Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16484
    • Asikkala

    Originally posted by Wespa View Post
    Viimeisen kerran kun itse ostin Boschin tulppia (tosin vääränmerkkiseen) niin ne olivat puolestaan Made in Russia. Yksi katkesikin sitten momenttiin kiristettäessä, onneksi tuli talttaruuvarilla ulos suht helposti.
    Taisi olla minunkin boschit neukkulasta :think Pikkumeseen vaihdoin alkutalvesta, ngk:t olisin laittanut mutta ei ainakaan silloin motonetissa ollut enkä viitsinyt etsiä muualta.

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1766
      • vihti

      Denso-merkkiset myös ihan varteenotettava vaihtoehto, ovat ehkä himpun edullisemmat mutta pelaa silti koko huoltovälin, turbokäytössäkin mulla ollut niitä ja ainakin 20tkm ilman ongelmaa
      E39 523i Turbo

      Comment

      • hakala-
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 459
        • Tampere

        Originally posted by jr66 View Post
        Ulkomailta tuolla hinnalla ?
        Juu virosta
        F15 M50D
        E36 328 turbo
        E34 535 turbo

        Comment

        • asis
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 1140
          • Joensuu

          Originally posted by jr66 View Post
          Nyt valot päälle, mitä väliä niillä bmw-leimoilla ?
          Ei mitään. Oletus oli että Bosch on OE..
          E39 540iA M-Sport Imolarot II
          E36 323i touring
          Volvo V70 2.4D mk3
          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
          Honda Civic 1.4 4d ES
          Chevy Caprice Classic
          ex:
          E32 730iA
          E39 528i Calypsorot metallic
          E36 325i x2

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16369
            • Leppävirta

            Arvelin vaihtaa venttiilinvarrenkumit kun se on jo pitempään mielessä pyörinyt ja auto jo jonkun aikaa (vuosia)sinistä hieman pölläytellyt kylmä käynnistyksissä.

            Vanoksen kun kuitenkin irti käytän niin kannattaako siihen
            nyt samalla ne tiivisteet uusia ? Voinko todeta jotenkin että ne on vaihtokunnossa? Meidän aikana niitä ei ainakaan ole uusittu ja autolla ajettu meidän aikana 2010--> tähän asti vajaat 60tkm. Mittarissa nyt ~310tkm

            Autossa ei mitään Vanoksen liittyviä ongelmia ole ollut.

            Tuo sigun single Vanos koneinen auto kyseessä.
            Last edited by Haju69; 16-04-2023, 18:30.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14480
              • Oulu

              Kyllä se kannattaa samalla remontoida kun irti on.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1766
                • vihti

                Varmasti jo falskaa vanos noilla metreillä jos ei ole aiemmin uusittu tiivisteitä mutta mitä itse kokenut niin sinkkuvanoksen tiivisterempalla ei mitään maata mullistavaa eroa saa aikaan toisin kuin dual vanos koneessa
                E39 523i Turbo

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Voinko todeta jotenkin että ne on vaihtokunnossa?
                  Tehtaan ohjeen mukaan paineilmalla - ihan vain käsin liikuttamalla mäntääkin näkee onko tiivisteet ehjät vai ei. Itsellä ainakin vastaan tulleet sinkkuvanoksen tiivisteet ovat olleet ehjiä, ohjaus on on-off matalalla paineella joten ne tiivisteet pääsee siinä sangen helpolla.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11150
                    • Oulu

                    Ecu kyllä heittää "vanos mechanical fault" erroria jos vanoksen tiivisteet on valmiit. Muutamia tullu vastaan mihin ne on oikeesti pitäny vaihtaa, ja sillon vanos kyllä liikkuu "ON" asentoon ihan ok, mutta ei palaudu tai palautuu toivottaman hitaasti kun menee "OFF" asentoon.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16369
                      • Leppävirta

                      Tilasinpa ne tiivisteet, sama kai tuo viskata uudet paikalleen tässä kun irti joutuu käyttämään kuitenkin.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Ecu kyllä heittää "vanos mechanical fault" erroria jos vanoksen tiivisteet on valmiit. Muutamia tullu vastaan mihin ne on oikeesti pitäny vaihtaa, ja sillon vanos kyllä liikkuu "ON" asentoon ihan ok, mutta ei palaudu tai palautuu toivottaman hitaasti kun menee "OFF" asentoon.
                        No ei kuulosta vanoksen tiivisteiden vuotamiselta vaan solenoidin. Vanoshan menee perusasentoon ihan mekaanisesti pyörimisliikkeen väännöstä ja hydraulisesti päälle ja jos tiivisteet vuotaa niin paljon läpi että öljyvirta ei riitä niin systeemi pysyy perusasennossa(off)

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Olin katsovinani vanoksen olevan sellainen, että jos solenoidi ei ole aktiivinen, öljynpaine pitää vanosta perusasennossa

                          Tämä siis sinkkuvanos m52
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11150
                            • Oulu

                            Originally posted by naukkis View Post
                            No ei kuulosta vanoksen tiivisteiden vuotamiselta vaan solenoidin. Vanoshan menee perusasentoon ihan mekaanisesti pyörimisliikkeen väännöstä ja hydraulisesti päälle ja jos tiivisteet vuotaa niin paljon läpi että öljyvirta ei riitä niin systeemi pysyy perusasennossa(off)
                            Kyllähän se öljy siirtyy vaan puolelta toiselle sitä mäntää solenoidin avulla. Mulla on ihan logejakin noista tilanteista ja niissä vanos ei palaudu perusasentoon vasta kun kone on ollu hetken tyhjäkäynnillä. Tiivisteiden vaihdolla ko. viat on korjaantunu.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Olin katsovinani vanoksen olevan sellainen, että jos solenoidi ei ole aktiivinen, öljynpaine pitää vanosta perusasennossa

                              Tämä siis sinkkuvanos m52
                              Juu, ohjauspaine ohjataan männän aina toiselle puolelle - mutta pointti oli että vanos palautuu myös mekaanisesti perusasentoon ilman öljynpainettakin. Jos en ihan väärin muista niin tuo palautuspuoli vanoksesta ei ole lähtökohtaisestikaan tiivis vaan siellä on aina öljykanava auki sille varsinaisen ajoituksen muuttavalle hammastukselle nokka-akselia vasten. Eli en ymmärrä miten vanoksen tiivisteen, eli sen yhden ison O-renkaan vuotaminen voisi aiheuttaa että vanos kytkeytyy mutta ei meinaa palautua, luulis oireilevan juuri päinvastoin eli nokan siirto aikaiselle hidastuu jos vanoksen männän ohivirtaukset kasvavat?
                              Last edited by naukkis; 21-04-2023, 21:41.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16369
                                • Leppävirta

                                Voiko todeta jotenkin ilmastoinnin kompuraa irroittamatta että minkä valmistama tekele kyseessä? Koitin tuossa tutkailla ja ei oikeastaan tullut mitään kovin selvää merkkiä vielä vastaan ainakaan mihin helposti silmänsä saisi tarttumaan.

                                Mahdollisesti magneettikytkin uusintaa vailla ja pitäisi tietää millainen siihen sopii tilalle.

                                Tarvikkeena näkyy noin ~20€ hintaan saavan mutta vaikutti äkkiseltään ainakin kahta erilaista liitintä olevan?

                                Ja orkkis osana tuntui olevan 500€ mitä KL-varaosilta kyselin.

                                Onko tuo magneettikytkin nyt vaihdettavissa ilman että kompuran irroittaa?
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎