Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    61mm m50 ja sinkkuvanos m52

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Mitkä mahtoi olla vakio suuttimien fyysiset mitat 14mm päät, mutta entä pituus. Oliko se nyt 50, vai 61mm? En pääse nyt töistä mittailemaan ja finjectorilla ois tuo -15% tarjous kaikesta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by miksutus97 View Post
    Moro, m52b28 rakenteilla turbo käyttöön ja konetta purkaessa huomasin että joku on siellä jo käynyt. Tiiviste oli vaihtunut victor reinziin ja yksi kannenpultti oli löysällä = joku korjannut kierteet ja helicoili noussut. Kysymys kuuluu laitetaanko time sertit vai vaihdetaanko lohkoa suoraan. M50b25 lohko ilmeisesti käy jos vaihtaa m50b25 non vanos kanget sekä m50b25tu männät? Toinen vaihtoehto olisi ostaa käytetty m52 lohko mikä olisi kunnossa.
    Itellä ollu 25mm pitkät timesertit 6mm upotettuna jo kauan eikä mitään ongelmaa ja on niitä muillaki paljon kovemmissa koneissa(puristuksia nostettu, yli 1bar ahtopaineet) Jos on nikasil sylinterit niin säädöt pitää olla sit priimaa tai muuten ei kauaa kestä ehjänä.

    Leave a comment:


  • miksutus97
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Alkuperäinen tiiviste on Victor Reinz myös.
    Joo ei siis sillä että se olisi huono tiiviste vaan oli sen verran tuore

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Alkuperäinen tiiviste on Victor Reinz myös.

    Leave a comment:


  • miksutus97
    replied
    Moro, m52b28 rakenteilla turbo käyttöön ja konetta purkaessa huomasin että joku on siellä jo käynyt. Tiiviste oli vaihtunut victor reinziin ja yksi kannenpultti oli löysällä = joku korjannut kierteet ja helicoili noussut. Kysymys kuuluu laitetaanko time sertit vai vaihdetaanko lohkoa suoraan. M50b25 lohko ilmeisesti käy jos vaihtaa m50b25 non vanos kanget sekä m50b25tu männät? Toinen vaihtoehto olisi ostaa käytetty m52 lohko mikä olisi kunnossa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mikäs noita adaptaatioarvoja vetää miinukselle? Maf lopussa?

    Bank 1 additive -39 bank 2 -19
    multiply - 4 -6

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei sovi. Helpompi etsiä se M52 ilman tu:ta
    Ja syy tähän on täysin erilainen jäähdytyskierto.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by vvaltsu View Post
    Mites, onko mahdollista laittaa m52 kannen m52tu lohkoon? Vai onko ollenkaan yhteensopiva setti ton? Kun olisi halvalla saatavilla m52tu kone mun e39 kun siinä oli kadoksissa puristukset ja koneen avattuani paljastu että nelosen männässä reikä.

    Niin toimiiko se m52tu alakerta yhdessä m52 kannen kanssa vai aiheuttaako toi vanos-tuplavanos juttu mitään?
    Ei sovi. Helpompi etsiä se M52 ilman tu:ta

    Leave a comment:


  • vvaltsu
    replied
    Mites, onko mahdollista laittaa m52 kannen m52tu lohkoon? Vai onko ollenkaan yhteensopiva setti ton? Kun olisi halvalla saatavilla m52tu kone mun e39 kun siinä oli kadoksissa puristukset ja koneen avattuani paljastu että nelosen männässä reikä.

    Niin toimiiko se m52tu alakerta yhdessä m52 kannen kanssa vai aiheuttaako toi vanos-tuplavanos juttu mitään?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    No se anturin pää on jotenki valettu kiinni niin ei pysty ihan koko matkalta uusia, mut voisihan sen fiksata varalle niin voi johonki pommiin sitte laittaa jos tarve, parempi se korjattu orkkiskin taitaa olla kun uus tarvike :think

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Onko kukaan korjannut hyvällä menestyksellä nokan anturin johtoja? Kun nehän murenee sieltä liittimen juuresta ja sit lakkaa toimimasta, oishan se hienoo jos pikku tinailulla säästäis 130€
    Kyllä ne vuosien saatossa murenee paljon pidemmälle, kuin liittimen juuresta. Kerran piti väliaikaisesti turata, niin 10-15cm piti kuoria. Ennen kuin alkoi ehjähköä piuhaa löytyä uloimman kuoren alta. Käytännössä anturista liittimeen välin sais vaihtaa. :think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Onko kukaan korjannut hyvällä menestyksellä nokan anturin johtoja? Kun nehän murenee sieltä liittimen juuresta ja sit lakkaa toimimasta, oishan se hienoo jos pikku tinailulla säästäis 130€

    Vaihda Speeduinoon jos budjetti ei kestä uutta anturia. Vaikka ne johdot saisi jotenkin tinattua, niin ne ei tule kestämään.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Onko kukaan korjannut hyvällä menestyksellä nokan anturin johtoja? Kun nehän murenee sieltä liittimen juuresta ja sit lakkaa toimimasta, oishan se hienoo jos pikku tinailulla säästäis 130€

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post



    Pitäsi passata.
    Mahtaakohan joku tavallinen o-rengas toimia tuossa tiivisteenä ettei kusisi öljyä pihalle? Mutta eikös tuon tulpan voisi hitsatakkin kiinni? Meneekö sit joku vikaan? Kyseessä talven penkanlevitin niin budjetti ratkaisua etsiskelen!
    Last edited by Timppeliini; 15-10-2020, 14:10.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎