Eipä ainakaan N47 valittele asiasta, useampi tkm ajettu täysin tyhjällä pöntöllä. Ilman softausta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Originally posted by *makke* View PostEipä ainakaan N47 valittele asiasta, useampi tkm ajettu täysin tyhjällä pöntöllä. Ilman softausta.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Autona E60 525D 07. Mittarissa 196tkm.
Bemari alkanu huutamaan hiukkassuodattimesta. Käytin pajalla, ei saanut pakkopolttoa suodattimelle suoritettua. Epäili että hehkujen vikakoodi estää polton->hehkut vaihtoon. Taas yritettiin pakkopoltoa, ei onnistu. DPF anturi näytti omituisia lukemia->Anturi vaihtoon. Pienen väännönjälkeen pakkopoltto onnistui, jolloin (enmuista yskiköitä) saatin lukemaksi 40.(siis ilmeisesti suodattimen kuormitus).
Siinä sitten hypittiin ilosta, kunnes päivän ajon jälkeen alkoi taas herjaamaan suodatinta. Kavoin salavalikosta auton lämmöt esiin. Ajelin n. 30km+ matkan 3000rpm. Lämmöt pyörivät siin 70 kieppeillä, muttei kuitenkaan noussut edes 70 asti.
Mitäköhän tässä alkais sitten kokeilemaan? Tästä eteenpäin mennään mahdollisimman paljon kotikonstein, sen verran lompakko oheni pajalla. Olisiko mahdollisesti kyseessä termari, sillä monessa paikssa internetin ihmeellisessä maailmassa puhutaan, että auto tarvitseee vähintään 75 lämmöt jotta DPF regenerointi lähtee käytiin? Kiitos. :thinkBMW E60 525 LCI
ex BMW E92 320CiA
ex BMW E46 320CiA
ex BMW E46 316i
ex MB C180
ex MB 190E
Comment
-
-
Originally posted by humala View PostTermarit välittömästi vaihtoon..Last edited by Tomide; 24-10-2015, 02:27.BMW E60 525 LCI
ex BMW E92 320CiA
ex BMW E46 320CiA
ex BMW E46 316i
ex MB C180
ex MB 190E
Comment
-
-
Originally posted by Tomide View PostMolemmat termarit vaihdettu. Nyt lämmöt 90 kieppeillä. Tuosta järjestelmän ilmauksesta vielä kysyisin. Mistä tiedän, että kaikki ilma on saatu pois? Koneen ollessa lämmin, alavesiletku on kylmänä. kuuluisiko sen lämmetä laisinkaan? Mitään ihmeellistä ilmausta en suorittanut. Kun oli hilppeet takas kasassa, täytin vain paisarin.(kone kylmänä). Hetken se nestettä imi, mutta esim koneen lämpiämisen jälkeen ei nestettä enää imenyt. Hytistäkin saa vaikka saunan, eli lämmintä puskee!
Se että alavesiletku on kylmä kertoo että jäähdytin toimii.
Comment
-
-
Eipä auttanut termaerien vaihto. Edelleen huutaa hiukkassuodatinta.. mitäköhän sit kannattais lähteä kokeilemaan? :think
Kokeilin termarien vaihdon jälkeen ajaa vähän matkaa, jos puhdituis tuo suodatin, mutta noin 20km ajon jälkeen pomppas taas näytöllee tuo varoitus suodattimesta. Onko siinä olemassa jotain rajaa tukkoisuudessa, jonka jälkeen auto ei enää itse polta suodatinta?BMW E60 525 LCI
ex BMW E92 320CiA
ex BMW E46 320CiA
ex BMW E46 316i
ex MB C180
ex MB 190E
Comment
-
-
Originally posted by Tomide View PostEipä auttanut termaerien vaihto. Edelleen huutaa hiukkassuodatinta.. mitäköhän sit kannattais lähteä kokeilemaan? :think
Kokeilin termarien vaihdon jälkeen ajaa vähän matkaa, jos puhdituis tuo suodatin, mutta noin 20km ajon jälkeen pomppas taas näytöllee tuo varoitus suodattimesta. Onko siinä olemassa jotain rajaa tukkoisuudessa, jonka jälkeen auto ei enää itse polta suodatinta?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostVoi vaatia useaa pakopyyntiä/vikakoodien poistoa ennen kuin poltto alkaa...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by uoto78 View PostVihdoin viimein sain aikaiseksi aloittaa tuon varapöntön kanssa. Kuten kuvista näkee niin halutessaan filtterin saa ehjänä pöntöstä pois mahdollista tulevaa tarvetta tai puhdistusta varten. Toki tässä tapauksessa joutuu pöntön alaosaan tekemään sauman mikä myös näkyy koneen altapäin katsottaessa.
Kaipa tuossa olisi mahdollista jopa lyhentää tuota filtteriä paremman hengityksen toivossa mutta mikä sitten olisi oikea suhde jotta ohjausjärjestelmä vielä hyväksyisi vastapaineet?
Meinaan tehä saman projektin vaikkei ole mitään vikaa, mut turhat härpäkkeet pois.
Elikkä jos hakkaa suodattimen pois niin menee pienemmällä luukulla tehä
Vast ikään tein Sprintteriin saman homman ku oli sekasin ku seinäkello...
Comment
-
-
Mielenkiinoinen uutinen tuo.
Wikin mukaan hiukkaset menee näin:
Euro 4 (tammikuu 2003 alkaen) 0,025 [PM]
Euro 5 (syyskuu 2009 alkaen) 0,005 [PM]
Euro 6 (syyskuu 2014 alkaen) 0,005 [PM]
Noilla uusilla lienee vaikeeta päästä raja-arvoihin (jos oikeasti pystyvät luotettavasti mittaamaan, minen tarkemmin tiedä).
Minua kiinnostaa mikä tilanne on Euro 4 moteilla ilman DPF, koska oma on tällainen tapaus.
Tässä joku vastaus katsastustapahtumaan vajaa 2 vuotta sitten tuulilasin sivuilla:
BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Apua vikakoodien lukuun ja polton pakkokäynnistämiseen pk-seudulla?
Syttyi itsellänikin toi DPF häiriövalo ja syttyy joka kerta kymmenen minuutin ajon jälkeen.
Olisiko jollain osaamista, kiinnostusta ja laitteita tutustua e60 530da -08 LCI:in.
Olisi hienoa jos voisi kertoa mahdollisesti mikä estää polton käynnistymisen ja yrittää saada sitä päälle. Korvausta vastaan tietenkin.
Lämmöt katsoin piilovalikosta ja ne seilasi 83-88 asteen välissä kaupungissa ja maantiellä, olettaakseni ihan suht terveellä alueella.
Pesu voisi kiinnostaa jos muut häiriöt on ensin suljettu pois ja yritetty saada polttopäälle.
Siis pk-seudulla majailen.
Kiitokset jo kommentteista.
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View Post335d auto vm 06 , alkaako herjata jos ottaa hiukkas suodattimen pois? kun kaveri oli tehnyt saman vuotiseen 330d ja siinä ei kuulema herjaa. Ja ostan tyhjän pöntön jos jollain jääny nurkkiin pyörimään...Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment