Voiko todeta jotenkin ilmastoinnin kompuraa irroittamatta että minkä valmistama tekele kyseessä? Koitin tuossa tutkailla ja ei oikeastaan tullut mitään kovin selvää merkkiä vielä vastaan ainakaan mihin helposti silmänsä saisi tarttumaan.
Mahdollisesti magneettikytkin uusintaa vailla ja pitäisi tietää millainen siihen sopii tilalle.
Tarvikkeena näkyy noin ~20€ hintaan saavan mutta vaikutti äkkiseltään ainakin kahta erilaista liitintä olevan?
Ja orkkis osana tuntui olevan 500€ mitä KL-varaosilta kyselin.
Onko tuo magneettikytkin nyt vaihdettavissa ilman että kompuran irroittaa?
Muuten en osaa kompuran tunnistukseen sanoa mutta merkki lukee siellä perässä
Muuten en osaa kompuran tunnistukseen sanoa mutta merkki lukee siellä perässä
No tämähän auttaakin jo paljon.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.
Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.
Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.
Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.
Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.
Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.
-95 coupe e36 kyseessä M52b20
Ei oo sen kummempaa kokemusta kuin että ehjänä menee kyllä ilman kattiakln hc 100 alle kuumana.
Huomaako käynnissä mitään outoa,käykö tyhjää ilman katkoja kylmänä/kuumana,vetääkö puhtaasti alakierroksilta? Näissä sinkkuvanoksissa ei vanos tyhjäkäyntiin niinkään vaikuta mut tiivisteiden vaihto kyl alakierros aluetta tasotti ettei aaltoillu kiihdyttäessä
Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.
Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.
Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.
-95 coupe e36 kyseessä M52b20
Kyllähän tuossa katti pelaa.. rikkaalla tuo näyttää pyörivän onko pakosarjat halki?
Ei oo sen kummempaa kokemusta kuin että ehjänä menee kyllä ilman kattiakln hc 100 alle kuumana.
Huomaako käynnissä mitään outoa,käykö tyhjää ilman katkoja kylmänä/kuumana,vetääkö puhtaasti alakierroksilta? Näissä sinkkuvanoksissa ei vanos tyhjäkäyntiin niinkään vaikuta mut tiivisteiden vaihto kyl alakierros aluetta tasotti ettei aaltoillu kiihdyttäessä
2 kappaletta e36 olen omistanut ennen tätä (ne oli kylläkin m50 koneilla), ja tämä käy ehdottomasti kaikkiista parhaiten, tyhjäkäynti todella hyvä ja kiihdytys myös. Tuo nokka-akselin anturi autto kiihdytykseen paljon.
Sepä tässä just omasta mielestä vähän outoa on, nuo arvot kuitenkin sen verran perseellään että olettais että myös käynnissä jotain outoa pitäs olla, mutta kuitenki parhaiten käyvä ja kiihtyvä bemari mitä olen koskaan omistanut. Ihmetyttää että miten HC arvot voi olla noin viturallaan, että kolminkertaiset sallittuun, mutta auto toimii kuitenki todella hyvin
Putki voi vuotaa kun o2 on koholla, ensin se tarkasteluun ja testeriin ennen uusintanäyttöä.
Joo putkessa oli niin villin näkösiä hitsauksia että turvallista olettaa että se vuotaa, tuskin kuitenkaan korjaa ongelmaa täysin ku arvot kuitenki noin paljon heittää sallitusta
2 kappaletta e36 olen omistanut ennen tätä (ne oli kylläkin m50 koneilla), ja tämä käy ehdottomasti kaikkiista parhaiten, tyhjäkäynti todella hyvä ja kiihdytys myös. Tuo nokka-akselin anturi autto kiihdytykseen paljon.
Sepä tässä just omasta mielestä vähän outoa on, nuo arvot kuitenkin sen verran perseellään että olettais että myös käynnissä jotain outoa pitäs olla, mutta kuitenki parhaiten käyvä ja kiihtyvä bemari mitä olen koskaan omistanut. Ihmetyttää että miten HC arvot voi olla noin viturallaan, että kolminkertaiset sallittuun, mutta auto toimii kuitenki todella hyvin
Jos yhtään lohduttaa ni omassa M52 HC 2000+ ilman kattia ja minimit kuumalla katilla 400.
Viime yön unet menettäneenä, on pakko laittaa tänne kysymys. Tällä hetkellä on menossa kiertokangen laakerien asennus. Tarkoituksena oli laakerivälyksiä mitattaessa käyttää vanhoja pultteja kiristykseen, mutta meni bitti poikittain ja tuli kiristettyä uusilla OEM pulteilla. Joten, uskaltaako noilla pulteilla kasata nippuun vai täytyykö taas ostaa uudet pultit? Se ois sit taas laitettava toista sataa niihin lisää.
Viime yön unet menettäneenä, on pakko laittaa tänne kysymys. Tällä hetkellä on menossa kiertokangen laakerien asennus. Tarkoituksena oli laakerivälyksiä mitattaessa käyttää vanhoja pultteja kiristykseen, mutta meni bitti poikittain ja tuli kiristettyä uusilla OEM pulteilla. Joten, uskaltaako noilla pulteilla kasata nippuun vai täytyykö taas ostaa uudet pultit? Se ois sit taas laitettava toista sataa niihin lisää.
Käänsitkö pelkästään momenttiin (20 Nm) vai asteet päälle? Jos pelkästään momenttiin, niin silloin pultteja voi vielä käyttää. Jos käänsit lisäksi sen 70 astetta, niin silloin pultit uusittava. Laakerivälysten mittausta varten pitäisi riittää pelkkä kiristäminen momenttiin. Venyvissä pulteissa kiristysmomentti on sitä varten, että liitoksesta kiristetään välykset pois ja pultti on vakiokireydessä ennen lopullista kiristystä. Kiristysohjeissa sen jälkeen käännettävät 1-2 astelukua kiristävät pultin ohi myötörajan, eli aiheuttavata pysyvän muodonmuutoksetn (venymän).
Ei noista kunnossa ollessa pitäs tommosia lukemia tulla ilman kattia. Jotakin vikaa luultavasti.
Juu pitäs kyllä olla huomattavasti alemmat. Mulla kivikautinen M30b34 moottori anto ilman kattia jotain 500-700 niin luulisi että M52 jää paljon alemmaksi. Itsellä päästökone niin katselin huvikseen.
Comment