Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_
    BTCF Member
    • Jul 2016
    • 1070
    • Suomi

    Paljon mahdollisia muuttujia, mitkä tuohon vaikuttaa.
    Ja ite näkisin, ettei niihin tehtaan ilmoittamiin kannata oikeen lähteä vertailemaan ja niiden perusteella tehdä johtopäätöksiä onko koneessa vedot tallessa vai eikö.

    Kyllähän tuossa aika myöhään tulee huippuvääntö, mikäli siinä on alkuperäinen M52 imusarja.
    Ettei siinä oo jo M50 imusarja paikoillaan?

    Ei se kone tommosilla muutoksilla mihinkään räjähdä.
    Tai jos leviää, niin sit siellä on jo ollut vikaa ja olisi hajonnut ilman virityksiäkin.

    Sitte jos oireita ilmenee, niin sitte vasta leväyttää koneen.
    Samoin moni tekee, kun ahtaakin noita m50/m52 koneita, eli avaamattomalla koneella ajelee - toki ei millään kovin älyttömillä ahdoilla mut kuitenkin.. ja tuntuu hienosti pysyvän nipussa.
    YouTube
    Instagram // Juhon Moottoripaja

    Comment

    • ixuv
      Bimmer Rookie
      • Oct 2018
      • 50
      • EP

      Joo täysin vakio tuo on ainakin päällepäin, tai no on tuossa eisenmannin takapönttö...

      - G31 520da xDrive sportline
      - E36 328i sedan M sport
      - W212 E200 cdi

      Comment

      • aaape
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 617
        • Muaninka

        Laatukas tarvike kannentiiviste hakusessa m54 moottoriin valmistajia on vähintäänkin riittävästi.. Hintaeroa ei hirveästi ole mutta miten on laatu? Victor reinz, topran, elring, ajusa, payen, vaico onko näiden välilä laadussa suuria eroja?
        e36 328i turbo (95)
        vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
        e30 316 (m30)(87) projekti

        EX.
        e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1766
          • vihti

          Victor reinz on ensiasennus tiiviste ainakin sinkkuvanos moottorissa, omasta mielestä elring ja victor reinz ovat saman tasoista tavaraa
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Oksanen
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 703
            • Nokia

            Originally posted by aaape View Post
            Laatukas tarvike kannentiiviste hakusessa m54 moottoriin valmistajia on vähintäänkin riittävästi.. Hintaeroa ei hirveästi ole mutta miten on laatu? Victor reinz, topran, elring, ajusa, payen, vaico onko näiden välilä laadussa suuria eroja?
            Niinkuin jo edellä mainittiin niin Victor reinz on alkuperäistiiviste. Itse laittelin Victor Reinzin yläpään sarjan (02-33470-01), olikohan jotain 145€ autodocilla. Siinä tulee 0.7mm paksu pahvi. Jos haluaa pelkän 1mm pahvin niin sille victor reinz numero 61-33070-00. Pelkälle 0.7mm pahville en ole laittanut ylös numeroa.

            Perinteisesti Victor reinz ja elring on hyviä valmistajia joiden tuotteita käytetään OEM-sovelluksissa, nuo muut lienee pelkkiä tarvikebulkkipakkaajia, joissa laatu voi vaihdella paljon.
            E28 535 1985 (S38B36+K31)

            E36 323 1996

            E46 Compact 2001

            Comment

            • turbobliz
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1012
              • e-suomi

              Elring on myös tunnettu OEM ja virityskäyttöön tarkoitettujen tiivisteiden valmistaja.

              Comment

              • Bm-w
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2014
                • 300
                • Oulu

                Onko m52 ja m52tu lohkoilla eroa?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11150
                  • Oulu

                  On. Eivät ole ristiin yhteensopivia koska jäähdytinnestekierto on eri.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Bm-w
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 300
                    • Oulu

                    No voi piru, ajattelin että olis voinu tuon m52tu lohkon hyödyntää vaa eipä sitten onnistukkaan.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by Bm-w View Post
                      Onko m52 ja m52tu lohkoilla eroa?
                      Materiaali ero. M52 rautalohko ja M52tu alumiini.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Materiaali ero. M52 rautalohko ja M52tu alumiini.
                        Ei nyt sentään. M50 rautalohkolla.

                        Voi kai joku m52 olla tehty rautalohkollakin jollekkin markkina-alueelle:think
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11150
                          • Oulu

                          Joo jenkkilässä on m52:sta rautalohkolla.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3409
                            • Kotka

                            M52 ja M52TU eroina myös se, että M52 on nikasil - pinnoitteella (Euroopassa) ja M52TU taas valurautaputkitettu. M52:takin on valurautaputkitettuna, mutta se on ihan mariginaalituote. Sitä käytettiin takuukorjauksiin maissa, joissa polttoaineen laatu aiheutti ongelmia nikasilin kanssa. Esim. Britanniassa. Valurautaputkitettu M52 alulohko oli käytössä myös Pohjois-Amerikan Z3:issa. M52TU lohkossa on millin korkeampi dekkikorkeus kuin M52:ssa. Sillä kompensoitiin ohuempi kannentiiviste.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Ei nyt sentään. M50 rautalohkolla.

                              Voi kai joku m52 olla tehty rautalohkollakin jollekkin markkina-alueelle:think
                              Muisti palailee pätkittäin. Näinhän se taitaa mennä kylläkin kuten sanot.

                              Kaivoin asian muistini sopukoista, kun hiljattain juniorin M52tu:n kansiremonttia tehdessä samoissa kannenpulttien tms. momenttitaulukoissa pyöri valurautalohkon ja alumiinilohkon eriävät kiristysarvot.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • aaape
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 617
                                • Muaninka

                                Eikös m52tu ja m54 lohkot ole keskenään identtiset? Tai lähinnä lohkon korkeus

                                Ongelma on siis että mulla on tulossa m54 lohkoon sinkkuvanos b28 kampura ja triggeri etupäähän
                                Sinkkuvanos koneen jakopäänkoppa on millin liian matala, Mutta olisiko tuo 52tu koppa taas oikean korkuinen? M54 kopasta puuttuu se triggerin teline.
                                e36 328i turbo (95)
                                vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                                e30 316 (m30)(87) projekti

                                EX.
                                e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎