Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    #76
    Eipä ainakaan N47 valittele asiasta, useampi tkm ajettu täysin tyhjällä pöntöllä. Ilman softausta.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #77
      Originally posted by *makke* View Post
      Eipä ainakaan N47 valittele asiasta, useampi tkm ajettu täysin tyhjällä pöntöllä. Ilman softausta.
      Odota kun tulee polton aika, silloinkaan ei välttämättä tosin valoja vilkuttele, mutta savun määrä on mahtava. Poltto on noin 3000km välein jos DPF paine-ero ei sitä ennen pyydä polttoa.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Tomide
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 33
        • Finland

        #78
        Autona E60 525D 07. Mittarissa 196tkm.

        Bemari alkanu huutamaan hiukkassuodattimesta. Käytin pajalla, ei saanut pakkopolttoa suodattimelle suoritettua. Epäili että hehkujen vikakoodi estää polton->hehkut vaihtoon. Taas yritettiin pakkopoltoa, ei onnistu. DPF anturi näytti omituisia lukemia->Anturi vaihtoon. Pienen väännönjälkeen pakkopoltto onnistui, jolloin (enmuista yskiköitä) saatin lukemaksi 40.(siis ilmeisesti suodattimen kuormitus).

        Siinä sitten hypittiin ilosta, kunnes päivän ajon jälkeen alkoi taas herjaamaan suodatinta. Kavoin salavalikosta auton lämmöt esiin. Ajelin n. 30km+ matkan 3000rpm. Lämmöt pyörivät siin 70 kieppeillä, muttei kuitenkaan noussut edes 70 asti.

        Mitäköhän tässä alkais sitten kokeilemaan? Tästä eteenpäin mennään mahdollisimman paljon kotikonstein, sen verran lompakko oheni pajalla. Olisiko mahdollisesti kyseessä termari, sillä monessa paikssa internetin ihmeellisessä maailmassa puhutaan, että auto tarvitseee vähintään 75 lämmöt jotta DPF regenerointi lähtee käytiin? Kiitos. :think
        BMW E60 525 LCI
        ex BMW E92 320CiA
        ex BMW E46 320CiA
        ex BMW E46 316i
        ex MB C180
        ex MB 190E

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #79
          Termarit välittömästi vaihtoon..
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • Tomide
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 33
            • Finland

            #80
            Originally posted by humala View Post
            Termarit välittömästi vaihtoon..
            Molemmat termarit vaihdettu. Nyt lämmöt 90 kieppeillä. Tuosta järjestelmän ilmauksesta vielä kysyisin. Mistä tiedän, että kaikki ilma on saatu pois? Koneen ollessa lämmin, alavesiletku on kylmänä. kuuluisiko sen lämmetä laisinkaan? Mitään ihmeellistä ilmausta en suorittanut. Kun oli hilppeet takas kasassa, täytin vain paisarin.(kone kylmänä). Hetken se nestettä imi, mutta esim koneen lämpiämisen jälkeen ei nestettä enää imenyt. Hytistäkin saa vaikka saunan, eli lämmintä puskee!
            Last edited by Tomide; 24-10-2015, 02:27.
            BMW E60 525 LCI
            ex BMW E92 320CiA
            ex BMW E46 320CiA
            ex BMW E46 316i
            ex MB C180
            ex MB 190E

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #81
              Originally posted by Tomide View Post
              Molemmat termarit vaihdettu. Nyt lämmöt 90 kieppeillä. Tuosta järjestelmän ilmauksesta vielä kysyisin. Mistä tiedän, että kaikki ilma on saatu pois? Koneen ollessa lämmin, alavesiletku on kylmänä. kuuluisiko sen lämmetä laisinkaan? Mitään ihmeellistä ilmausta en suorittanut. Kun oli hilppeet takas kasassa, täytin vain paisarin.(kone kylmänä). Hetken se nestettä imi, mutta esim koneen lämpiämisen jälkeen ei nestettä enää imenyt. Hytistäkin saa vaikka saunan, eli lämmintä puskee!
              Eiköhän se ole ihan ilmautunut. Katso vielä onko paisarista kadonnut ajamisen jälkeen nestettä.

              Se että alavesiletku on kylmä kertoo että jäähdytin toimii.

              Comment

              • Tomide
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 33
                • Finland

                #82
                Eipä auttanut termaerien vaihto. Edelleen huutaa hiukkassuodatinta.. mitäköhän sit kannattais lähteä kokeilemaan? :think

                Kokeilin termarien vaihdon jälkeen ajaa vähän matkaa, jos puhdituis tuo suodatin, mutta noin 20km ajon jälkeen pomppas taas näytöllee tuo varoitus suodattimesta. Onko siinä olemassa jotain rajaa tukkoisuudessa, jonka jälkeen auto ei enää itse polta suodatinta?
                BMW E60 525 LCI
                ex BMW E92 320CiA
                ex BMW E46 320CiA
                ex BMW E46 316i
                ex MB C180
                ex MB 190E

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5425
                  • S:t Karins

                  #83
                  Originally posted by Tomide View Post
                  Eipä auttanut termaerien vaihto. Edelleen huutaa hiukkassuodatinta.. mitäköhän sit kannattais lähteä kokeilemaan? :think

                  Kokeilin termarien vaihdon jälkeen ajaa vähän matkaa, jos puhdituis tuo suodatin, mutta noin 20km ajon jälkeen pomppas taas näytöllee tuo varoitus suodattimesta. Onko siinä olemassa jotain rajaa tukkoisuudessa, jonka jälkeen auto ei enää itse polta suodatinta?
                  Voi vaatia useaa pakopyyntiä/vikakoodien poistoa ennen kuin poltto alkaa...
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Homebrew
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 351
                    • Paimio

                    #84
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Voi vaatia useaa pakopyyntiä/vikakoodien poistoa ennen kuin poltto alkaa...
                    Ja lisäyksenä vielä että ajon aikana voi poistaa vikakoodeja jatkuvasti jolloin saa aika tukkoisenkin suodattimen polton alkamaan ja pysymään päällä...
                    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                    Ex. E91 330d -07

                    Comment

                    • dieselrules
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 197
                      • ToRnIo

                      #85
                      Originally posted by uoto78 View Post
                      Vihdoin viimein sain aikaiseksi aloittaa tuon varapöntön kanssa. Kuten kuvista näkee niin halutessaan filtterin saa ehjänä pöntöstä pois mahdollista tulevaa tarvetta tai puhdistusta varten. Toki tässä tapauksessa joutuu pöntön alaosaan tekemään sauman mikä myös näkyy koneen altapäin katsottaessa.

                      Kaipa tuossa olisi mahdollista jopa lyhentää tuota filtteriä paremman hengityksen toivossa mutta mikä sitten olisi oikea suhde jotta ohjausjärjestelmä vielä hyväksyisi vastapaineet?
                      Onkos nämä kuvat LCI mallin pöntöstä missä katti samassa?
                      Meinaan tehä saman projektin vaikkei ole mitään vikaa, mut turhat härpäkkeet pois.
                      Elikkä jos hakkaa suodattimen pois niin menee pienemmällä luukulla tehä
                      Vast ikään tein Sprintteriin saman homman ku oli sekasin ku seinäkello...

                      Comment

                      • zorb
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 211
                        • Lahti

                        #86
                        Mitähän mahtaa olla nämä Trafin tulossa olevat keinot DPF poistojen valvontaan?

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 291
                          • Klaukkala

                          #87
                          Mielenkiinoinen uutinen tuo.

                          Wikin mukaan hiukkaset menee näin:
                          Euro 4 (tammikuu 2003 alkaen) 0,025 [PM]
                          Euro 5 (syyskuu 2009 alkaen) 0,005 [PM]
                          Euro 6 (syyskuu 2014 alkaen) 0,005 [PM]

                          Noilla uusilla lienee vaikeeta päästä raja-arvoihin (jos oikeasti pystyvät luotettavasti mittaamaan, minen tarkemmin tiedä).

                          Minua kiinnostaa mikä tilanne on Euro 4 moteilla ilman DPF, koska oma on tällainen tapaus.

                          Tässä joku vastaus katsastustapahtumaan vajaa 2 vuotta sitten tuulilasin sivuilla:
                          Last edited by Paarma78; 01-12-2015, 13:48. Reason: Linkki lisätty
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • suosukeltaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 111
                            • Vantaa

                            #88
                            Apua vikakoodien lukuun ja polton pakkokäynnistämiseen pk-seudulla?

                            Syttyi itsellänikin toi DPF häiriövalo ja syttyy joka kerta kymmenen minuutin ajon jälkeen.

                            Olisiko jollain osaamista, kiinnostusta ja laitteita tutustua e60 530da -08 LCI:in.

                            Olisi hienoa jos voisi kertoa mahdollisesti mikä estää polton käynnistymisen ja yrittää saada sitä päälle. Korvausta vastaan tietenkin.

                            Lämmöt katsoin piilovalikosta ja ne seilasi 83-88 asteen välissä kaupungissa ja maantiellä, olettaakseni ihan suht terveellä alueella.

                            Pesu voisi kiinnostaa jos muut häiriöt on ensin suljettu pois ja yritetty saada polttopäälle.

                            Siis pk-seudulla majailen.

                            Kiitokset jo kommentteista.

                            Comment

                            • 530daa
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2012
                              • 231
                              • ks

                              #89
                              335d

                              335d auto vm 06 , alkaako herjata jos ottaa hiukkas suodattimen pois? kun kaveri oli tehnyt saman vuotiseen 330d ja siinä ei kuulema herjaa. Ja ostan tyhjän pöntön jos jollain jääny nurkkiin pyörimään...

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                #90
                                Originally posted by 530daa View Post
                                335d auto vm 06 , alkaako herjata jos ottaa hiukkas suodattimen pois? kun kaveri oli tehnyt saman vuotiseen 330d ja siinä ei kuulema herjaa. Ja ostan tyhjän pöntön jos jollain jääny nurkkiin pyörimään...
                                Alkaa herjaamaan ennemmin tai myöhemmin jossei softalle tee mitään, mutta kyllähän tuollainen 35d muutenkin suorastaan vaatii ohjelmoinnin.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎