On 535d suuttimet ja Antin ohjelma...
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Tere,
DPF regenerointia starttailin ISTAlla ennakoivana huoltona, sain regenerointikäskyn läpi mutta yhteys katkesi (piuha irtosi) ajon alkuvaiheessa joten en nähnyt koneelta aktivoituiko regen. Ainakin kone nosti lämmöt alussa 95-96c hetkeksi mutta sen jälkeen taas tasaantui sinne 90c tietämille. Toinen asia mikä jäi mietityttämään että pitääkö tuo regenerointi sammuttaa ISTAlla vai sammuuko ajosyklien jälkeen automaattisesti ettei sinne jääny mikään pysyvä prosessi päälle.
e70 2008 3.0dF11 530Da -11
E70 X5 3.0Da -08
E92 330XDa -06
E53 X5 3.0Da facelift -05
E90 320Da m-sport -06
Comment
-
Luuletko, että auto ei tiedä milloin pitää regeneroida kun pitää "ennakoivana huoltona" tuo väkisin laittaa päälle? Käsittämätöntä "huoltoa"...Originally posted by Niilopi View PostTere,
DPF regenerointia starttailin ISTAlla ennakoivana huoltona, sain regenerointikäskyn läpi mutta yhteys katkesi (piuha irtosi) ajon alkuvaiheessa joten en nähnyt koneelta aktivoituiko regen. Ainakin kone nosti lämmöt alussa 95-96c hetkeksi mutta sen jälkeen taas tasaantui sinne 90c tietämille. Toinen asia mikä jäi mietityttämään että pitääkö tuo regenerointi sammuttaa ISTAlla vai sammuuko ajosyklien jälkeen automaattisesti ettei sinne jääny mikään pysyvä prosessi päälle.
e70 2008 3.0d
Regenerointi loppuu itsestään, kuten myös tarvittaessa alkaa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Originally posted by VolvoTDi View PostLuuletko, että auto ei tiedä milloin pitää regeneroida kun pitää "ennakoivana huoltona" tuo väkisin laittaa päälle? Käsittämätöntä "huoltoa"...
Regenerointi loppuu itsestään, kuten myös tarvittaessa alkaa.
200tkm ajettu diisseli joka nykyään kaupunkiajossa ajellaan 15min pätkiä. termari ollu paskana lämmöt ei noussu ku 73c parhaimmillaan. Termarit meni vaihtoon niin ei varmaan auto hirveen henkilökohtaisesti loukkaannu jos filtteristä poistetaan tehokkaammalla ohjelmalla jämiä pitkällä matkalla...F11 530Da -11
E70 X5 3.0Da -08
E92 330XDa -06
E53 X5 3.0Da facelift -05
E90 320Da m-sport -06
Comment
-
ISTA:lla näkee vastapaineet, ne kannattaa vilkaista niin tietää miten tukossa suodatin on tai ei ole.Originally posted by Niilopi View Post200tkm ajettu diisseli joka nykyään kaupunkiajossa ajellaan 15min pätkiä. termari ollu paskana lämmöt ei noussu ku 73c parhaimmillaan. Termarit meni vaihtoon niin ei varmaan auto hirveen henkilökohtaisesti loukkaannu jos filtteristä poistetaan tehokkaammalla ohjelmalla jämiä pitkällä matkalla...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Eihän tuossa ollut mitään heikkoa.k-arvo 0.79 ku kävin päästöt ottaan.liekkö ollu ilmansuodatin tukosa ku niin korkeita arvoja näytti viime vuonna katsastuksesaE60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
Meikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.
Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?
Comment
-
Se throttle -herja voi olla kaasuläpästä aiheutuva. Kaasuläpän pitää olla myös kunnossa, että tekee polton. Ihan näin kokemuksesta tiedän sanoa, omassa kulkineessa (E91 320d) oli myös termarit rikki, vaihtoon ja yrittämään pakkopolttoa huonolla menestyksellä. Kaasuläpän kun uusi, niin johan onnistui. Toki se vikakoodi kannattaa varmistaa, että onko kaasuläppä rikki vai ei. On kumminkin suht arvokas osa, että ei ihan huvikseen viitsi uusia. Muistelen, että maksoin omastani (M47TUD2 kone) ~300e. Omassa autossa käytännössä kaasuläpän rikkonaisuuden huomasi aina sammuttaessa, kun koko auto heilahti selvästi puolelta toiselle.Originally posted by Poro- View PostMeikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.
Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?
Comment
-
No jos on throttle flap niin ei tuu poltto toimimaan jatkossakaan. Kunnon diagnostiikkavehkeillä pyytää pakkopolttoa ja nollailee koodeja ajossa kokoajan niin saa kyllä polton päälle. Niin kauan jatkaa kunnes ei herjaa enää ja kokonainen poltto onnistuu, ja vastapaineet jäävät vastapainetestissä alle raja-arvojen. Ja sitten se kaasuläppä kuntoon ja koodien nollaus, että osaa poltella itsestään jatkossa.Originally posted by Poro- View PostMeikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.
Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Supra tuossa jo edellä oleellisen tiivistikin. Tuohon jatkuvaan nollailuun Tool32 on paljon parempi, toki INPA:llakin ne saa melko nopeasti aina nollattua. Molemmat edellä mainitut toimii samalla kaapelilla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Niin tuo hiukkassuodatin alkoi täälläkin kiusata. 530dA 2004. Jokin kuukausi sitten hävisi tehot ylämäessä ja nopeus tippui 80 km/h -> 40 km/h. Tasaisella kulki vähän paremmin. Geneerinen vikakoodi hiukkassuodattimesta. Suodatin vaihdettiin, mutta tuo geneerinen vika tulee uudelleen päälle. Tänään vaihdettiin sitten anturikin, mutta ei auttanut. Wetteriltä tuli pikakommenttina, että pakkopoltto pitäisi suorittaa suodattimen vaihdon jälkeen. Mielipiteitä tai vinkkejä ennen kuin vien Wetterille?
PS. Tiedän, jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tyhjentää suodatin... Kuinka moni loppujen lopuksi on tuon suodattimen vaihtanut? Nyt kun se kuitenkin on vaihdettu en halua tyhjätä tuota pönttöä...
Comment
-
Hehe vai uusi pönttö pitää regeneroida
Antaako koodia siis liian isosta paineesta vai eliniän täyttymisestä?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Onko termarit kunnossa? Ellei lämmöt nouse yli 75c, niin polttoa ei tapahdu -> vastapaineet nousee -> vikakoodia. Usein nämä tukossa olevat suodattimet saa auki pakkopoltolla&vikakoodien nollauksella. Ellei noilla saa auki, niin sitten pesee suodattimen ja laittaa takaisin.Originally posted by jyrkij View PostNiin tuo hiukkassuodatin alkoi täälläkin kiusata. 530dA 2004. Jokin kuukausi sitten hävisi tehot ylämäessä ja nopeus tippui 80 km/h -> 40 km/h. Tasaisella kulki vähän paremmin. Geneerinen vikakoodi hiukkassuodattimesta. Suodatin vaihdettiin, mutta tuo geneerinen vika tulee uudelleen päälle. Tänään vaihdettiin sitten anturikin, mutta ei auttanut. Wetteriltä tuli pikakommenttina, että pakkopoltto pitäisi suorittaa suodattimen vaihdon jälkeen. Mielipiteitä tai vinkkejä ennen kuin vien Wetterille?
PS. Tiedän, jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tyhjentää suodatin... Kuinka moni loppujen lopuksi on tuon suodattimen vaihtanut? Nyt kun se kuitenkin on vaihdettu en halua tyhjätä tuota pönttöä...
Ilmeisesti suodatin on ollut jo kuukausia paikallaan, joten voi hyvinkin olla tukossa, jos yhtään polttoa ei ole tapahnut. Enemmän ajava saa vastapaineet yli raja-arvojen jo viikossa.Originally posted by suppari View PostHehe vai uusi pönttö pitää regeneroida
Antaako koodia siis liian isosta paineesta vai eliniän täyttymisestä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Juurikin näin. Suodatin vaihdettiin tammikuussa, eikä lämmöt näytä nousevan ainakaan 20 km testilenkillä yli 72 °C. Eli termarijumppa alkakoon! Jatkanpas termariketjussa jos tulee niihin liittyvää ihmetystä...Originally posted by HTK12 View PostOnko termarit kunnossa? Ellei lämmöt nouse yli 75c, niin polttoa ei tapahdu -> vastapaineet nousee -> vikakoodia. Usein nämä tukossa olevat suodattimet saa auki pakkopoltolla&vikakoodien nollauksella. Ellei noilla saa auki, niin sitten pesee suodattimen ja laittaa takaisin.
Ilmeisesti suodatin on ollut jo kuukausia paikallaan, joten voi hyvinkin olla tukossa, jos yhtään polttoa ei ole tapahnut. Enemmän ajava saa vastapaineet yli raja-arvojen jo viikossa.
Comment
Comment