Löyty vastaus täältä kun jaksoi etsiä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Onko tullu kellään muulla vastaan että dme liittimeen on noussu öljyä. Jäähytinnesteestä oon kuullu mut en öljystä.
E46 alko tekemään eml vikaa ja herjas välillä dme sisäistä/kaasuläppä vikaa. Vika poistu heti ku putsas liittimestä öljyt pois.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostEi bemarissa mutta mersussa kun on kompurakoneessa ilmamassa-anturi paineputkessa niin sellasen olen nähny missä menee öljy johtoja pitkin ecun liittimeen.
Mutta mistä kautta näissä menee öljy liittimelle asti?E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Laittasitteko vanhoilla imusarjan tiivisteillä patin takas kasaan?Sieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
Monesti ne on aivan käyttökelpoisessa kunnossa vaikka ovatkin vanhoja. Kyllä sen hoksaa onko tiiviste kova ja litistynyt vai edelleen elastinen ja selvästi tiivistepinnasta koholla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Moottoreita on tehty,mutta juuri tämmöistä moottoria ole kasannut niin silläpä kysyin kun näyttävät tosiaan ihan hyviltä ja ovat elastiset.Omaan silmään näyttäs että hyvinkin vois laittaa samoilla.
Plus että mulla on menossa semmonen low budjet-värkkäys menossa,niin sillä koitan säästää mistä voin,en tietenkään halua tehdä sitä väärästä paikasta.
Kiitos vastauksista!Sieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
E36 m52b28 -> m52tub25
Noniin, eli otsikon mukaisen swäpin toimivuuden toteutumisen ehdot tässä askarruttaa. E36 koki viime kaudella konerikon, ja tuossa olisi purkuvalmis 1999 E39 523iA touring ehjällä koneella. Ajatuksena laittaa e36 helpolla ja halvalla ajokuntoon, siispä mietin tällaisenkin vaihtoehdon mielekkyyttä.
Fyysisestihän M52TUB25 menee kaiketi E36:een heittämällä. Vai aiheuttaako esim. öljypohjan muoto ongelmia? Sähköt tässä kuiten eniten mietityttää. E36 johtosarja ei sellaisenaan tietty kelpaa tuplavanos-koneelle. Voiko sitä kuitenkin hyödyntää, vai onko helpompi käyttää E39 johtosarjaa? Ecuhan sijaitsee molemmissa vänkärin puolella konetilassa. EWS täytyy disabloida -onko jotain muuta huomioitavaa sähköjen osalta?
Sopiiko M50 tai M52 imusarja ja/tai kaasuläppä?
Entä sopiiko Getragin 250 manuaaliloota tuon koneen perään bolt-on?
Kiitos, anteeksi ja hyvää alkanutta vuotta foorumin väelle!sigpic
Comment
-
-
Originally posted by KasTrolli View PostNoniin, eli otsikon mukaisen swäpin toimivuuden toteutumisen ehdot tässä askarruttaa. E36 koki viime kaudella konerikon, ja tuossa olisi purkuvalmis 1999 E39 523iA touring ehjällä koneella. Ajatuksena laittaa e36 helpolla ja halvalla ajokuntoon, siispä mietin tällaisenkin vaihtoehdon mielekkyyttä.
Fyysisestihän M52TUB25 menee kaiketi E36:een heittämällä. Vai aiheuttaako esim. öljypohjan muoto ongelmia? Sähköt tässä kuiten eniten mietityttää. E36 johtosarja ei sellaisenaan tietty kelpaa tuplavanos-koneelle. Voiko sitä kuitenkin hyödyntää, vai onko helpompi käyttää E39 johtosarjaa? Ecuhan sijaitsee molemmissa vänkärin puolella konetilassa. EWS täytyy disabloida -onko jotain muuta huomioitavaa sähköjen osalta?
Sopiiko M50 tai M52 imusarja ja/tai kaasuläppä?
Entä sopiiko Getragin 250 manuaaliloota tuon koneen perään bolt-on?
Kiitos, anteeksi ja hyvää alkanutta vuotta foorumin väelle!
Mulla on e39 peräisin oleva M54 itselläni e36 eikä siinä ainakaan öljypohjan sopivuuden kanssa ollut mitään ongelmia, josta voisi vetää johtopäätöksen ettei sullakaan sen suhteen pitäisi olla ongelmia. Myöskään pikaisella googlailulla ei löytynyt epäsopivuusongelmaa.
Siinä TUB-koneessa lienee jo imusarja jossa huohotuskanavat menee kanteen suoraan imuventtiilin päälle, eli jos haluat käyttää M50 imusarjaa tai sinkkuvanos M52 imusarjaa niin ne reijät täytyy tulpata. Se reikä on juuri sopiva M10x1 jengalle ja sinne voi sitten liimata sopivanmittaiset pidätinruuvit. Toki kierteitä tehdessä sinne imuventtiilin päälle menee alumiiniputua, eli pitää saada hyvin putsattua ne pois, ja varmistua että venttiili on kiinni aina siitä sylinteristä jonka imukanavan vierestä reikää tukkii. Lisäksi tällöin pitää huohotussysteemi rakentaa sitten sellaista konetta vastaavaksi josta imusarja tulee. Lisäksi moottorinohjainta alkanee vituttaa DISA:n puuttuminen johtosarjasta.
Itse kyllä tekisin tuon swapin sen koneen omalla imusarjalla ja moottorinohjauksella ja johtosarjalla, ja koodaisin sen ews pois käytöstä ja samalla purkkiin manuaalilaatikkoisen ohjelma. Ja toki pitää sitten laittaa sähköpoljin ja sille tehdä johdotukset, se on varmaan kolmeysissäkin korin johtosarjassa kiinni ja tulee DME:lle sieltä kautta (en ole siis perehtynyt yhtään, tämä vain oletus). Johtosarjaa joutuu varmastikin pitelemään myös vaihteiston johtosarjan osalta jos kerran on automaatti, että saa pakkianturin johdotettua. Oletan ettei se ole samanlaisella liitoksella kuin manuaalissa.
Moottorin johtosarjan kytkentä E36 korisähköihin on sitten vielä oma lukunsa. Äkkivilkaisulla E39 sähkökaavioista siellä ei EHKÄ mene mitään supertärkeää väylän kautta vaan nopeussignaali, suuttimien aukiolosignaali menee omilla piuhoillaan DME:ltä mittaristolle, ja TUB koneessa on tuplalämpötila-anturi joista toinen DME:lle ja toinen mittaristolle. Eli pitäisi olla ihan tehtävissä ja pitäisi olla mahdollista saada toimimaankin.
Jos se loota on ollut M5X koneessa niin se sopii kyllä.
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostJa toki pitää sitten laittaa sähköpoljin ja sille tehdä johdotukset, ...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi kai M52TU ole sähköistä kaasua vaan vasta M54?.
Comment
-
-
M52tu on sähköisellä kaasuläpällä, mutta kaasupolkimen potentiometri on siellä kaasuläppä hässäkässä itsessään. Sinne menee siis vaijeri ihan perinteiseen tapaan. Vaijeri myös pystyy avaamaan läppää jos läpän moottori ei toimi.
Itse laittaisin m52tu omalla imusarjallaan ja e39 johtosarjalla. Loota menee koneeseen bolt-on.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment