Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Jokaisessa koneessahan olisi männänrenkaiden katkosvälykset aina tasan kohdakkain, jos noin kävisi?
    Miten niin?

    Kuinka moni on konetta kasauksen jälkeen avatessaan todennu, että männänrenkaiden katkos on juuri siinä kohdassa, mihin sen jätti?

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ne männänrenkaat pyörii siellä vapaasti, niin ei sillä oo merkitystä
    Jokaisessa koneessahan olisi männänrenkaiden katkosvälykset aina tasan kohdakkain, jos noin kävisi?

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ne männänrenkaat pyörii siellä vapaasti, niin ei sillä oo merkitystä
    Näin itsekkin muista lukeneeni, mutta kuullostaa silti hieman oudolta. No laittelen ne omasta mielestä sopivasti ristiin ja tökkään männät paikalleen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ne männänrenkaat pyörii siellä vapaasti, niin ei sillä oo merkitystä

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Miten ootte laittanu noi männänrenkaitten katkosvälit mäntiin. Tai siis mille kohdin. En oikeen mistään löytänyt kunnollista ohjetta :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by poke View Post
    tarkoitatko sähköisellä termarilla sitä mihin tulee lisäksi piuha, mutta on muuten kuitenkin mekaaninen termari?

    mulla on uusi tuollainen wahler merkkinen.

    en vielä tiedäkkään täysin toimivuudesta kun en ole enemmälti ajellut. paikallaan käyden E28:n lämpömittari vaan kipuaa jonkun verran yli puolivälin...
    mietin, että johtuisko siitä että m10:ssä oli 88 termari ja sillä oli siinä osoittimen verran alle puolivälin. jäähdnesteen anturi on m10:stä siirretty.
    Jep se on mekaaninen. Mut se liitin menee sähkövastukseen termarin sisällä ja se aukasee termaria lisää kun ecu käskyttää.

    Paikallaan/kevyessä cruissilussa normi käyntilämpötila on siinä 100 asteen tienoilla ja rasitukeessa ecu tosiaan puottaa sillä lämpötilaa alemmaksi. Aikai siinä pitäs olla mitään syytä muuttaa sen toimintaa :think
    Last edited by Pazi88; 02-12-2018, 10:16.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei käy. Ja miksi pitäs saada? M54:sta saa viileemmäksi, kun käyttää sen omaa sähköistä termostaattia siihen. Orggis ecu esim. laskee sillä lämmöt alle 90 asteen rasituksessa.
    tarkoitatko sähköisellä termarilla sitä mihin tulee lisäksi piuha, mutta on muuten kuitenkin mekaaninen termari?

    mulla on uusi tuollainen wahler merkkinen.

    en vielä tiedäkkään täysin toimivuudesta kun en ole enemmälti ajellut. paikallaan käyden E28:n lämpömittari vaan kipuaa jonkun verran yli puolivälin...
    mietin, että johtuisko siitä että m10:ssä oli 88 termari ja sillä oli siinä osoittimen verran alle puolivälin. jäähdnesteen anturi on m10:stä siirretty.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Käykö M52 termarikotelo ja termari suoraan m54 kanteen?
    Pitäis saada viileämpi termari M54:n 97ast tilalle...
    Ei käy. Ja miksi pitäs saada? M54:sta saa viileemmäksi, kun käyttää sen omaa sähköistä termostaattia siihen. Orggis ecu esim. laskee sillä lämmöt alle 90 asteen rasituksessa.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Käykö M52 termarikotelo ja termari suoraan m54 kanteen?
    Pitäis saada viileämpi termari M54:n 97ast tilalle...

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Biimersson View Post
    Kiitos taas infosta nyt tietää mitkä veivit hommaa
    Sellainen tuli vielä mieleen että millä kansipahvi/kannenpultti combolla toi alulohko pitäisi kasata. Onkose heitettävä MLS tiiviste ja vakio kannenpultit kun ei tuohon vissiin kovia pultteja voi pistää. Ja minkäs paksusena tollanen metallitiiviste otetaan jos halutaan pitää puristukset vakiona kun se ei vissiinkään samallatavalla lyttäänny kun vakio
    Kansipahvin paksuus ilmoitetaan aina kasaanpuristettuna. Vakio massapahvin paksuus on 1,75 mm. M52TU -koneessa taas on 0,7 mm MLS. Kansipahvin mallista ahdetussa voivat kiistellä siitä enemmän tietävät, mutta onhan noita monenlaisia liekkrenkaallisia massapahvejakin.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Kiitos taas infosta nyt tietää mitkä veivit hommaa
    Sellainen tuli vielä mieleen että millä kansipahvi/kannenpultti combolla toi alulohko pitäisi kasata. Onkose heitettävä MLS tiiviste ja vakio kannenpultit kun ei tuohon vissiin kovia pultteja voi pistää. Ja minkäs paksusena tollanen metallitiiviste otetaan jos halutaan pitää puristukset vakiona kun se ei vissiinkään samallatavalla lyttäänny kun vakio

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Paperman77 View Post
    Elikkäs yrittänyt etsiä tietoa, mutta en oikein ole löytänyt tarvitsemaani. M52b20 moottori kyseessä ja pieni vinkuna kuuluu konehuoneessa tyhjäkäynnillä. Öljykorkin kun avaa, niin sammuu laakista! Onko separaattorin kalvo rikki? Tyhjäkäynti kierrokset siinä 500 rpm, kun edellisessä M50b25 koneessa lähempänä 1000 rpm.
    Kyllähän toi vähän separaattorin kalvolta kuulostaisi. Voithan vielä sumuttaa starttiapua imuletkujen ja imusarjan ympäristöön ja varmistaa, ettei ole kyse muusta imuvuodosta.

    Leave a comment:


  • Paperman77
    replied
    Elikkäs yrittänyt etsiä tietoa, mutta en oikein ole löytänyt tarvitsemaani. M52b20 moottori kyseessä ja pieni vinkuna kuuluu konehuoneessa tyhjäkäynnillä. Öljykorkin kun avaa, niin sammuu laakista! Onko separaattorin kalvo rikki? Tyhjäkäynti kierrokset siinä 500 rpm, kun edellisessä M50b25 koneessa lähempänä 1000 rpm.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joo H023 on oikeat

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Kummat näistä glycon laakereista on nyt oikeat H948/7 vai H023/7?
    Itse veikkaisin H023/7, mutta olisi kiva olla varma ennen kuin tilaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎