm välein niin tuskin suurta merkitystä on, varsinkaan kun DPF on "poistettu". Shellin kassalla kuultua, että Mobil 1 ESP 5W30 öljyssä oli vielä 2019 vuoteen asti BMW LL04 luokitus, mutta BMW kiristänyt luokituksiaan, jonka vuoksi kyseinen luokitus poistui kyseisestä öljystä. Tiedä sitten pitääkö paikkansa

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Mitä öljyä näissä bensoissa olette käyttäneet? N63 kyseessä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Itselläni oli samanl. 5w-40 vuoden ympäri, teboil diamond tai motul x-clean.

    Leave a comment:

Working...
X