Originally posted by Wespa
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Ei mitään. Oletus oli että Bosch on OE..Originally posted by jr66 View PostNyt valot päälle, mitä väliä niillä bmw-leimoilla ?E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES

Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
Arvelin vaihtaa venttiilinvarrenkumit kun se on jo pitempään mielessä pyörinyt ja auto jo jonkun aikaa (vuosia)sinistä hieman pölläytellyt kylmä käynnistyksissä.
Vanoksen kun kuitenkin irti käytän niin kannattaako siihen
nyt samalla ne tiivisteet uusia ? Voinko todeta jotenkin että ne on vaihtokunnossa? Meidän aikana niitä ei ainakaan ole uusittu ja autolla ajettu meidän aikana 2010--> tähän asti vajaat 60tkm. Mittarissa nyt ~310tkm
Autossa ei mitään Vanoksen liittyviä ongelmia ole ollut.
Tuo sigun single Vanos koneinen auto kyseessä.Last edited by Haju69; 16-04-2023, 18:30.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Tehtaan ohjeen mukaan paineilmalla - ihan vain käsin liikuttamalla mäntääkin näkee onko tiivisteet ehjät vai ei. Itsellä ainakin vastaan tulleet sinkkuvanoksen tiivisteet ovat olleet ehjiä, ohjaus on on-off matalalla paineella joten ne tiivisteet pääsee siinä sangen helpolla.Originally posted by Haju69 View PostVoinko todeta jotenkin että ne on vaihtokunnossa?
Comment
-
Ecu kyllä heittää "vanos mechanical fault" erroria jos vanoksen tiivisteet on valmiit. Muutamia tullu vastaan mihin ne on oikeesti pitäny vaihtaa, ja sillon vanos kyllä liikkuu "ON" asentoon ihan ok, mutta ei palaudu tai palautuu toivottaman hitaasti kun menee "OFF" asentoon.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Tilasinpa ne tiivisteet, sama kai tuo viskata uudet paikalleen tässä kun irti joutuu käyttämään kuitenkin.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
No ei kuulosta vanoksen tiivisteiden vuotamiselta vaan solenoidin. Vanoshan menee perusasentoon ihan mekaanisesti pyörimisliikkeen väännöstä ja hydraulisesti päälle ja jos tiivisteet vuotaa niin paljon läpi että öljyvirta ei riitä niin systeemi pysyy perusasennossa(off)Originally posted by Pazi88 View PostEcu kyllä heittää "vanos mechanical fault" erroria jos vanoksen tiivisteet on valmiit. Muutamia tullu vastaan mihin ne on oikeesti pitäny vaihtaa, ja sillon vanos kyllä liikkuu "ON" asentoon ihan ok, mutta ei palaudu tai palautuu toivottaman hitaasti kun menee "OFF" asentoon.
Comment
-
Olin katsovinani vanoksen olevan sellainen, että jos solenoidi ei ole aktiivinen, öljynpaine pitää vanosta perusasennossa
Tämä siis sinkkuvanos m52E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Kyllähän se öljy siirtyy vaan puolelta toiselle sitä mäntää solenoidin avulla. Mulla on ihan logejakin noista tilanteista ja niissä vanos ei palaudu perusasentoon vasta kun kone on ollu hetken tyhjäkäynnillä. Tiivisteiden vaihdolla ko. viat on korjaantunu.Originally posted by naukkis View PostNo ei kuulosta vanoksen tiivisteiden vuotamiselta vaan solenoidin. Vanoshan menee perusasentoon ihan mekaanisesti pyörimisliikkeen väännöstä ja hydraulisesti päälle ja jos tiivisteet vuotaa niin paljon läpi että öljyvirta ei riitä niin systeemi pysyy perusasennossa(off)
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Juu, ohjauspaine ohjataan männän aina toiselle puolelle - mutta pointti oli että vanos palautuu myös mekaanisesti perusasentoon ilman öljynpainettakin. Jos en ihan väärin muista niin tuo palautuspuoli vanoksesta ei ole lähtökohtaisestikaan tiivis vaan siellä on aina öljykanava auki sille varsinaisen ajoituksen muuttavalle hammastukselle nokka-akselia vasten. Eli en ymmärrä miten vanoksen tiivisteen, eli sen yhden ison O-renkaan vuotaminen voisi aiheuttaa että vanos kytkeytyy mutta ei meinaa palautua, luulis oireilevan juuri päinvastoin eli nokan siirto aikaiselle hidastuu jos vanoksen männän ohivirtaukset kasvavat?Originally posted by Urpo_rotta View PostOlin katsovinani vanoksen olevan sellainen, että jos solenoidi ei ole aktiivinen, öljynpaine pitää vanosta perusasennossa
Tämä siis sinkkuvanos m52Last edited by naukkis; 21-04-2023, 21:41.
Comment
-
Voiko todeta jotenkin ilmastoinnin kompuraa irroittamatta että minkä valmistama tekele kyseessä? Koitin tuossa tutkailla ja ei oikeastaan tullut mitään kovin selvää merkkiä vielä vastaan ainakaan mihin helposti silmänsä saisi tarttumaan.
Mahdollisesti magneettikytkin uusintaa vailla ja pitäisi tietää millainen siihen sopii tilalle.
Tarvikkeena näkyy noin ~20€ hintaan saavan mutta vaikutti äkkiseltään ainakin kahta erilaista liitintä olevan?
Ja orkkis osana tuntui olevan 500€ mitä KL-varaosilta kyselin.
Onko tuo magneettikytkin nyt vaihdettavissa ilman että kompuran irroittaa?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment

Comment