Nyt syttyi vikavalo ja varoitus particle filter.. syttyi kun polttoaine valo paloi. Voiko se johtaa että vikavalo syttyy?
Nyt tankki täynnäkin sytyttää sen kun auto lämpenee 85-90°
Autona e61lci 520d. Kilometrejä 262tkm.
Nyt kun se ilmoitus on niin jättääkö vikakoodin ettei poltto lähde enää päälle?
Mitäs se yleisesti on kustantanut kun on poistattanut järjestelmän käytöstä ja tyhjennyttänyt dbf:än.
Tankin valolla/tyhjyydellä ei ole yhtään mitään tekemistä dpf polton kanssa.
Kilometreistä päätellen autollesi tulisi kertoa sopivalla laitteella että dpf on vaihdettu. jos kaikki on kuten pitää, ajelet dpf:llä vielä kymmeniä tuhansia
Nyt syttyi vikavalo ja varoitus particle filter.. syttyi kun polttoaine valo paloi. Voiko se johtaa että vikavalo syttyy?
Nyt tankki täynnäkin sytyttää sen kun auto lämpenee 85-90°
Autona e61lci 520d. Kilometrejä 262tkm.
Nyt kun se ilmoitus on niin jättääkö vikakoodin ettei poltto lähde enää päälle?
Mitäs se yleisesti on kustantanut kun on poistattanut järjestelmän käytöstä ja tyhjennyttänyt dbf:än.
Jätä se katti paikalleen tai alkaa haista kun mannelavetti. Pönttö auki ja DPF pois, hitsaten kasaan ja asennus.
näin se varmaa pitää tehä, löytyykö jostai jonkunnäkösiä ohjeita mitä pitää irrottaa jne. en oo ite löytäny. nimenomaan tähä lci, ymmärtääkseni vaikeemmassa paikassa? löyty englanniks..
525da e61 -08. mites ootte näihin LCI- malleihin tehny ton mekaanisen poiston? ymmärtääkseni vähän hankalemmassa paikassa? pitääkö siis irrottaa kokonaan? reikä vai pönttö auki ja suodatin pois? ootteko kuitenki katin jättäny paikoilleen, ja jos poraa niin meneekö se katistakin läpi? itellä ny 321tkm ajettu ja viimeviikolla ohjelmoitii pönttö pois ni nyt pitäs ottaa jo mekaanisesti. tekeekös joku näitä pelkäästää täälläpäin ja mihi hintaan ne menee?
Jätä se katti paikalleen tai alkaa haista kun mannelavetti. Pönttö auki ja DPF pois, hitsaten kasaan ja asennus.
525da e61 -08. mites ootte näihin LCI- malleihin tehny ton mekaanisen poiston? ymmärtääkseni vähän hankalemmassa paikassa? pitääkö siis irrottaa kokonaan? reikä vai pönttö auki ja suodatin pois? ootteko kuitenki katin jättäny paikoilleen, ja jos poraa niin meneekö se katistakin läpi? itellä ny 321tkm ajettu ja viimeviikolla ohjelmoitii pönttö pois ni nyt pitäs ottaa jo mekaanisesti. tekeekös joku näitä pelkäästää täälläpäin ja mihi hintaan ne menee?
Foorumille avautumiselle oli välitön vaikutus, nimittäin auto teki eilen ns. kunnon polton. Moottorin lämmöt nousi 94 asteeseen, muuta en päässyt seuraamaan kun ei ollut laitteita mukana.
Tänä aamuna katsoin mihin oli päästy ja soothia oli jäljellä 32 g. Hetken ajon jälkeen määrä alkoi taas pienentyä, mutta nyt oli kyseessä löysempi poltto, lämmöt normaalina. Saa nähä miten tästä jatkuu soothin suhteen, mennääkö pikkuhiljaa nollaa kohti vai kasvavaan suuntaan. Auto käsittääkseni kuitenkin pyrkii saamaan soothin nollaan? Onko muuten tietoa onko tuo sooth luku ihan todellinen vai joku laskennallinen vain?
Tee huoltopoltto jollakin laitteella tai korjaamolla. Sen jälkeen seuraa tilannetta.
Lämpötilathan nousevat dpf:ssä ruiskutusajankohtaa ja pituutta muuttamalla joten selvästikään sitä ei tapahdu.
Tayskaasulla paine on korkeahko.
J-nesteen lämpötilan pysyminen aloillaan kielii myös että polttoa ei tapahdu. Tosin näkisin että tärkeintä on että lämmöt on riittävät että poltto ylipäätään alkaa.
Katsele myös livedatasta lämpötilaantureiden näyttämät että ovat järkeviä. Esim jos joku rikki niin polttoa ei tapahdu. Vikakoodia niistä ei välttämättä tule.
Auto 530 xd 2006, ajettu 268 tkm. Viimeisen noin kuukauden aikana on alkanut ihmetyttää DPF poltot, nimittäin niitä tulee kokoajan. Nehän huomaa todella helposti esim. kulutusmittarin ja laatikon käytöksestä.
Olen välillä seurannut asiaa salavalikon moottorin lämpötilasta, ja silmään on pistänyt se, että lämmöt ei muutu normaalista 89 asteesta mihinkään polton aikana. Esim viime talvena-keväänä nousi 94-95. Tästä päättelin, että tuskinpa nousee pakolämmötkään.
Asian varmistamiseksi kävin äsken veivaamassa autolla vajaan tunnin Carlysta tilannetta seuraten. Kuten epäilin pakolämmöt polton aikana aivan normaalit noin 200-250 astetta. Soot pysyy 40 g tietämillä kokoajan ja hetkellinen poltto ei tiputa sitä kuin pari grammaa. Tästä syystä renegeration request koko ajan päällä (1).
Kysymys siis kuuluukin mistä ko. käytös johtuu, ja voiko "kunnon" polttoa pakottaa jotenkin päälle? Näitä polttomodeja taisi olla useampia.
Nollasin joskus alkukesästä DPF laskurin kun se tuli täyteen ja tästä syystä ash näyttää tällä hetkellä vain 2,11 g. Tällä tuskin on vaikutusta polttokäytökseen, koska tilanne on muuttunut vasta äskettäin.
Olitte aivan oikeassa, kokeilin uudelleen ja kyllä se täydellä kaasulla nousee 250-270 ja vaihtelee tätä väliä melko tasaisesti.
Lisäksi tutkin noita eri polttoja, tekee 34km välein tuon polton jossa nostaa 300-350 asteeseen ja vieläkään (300km) ajettu tehnyt sitä 600-700 asteen polttoa.
Muut aikaisemmat lukemat (mbar) pitivät paikkansa tälläkin mittaus kerralla.
Tasakaasulla 50mbar 90kmh nopeudella tasamaalla 6vaihteella.
Leave a comment: