Originally posted by Laku
View Post
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Euro4-vehkeissä 1,5. DPF-autoistahan tulee parhaimmillaan ihan nollaa, joten siinä mielessähän tuo voi epäilyksiä herätellä katsurilla, ja virkaintoinenhan saattaisi ruveta asiaa jopa tutkimaan?
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
Mistä tietää että DPF poltto on käynnissä? Tuli hankittua tuollainen -04 525d ja siinä DPF, mutta en ole huomannut polttoa missään vaiheessa.
iDrive näyttää, että seuraavaan DPF "huoltoon" olisi 120tkm. Lienee tuo huoltoväli nollattu jossain vaiheessa.-
Comment
-
E83 3.0D ja DDE varoitusvalo syttyy kojelaudassa. INPAlla lukiessa ilmoittaa vastapaineiden olevan yli raja-arvojen.
Termarit vaihdettu talvella, Throttle body vaihdettu äskettäin. Onko DPF tyhjennyksen aika? Uutta hiukkassuodatinta en ala hankkimaan
Samoissa kuorissa on siis katti ja hiukkassuodatin ja moottorin päästä tässä järjestyksessä? Jos pöntön aukaisee takaosastaan ja palastelee suodattimen pois varoen kattia, homma onnistuu? Tämän jälkeen softaukseen, jossa poistetaan DPF käytöstä?
Comment
-
Kyllä juuri noin, eikä se katti helpolla säry.Originally posted by chevy55 View PostE83 3.0D ja DDE varoitusvalo syttyy kojelaudassa. INPAlla lukiessa ilmoittaa vastapaineiden olevan yli raja-arvojen.
Termarit vaihdettu talvella, Throttle body vaihdettu äskettäin. Onko DPF tyhjennyksen aika? Uutta hiukkassuodatinta en ala hankkimaan
Samoissa kuorissa on siis katti ja hiukkassuodatin ja moottorin päästä tässä järjestyksessä? Jos pöntön aukaisee takaosastaan ja palastelee suodattimen pois varoen kattia, homma onnistuu? Tämän jälkeen softaukseen, jossa poistetaan DPF käytöstä?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Yritin vielä tänään saada DPF polttoa käyntiin. En kuitenkaan tasinnut onnistua.Originally posted by VolvoTDi View PostKyllä juuri noin, eikä se katti helpolla säry.
Polttokriteerit pitäisi täyttyä. Termari tosiaan vaihdettiin viime talvena ja tässä mallissahan ei EGR termaria olekaan.
Ajeltiin tänään kaverin kanssa työreissu Tampereelta Helsinkiin ja ajattelin käyttää tilaisduuden hyväkseni. Matkalla moottoritietä tunnin ajan ajelin pykälää pienemmällä, ts. vitosvaihteella n.110km/h ja samalla nollailtiin Inpalla vikakoodia. Aina se vikavalo syttyi uudestaan ja palaa edelleen. Tunnin jälkeen läppäristä hyytyi akku ja homma oli keskeytettävä.
Operaation aikana lämmöt pyöri 85-86 asteen hujakoilla eli termarin pitäisi toimia ihan normaalisti.
Mistä sen pakkopolttokäskyn saa aktivoitua?
Comment
-
Jos ohjelma hierottu kohdilleen, niin helposti menee suoralla putkella K-arvo samoihin kuin suotimella olevissakin. Omassa autossa viime viikolla leimalla mitattiiin 0,03 ja kehujen kera leima paperiin.Originally posted by Supra^ View PostTäällä myös tänään aamulla huomautuksetta läpi suoralla downpipella (ei kattia eikä dpfää), savutusarvo 1,02.
X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
Valotatko vähän mitä siitä pitää hieroa kohdilleen? Jälkiruiskutukset on otettu pois, mutta muuhun ei juurikaan ole koskettu.Originally posted by ///THe View PostJos ohjelma hierottu kohdilleen, niin helposti menee suoralla putkella K-arvo samoihin kuin suotimella olevissakin. Omassa autossa viime viikolla leimalla mitattiiin 0,03 ja kehujen kera leima paperiin.
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Oman kokemuksen perusteella tuota nollausta pitää rämpyttää jatkuvasti, koska se vikakoodi napsahtaa sieltä aika nopeasti uudestaan ja keskeyttää polton. Jos liian pitkät välit nollaukselle niin ei lämmöt nouse tarpeeksi.Originally posted by chevy55 View PostYritin vielä tänään saada DPF polttoa käyntiin. En kuitenkaan tasinnut onnistua.
Polttokriteerit pitäisi täyttyä. Termari tosiaan vaihdettiin viime talvena ja tässä mallissahan ei EGR termaria olekaan.
Ajeltiin tänään kaverin kanssa työreissu Tampereelta Helsinkiin ja ajattelin käyttää tilaisduuden hyväkseni. Matkalla moottoritietä tunnin ajan ajelin pykälää pienemmällä, ts. vitosvaihteella n.110km/h ja samalla nollailtiin Inpalla vikakoodia. Aina se vikavalo syttyi uudestaan ja palaa edelleen. Tunnin jälkeen läppäristä hyytyi akku ja homma oli keskeytettävä.
Operaation aikana lämmöt pyöri 85-86 asteen hujakoilla eli termarin pitäisi toimia ihan normaalisti.
Mistä sen pakkopolttokäskyn saa aktivoitua?Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Moro, tietääkö kukaan "hyvää" mestaa DPF:n poistatukseen ja ohjelmointiin PK- seudulla, länsi-HKI/ Espoo- alueesta plussaa? Kyselin samaa jo tuolla Uudenmaan puolella mutta ei tunnu löytyvän vinkkejä. Auto X5 E53 fl.Last edited by Takamisakari; 24-11-2016, 10:21.
Comment
-
Onko kukaan irroitellut X3 E83:sta DPF:aa? Onko isokin jumppa? En ole vähään aikaan piipahtanut auton alla joten en muista tarkalleen sijaintia. Onko se moottorin ja tuliseinän välissä vai alempana, lähempänä pohjaa? Funtsin vain tuota tyhjennystä, teenkö itse ja annan DPF tyhjennettynä softaukseen ammattilaisille.
Comment
-
Jos on nosturi ja hitsikone käytössä ni miksipä sitä ei itse tekisi. Eiköhän tuossa on yhdistelmäpönttö heti turbon jälkeen.Originally posted by chevy55 View PostOnko kukaan irroitellut X3 E83:sta DPF:aa? Onko isokin jumppa? En ole vähään aikaan piipahtanut auton alla joten en muista tarkalleen sijaintia. Onko se moottorin ja tuliseinän välissä vai alempana, lähempänä pohjaa? Funtsin vain tuota tyhjennystä, teenkö itse ja annan DPF tyhjennettynä softaukseen ammattilaisille.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Hemmetti. Ajelin tänään melkein 350 kilsaa yrittäen saada pakkopolttoa käynnistymään. Rheingoldilla enabloitiin regenerointi ja laitettiin pyyntö pakkopoltosta päälle. Vikakoodit nollaukseen ja odottelemaan polton alkua. Eipä alkanut vaan heitti DDE valoa aina uudestaan mittaristoon. Koko tuon matkan tarkkailtiin polttotapahtuman alkua ja nollailtiin vikakoodia. Ei auta.
Lueskelin Rheingoldin ohjeista, että jos vikakoodit 480A ja 481A on aktivoituneina niin polttoa ei enää anneta tehdä pyynnöstä huolimatta..
Onko tuossa enää vaihtoehtoja kokeilla pakkopolttoa vai onko tuo tyhjennys seuraava steppi? Sitäkään ei ehdi tehdä ennen joulun pohjoisen reissua kun autoa tarvitaan työajoihin sitä ennen. Eli menee uuden vuoden puolelle..
Comment
-
DPF Inpa painemittaus
Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?
Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.
Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.
Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?
- Sakke
Comment
-
Rohkenen väittää ettei INPA:lla saa pakkopolttoa päälle. Tarvitset ISTA:n, sillä voit sitten tehdä vaikka ja mitä.Originally posted by SPL330d View PostTietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?
Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.
Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.
Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?
- SakkeMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
Comment