Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Electroid
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 992
    • Jyväskylä

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ootko katsonut adaptaatioita? Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa ja käy aika paljon rikastettuna verrattuna perus bensakarttaan. Nuo integraattoritkin seilaa aika paljon ees takas ollakseen vakio kone.
    Testolla ja starttisuihkeella koitin ettii imuvuotoja mut ei löytynyt mitään mullistavaa.

    Nollasin adaptiot ja käyntiin. Heti kun kone rupee lämpiämään adaptiot alkaa laskemaan (multiply).

    Nakuarvoja katselin kanssa testolla ja semmosia satunnaisia piikkejä näkyi käppyröissä eli nakuttaa (jostain syystä x)? :think

    Joko rupeen kattelee "uutta" mottia?
    - E36 328iA Touring 4/97 -
    Myynissä:
    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11152
      • Oulu

      Originally posted by Electroid View Post
      Testolla ja starttisuihkeella koitin ettii imuvuotoja mut ei löytynyt mitään mullistavaa.

      Nollasin adaptiot ja käyntiin. Heti kun kone rupee lämpiämään adaptiot alkaa laskemaan (multiply).

      Nakuarvoja katselin kanssa testolla ja semmosia satunnaisia piikkejä näkyi käppyröissä eli nakuttaa (jostain syystä x)? :think

      Joko rupeen kattelee "uutta" mottia?
      Varmin tapa löytää imuvuodot on laittaa painetta imupuollelle. Esim. leikkaa polkupyörän sisuskumista sellaisen mahdollisimma ison palasen jossa on venttiili keskellä. Laittaa sen maf:n imupuolelle klemmarilla ja joku 0,5 bar painetta systeemiin. Paine pitäisi laskea suht hitaasti jos kaikki ok. Jos vuotaa, niin sen kuulee helposti. Viimestään kun ruiskii saippuavettä suhinaa päin.

      Adaptaatiot pitäsi pysyä alle parissa prosentissa multiplyllä ja alle 0,2ms additivellä. Niitä voi vetää pieleen esim. se imuvuoto, huono MAF tai vaikka väärä bensanpaine.

      Ne teston loggaamat nakuanturin arvot on aika turhia, koska ne päivittyy liian hitaasti. Niistä ei voi päätellä oikein mitään.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Electroid
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 992
        • Jyväskylä

        Kokeilin tuota sisukumi patenttia ja oli vähän hankala saada tiiviiks (maffiin sain jo pienen halkeaman tehtyä) ja fillarin pumpulla laitoin ilmaa. Ihan minimaalinen suhina/pihinä kuuluu imusarjan alapuolelta 5-6 pytyn nurkilta.

        Täytyy napata imusatsi irti jossain välissä, kun pääsee sisätiloihin askartelemaan. Samalla vaihtaa huvikseen ja urheilun kannalta bp-säätimen...

        Laitoin nyt testimielessä vanhan maffin paikoilleen ja katson sit meneekö yhtä paljon miinukselle multiply:t. Onko nuo inpa arvot % vai testoako rupeen kyttäämään.
        - E36 328iA Touring 4/97 -
        Myynissä:
        - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11152
          • Oulu

          Ne on samat kummassakin ja prosentteja. Mut en nyt muista millään pitikö ne jakaa vai kertoa kahdella et saa oikean % arvon. Mut jokatapauksessa jos siellä näkyy tyyliin 14% niin se on liikaa pielessä.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Bimmer145
            BTCF Member
            • Jul 2014
            • 343
            • https://t.me/pump_upp

            Moro, osaisko joku sanoa mitä vois pyytää 230tkm ajetusta m52b28 moottoristä? Hyvin huollettu ja kone käy kuin uusi (koekäyttö mahdollisuus). Moottoriin sisältyy kaikki apulaitteet, suuttimet, moottorinohjaus, ajoneston hilut ym. Eli siis koko paketti. Jotain suuntaa antavaa hintaa minkä vois paketille laittaa hinnaksi? Ja siis e36 -97 autosta peräisin.
            Last edited by Bimmer145; 09-09-2017, 18:41.
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              Originally posted by bimmer145 View Post
              moro, osaisko joku sanoa mitä vois pyytää 230tkm ajetusta m52b28 moottoristä? Hyvin huollettu ja kone käy kuin uusi (koekäyttö mahdollisuus). Moottoriin sisältyy kaikki apulaitteet, suuttimet, moottorinohjaus, ajoneston hilut ym. Eli siis koko paketti. Jotain suuntaa antavaa hintaa minkä vois paketille laittaa hinnaksi? Ja siis e36 -97 autosta peräisin.

              700-1000€?
              Onko sekin aika paljon ehkä?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16485
                • Asikkala

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                700-1000€?
                Onko sekin aika paljon ehkä?
                Tonni !! 600 max. irrotettuna.

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2063
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tonni !! 600 max. irrotettuna.
                  Samoilla linjoilla, koneita tuntuis olevan myynnissä 200-500€ yleisimmillään. Kaikki ei edes välttämättä tahdo mukaansa mitään ylimääräisiä purkkeja, vaan raakakoneen + apulaitteet.

                  Toki hyvästä yksilöstä joku voisi enemmin maksaa, mene ja tiedä.
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • Electroid
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 992
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa...
                    Joo niinhän tuo tuntuu tekevän. Nyt kokeilu uudella ja vanhalla maffilla obc 3.testiä niin antaa max. 54-55.xx l/h.

                    Mitähän sen pitäis olla... ei enää muista vanhoja lukuja vuosien takaa.
                    - E36 328iA Touring 4/97 -
                    Myynissä:
                    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                    Comment

                    • Jax_KiBez
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 2063
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Electroid View Post
                      Joo niinhän tuo tuntuu tekevän. Nyt kokeilu uudella ja vanhalla maffilla obc 3.testiä niin antaa max. 54-55.xx l/h.

                      Mitähän sen pitäis olla... ei enää muista vanhoja lukuja vuosien takaa.
                      Mä kävin vielä testaa ton omani ja keskiarvo oli n. 68-69l/h ja kovin lukema mikä kävi näytöllä oli 71-72l/h. Vetelin 2. vaihteen rajoittajaan jotta edes vähän pysyttiin laillisilla kantimilla nopeuden suhteen.

                      En tosiaan tiedä miten paljon tuo osittainen etanolin käyttö tohon lukemaan vaikuttaa, tällä hetkellä tankissa 99E40 abouttiarallaa.

                      Here is the thread: How to test the MAFs yourself and How MAFs work

                      Post L/H for Other E39 Models
                      528 1997-1998: 0.35 x 190 HP = 67 L/H
                      528 1999-2000: 0.35 x 193 HP = 68 L/H
                      525 2001-2002: 0.35 x 184 HP = 64 L/H
                      530 2001-2002: 0.35 x 225 HP = 79 L/H
                      540 1997-2002: 0.35 x 282 HP = 99 L/H
                      Tämmöinen löytyi Bimmerforumilta.
                      Last edited by Jax_KiBez; 18-09-2017, 16:07.
                      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                      _____________________________________
                      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                      Tästä mun kaluston showroomiin
                      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                      Comment

                      • Juho_
                        BTCF Member
                        • Jul 2016
                        • 1070
                        • Suomi

                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Samoilla linjoilla, koneita tuntuis olevan myynnissä 200-500€ yleisimmillään. Kaikki ei edes välttämättä tahdo mukaansa mitään ylimääräisiä purkkeja, vaan raakakoneen + apulaitteet.

                        Toki hyvästä yksilöstä joku voisi enemmin maksaa, mene ja tiedä.
                        Mistä löytyy M50/M52 koneita tuossa hintaluokassa?
                        Ite nähny vaa +500€ koneita, jos yli 2,5l puhutaan..

                        M52B28 ja M54B30 kampiakseleita näkyy olevan +250-300€ hintapyynnöillä.
                        YouTube
                        Instagram // Juhon Moottoripaja

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Juho_ View Post
                          Mistä löytyy M50/M52 koneita tuossa hintaluokassa?
                          Ite nähny vaa +500€ koneita, jos yli 2,5l puhutaan..

                          M52B28 ja M54B30 kampiakseleita näkyy olevan +250-300€ hintapyynnöillä.
                          Samaa vähän mietin. Ehjästä irtokannestakin saa sen pari sataa maksaa että jos joku kokonaista B28 konetta myy siihen niin sitten on jotain mätää.
                          Olishan se tietty mukavaa jos saisi toimivan moottorin vaikka satasella asennettuna.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11152
                            • Oulu

                            Joo joku 1000-500 sanoisin minä hinnaksi kunnosta riippuen. Tonnin kone kyl pitää olla jo lähes uutta vastaava.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2063
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Juho_ View Post
                              Mistä löytyy M50/M52 koneita tuossa hintaluokassa?
                              Ite nähny vaa +500€ koneita, jos yli 2,5l puhutaan..

                              M52B28 ja M54B30 kampiakseleita näkyy olevan +250-300€ hintapyynnöillä.
                              No toki itse nähnyt suht ajettuja koneita, mutta kyllä noita tullut vastaa ihan tällä foorumilla reilusti 500€ ja halvemmallakin nähnyt. Halvimmat nettivaraosan moottorit olleet luokkaa 200€, mutta silloin tosiaan 400tkm ajettu ilman mitään apulaitteita.

                              Saa olla kyl tosi mint-kuntoinen kone jos siitä tonnin maksaa.

                              Asiasta kymppiin, osaako kukaan ottaa tohon MAF-juttuun kantaa omien testausten muodossa tai faktatiedolla? :think
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • Juho_
                                BTCF Member
                                • Jul 2016
                                • 1070
                                • Suomi

                                Joo, toki tuohon ~200€ hintaan kelpais vaikka kannentiiviste vikainen m52b28 varaosiksi.
                                Tai katkennu jakoketju ja juurikin m52b28 = 100-150€.
                                Tällöin tietty alle kampiakselin hinnalla...mut useimmat ymmärtää mite paljo noista 2,8/3l kampiakseleista saa (tai ainakin pyydetään)

                                Itelle vaa tuntuu kovin vastenmieliseltä ajatukselta ostaa käytetty moottori ja pistää suoraan kiinni huoltamatta (laakerit, tiivisteet, jakoketju...yms. mitä näkee tarpeelliseksi), jolloin on lähes yks ja sama paljonko ajettu se on tai miksi päätynyt purkuun jos itelle tärkeimmät osat käyttökelposia ja hinta kohdillaan.
                                YouTube
                                Instagram // Juhon Moottoripaja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎