Suorasta johdosta voi tehdä vaikka uuden Siemensin johtosarjan kun osaa.
Kysyjä ei käsittääkseni tarkoittanut tuollaista, vaan käykö e39 M52 johtosarja e36 koriseen kun moottorin vaihtaa. Ulkomuistista mitä kattelin aikanaan oman e39:n M52 koneen johdotusta, sanoisin että ei helposti. Joutuu katkomaan johtoja ja liittämään johtosarjan sisälläkin ja nämä vain koska tuumailin kannattaako paaliin menevän e39:n johtosarjaa pelastaa. Tulin tulokseen ettei siitä saa mitään sellaista korvausta että kannattaisi vaivautua.
En ole ollut kiinnostunut asiasta koska itse en edes miettisi minkälaisen johtosarjan laittaisin, koska vaihtaisin moottorinohjaimen kun se on helpompi toimenpide ainakin minulle. Laittaa sen bemarin johtosarjan joka helpoimmin moottoriin ja koriin istuu.
Koska Speeduinolla pääsee helpommalla. Sellaisen kun saa kaikkiin M50, M50Tu ja M52 johtosarjoihin ja kusee poikki antiikkiset motronicit ja siemensit Nyt eletään jo 2020-lukua jos ei joku sitä vielä ole huomannut
Kdfi itellä käytössä tiiä siitä sitte onko se sen parempi kun motronicit ja siemenssit
Suorasta johdosta voi tehdä vaikka uuden Siemensin johtosarjan kun osaa.
Kysyjä ei käsittääkseni tarkoittanut tuollaista, vaan käykö e39 M52 johtosarja e36 koriseen kun moottorin vaihtaa.
joo kyllä mä lukemani mielestäni ymmärsin. tiedät varmasti, että e36 X20 on kuskin puolella,
ja e39 e-box toisella puolella, eli 'adapterin' teko sopivasta johtosarjasta(m50 vanos) on suht
ok-ratkaisu mielestäni moottorille jo olemassa olevan johtosarjan käyttämiseksi.
+ eihän kysymystäkään oltu muotoiltu "onko järkeä?" tai "tekiskö joku mulle?".
apuja kaivattaisiin johtosarjojen kanssa m52 elikkäs koppa on e36 320 alkujaan m50,siihen ois tulossa m52b25 pata ja itellä ois e39 johtosarja, saako sitä mitenkään päin istumaan tuohon koriin ja onko miten työläs saada sillä sarjalla pelaamaan? tuntuu nuo m52 e36 johtosarjat olevan koko maapallolta loppu kun tässä puolvuotta on sitä etsitty
m50 vanos sarjoja kyllä ois tarjolla mutta se ei tainnut m52 kansa pelata?
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Työn alla olisi tuollainen M52B25, moottori on muttereina tällä hetkellä ja katselin, että kolmesta pytystä pakokanavat aivan öljyssä. Venttiilivarren kumit voisi siis vaihtaa nyt kun kansi on kerta pöydällä, minkälaista puristinta on porukka käyttänyt tuossa jousien puristuksessa? Pärjääkö tämmösellä vai onko jotain parempaa mallia?
Tässä askarruttaa ongelma m52b28 sinkkuvanos moottorissa. Antaa koodin ”vanos mechanically jammed”, mutta inpan mukaan tuntuisi silti säätelevän vanosta 20 asteen ja 45 asteen väliltä. Koodi ei sinällään haittaa jos vanos toimii, mutta auto tuntuu todella vedottomalta 3.5k rpm jälkeen. Irroittamalla vanoksen solkun piuhan tilanne ei myöskään korjaannu, vaan yläkierrosveto on edelleen tiessään. Onkohan kyseessä nyt kaksi eri ongelmaa, sillä ilman vanosta vetoaluehan pitäisi olla juurikin yläkierroksilla? Vikavaloja ei pala, mutta käyttääköhän ecu silti jotain purkkakarttoja olemattomilla ennakoilla? Nokan anturikin voisi varmaan aiheuttaa vanoksen bugimista ja olematonta vetoaluetta?
Työn alla olisi tuollainen M52B25, moottori on muttereina tällä hetkellä ja katselin, että kolmesta pytystä pakokanavat aivan öljyssä. Venttiilivarren kumit voisi siis vaihtaa nyt kun kansi on kerta pöydällä, minkälaista puristinta on porukka käyttänyt tuossa jousien puristuksessa? Pärjääkö tämmösellä vai onko jotain parempaa mallia?
samalla setillä itse nuita ropannut pari kertaa ja pärjää.
Jos kansi on jo irti joka tapauksessa niin tartteeko sillon noita puristimia edes käyttää, eikös ne ole tarpeen vain jos tekee kansi paikallaan? :think Vai meinaatko kannella vain venttiilikantta etkä sylinterikantta?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Kuuluuko m50/m52 tulla tyhjäkäynnillä paisarin korkin alla olevasta juoru reijästä nestettä paisariin takaisin? Itsellä tulee pelkästään kierroksilla.
Sekä onko joku tarkastellut jäähytysnesteen lämpöjä tarkemmin kun vakio mittaristosta? Maxxeculla tyhjäkäynnillä tunnin pyörityksen jälkeen 96-100 lämmöt. Radalla kiipeää noin 105. Juuri vaihettu orkkis termari ja tarvike vesipumppu mutta ei muuttunut mihinkään.
Näihin saa orkkiksena myös kylmempää termaria mikä on hyvä jos useinkin vinguttaa radalla tai kuminpolttobileissä yms.
E39 salavalikosta olen seuraillut lämpöjä, perus 92 termarilla normi katuajossa 85-95 tilanteesta riippuen, orkkis viskotuuletin ja sen kotelo pitää tehokkaasti lämmöt kurissa kuumimpinakin päivinä, tarvike sähköflektipatentit toimii monesti vain huonommin mitä olen täältäkin lukenu, e38/e39 jäähdyttimen edestä puhaltava sähkötuuletin on myös todella tehokas ja sille mahdollisesti voi tehä pwm-kartan maxxecuun niin toimii aika sivistyneesti eikä sellain on/off tyyliin
Potilas e39 523iA -00, ajettu 166tkm. Kylmänä pintakaasulla nykii ihan selvästi, sitten kun lämmöt normaalit niin toimii normaalisti. Tai tuntuu, että auto on melko laiska. Ei ole kokemusta vastaavista, mutta kesäautoon verrattuna (e36 328i) ero kuin yö ja päivä. Myös kiihdyttäessä matalemmilla kierroksilla(alle 3000) on kiihtyvyys aaltomaista. Menee, ei mee, menee, ei mee.
Ei vikakoodeja, uusittu tulpat, imm, ilmansuodatin, bensasuodatin ja separaattorilta öljytikkuun menevä letku. Livedataa inpalla kattelin ja kaikki näytti normaalilta, lambdat säätää ja vanokset toimii. Disa venttiili oli myös kädessä ja tuntui normaalilta, ei väljä.
Juuri tuli pidempi pätkä motaria ajettua ja vakkarissa noin 126km/h, keskikulutus 7,2l/100km ajotietokoneen mukaan. En tiedä onko vika nyt siis laatikossa vai koneessa. Voiko huohotin aiheuttaa tällaista? Se on tarkoitus vaihtaa kaikkine letkuineen.
Nostetaan hieman vanhaa postausta. Vanoksen tiivisteet vaihdettu ja ehkä alavääntö parani hieman. Selasin tossa varusteluetteloa ja löysin autosta tällaisen varusteen: S843 Power Reduction.
Voiko tää olla syynä laiskuuteen? Mikäs pirun varuste tää on? Jotain keskusteluja löysin aiheesta ja siis onko todella tehtaalta rajoitettu tehoja?
Auto alunperin Belgiaan myyty.
Samainen kone työn alla, olen tuota konetta siis rakentamassa harrasteautoon ja nyt kun kone on purettu niin pitäisi alkaa haalimaan osia takaisin kasaukseen. Tarkoitus olisi tuohon nyt laakerit ja tiivisteet vaihdella.
Tällaisen ostoskorin keräsin jo, männänrenkaat ja kiertokangen pultit tilaan muualta. Onko vinkkejä mitä muuta kannattaisi/onko noissa valinnoissa jotain mikä kannattaisi tilata muun merkkinen? Vanoksen tiivisteet kannattaa varmaan myös vaihtaa nyt kun kone muutenkin osina, koneella oli ajettu reilu 400tkm ennen avausta. Lohko tuli juuri koneistamolta hoonauksesta.
Samainen kone työn alla, olen tuota konetta siis rakentamassa harrasteautoon ja nyt kun kone on purettu niin pitäisi alkaa haalimaan osia takaisin kasaukseen. Tarkoitus olisi tuohon nyt laakerit ja tiivisteet vaihdella.
Tällaisen ostoskorin keräsin jo, männänrenkaat ja kiertokangen pultit tilaan muualta. Onko vinkkejä mitä muuta kannattaisi/onko noissa valinnoissa jotain mikä kannattaisi tilata muun merkkinen? Vanoksen tiivisteet kannattaa varmaan myös vaihtaa nyt kun kone muutenkin osina, koneella oli ajettu reilu 400tkm ennen avausta. Lohko tuli juuri koneistamolta hoonauksesta.
febi bilsteinin ketjuista ja laahaimista ei ole kokemusta, mutta merkin muista osista sen verran että uudestaan en osta. ketjuiksi itse valitsisin iwis merkin tekeleet ja laahaimet tilaisin orkkista, mutta täähän on vain mun mielipide niin ja jos ketjuja uusit niin ö-pumpun ketju kannattanee samalla laittaa.
Me ollaan ainakin käytetty febin osia m5x jakopäissä ja osat on 1:1 vakioon verrattuna. Ei oo ollu mitään ongelmaa niiden kanssa. Muutenkin kyl kaikki febin osat on mulla ollu tyyliin orggis oaia mistä on bmw logo viilattu pois.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment