Originally posted by Sto
View Post
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Nyt kyllä väittäsin että jos hehkut ei pelaa niin estää polton:thinkJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
-
Kolme tai neljä pimeää hehkua ei vielä estänyt polton alkamista omissa autoissa. Olen myös ollut lukevani tästä samasta thredistä, että kaikki hehkut saa olla rikki tai hojainboksikin voi olla pimeä, eikä estä polttojen alkamista. Sammutusläppä jne. sitten jo estävät.Originally posted by [Snowboarder] View PostNyt kyllä väittäsin että jos hehkut ei pelaa niin estää polton:think
Edit: TIS:stä luntattuna sanotaan vain ympäripyöreästi "no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE". Linkki.Last edited by Sto; 17-09-2017, 19:52.EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
Mitäs arvoja tuolla Carlyllä täytyisi tutkiskella, jos haluaa vastapaineet kurkata? Itsellä kanssa poltto tapahtuu 200-250km välein, eli turhan tiuhaan. Mittarissa 165tkm, joten vähän ihmetyttää, voiko jo pönttö olla täynnä. Mitään vikavaloja ei taulussa ole, eikä carlyn pro versiolla ole koodeja moottoripuolelta löytynyt.Originally posted by Sto View PostOmassa autossa viallinen DPF:n paineanturi aiheutti polttotapahtumaa 20 - 40km välein. Kannattaa tarkistaa inpa/dis/ista, että käyttäytyykö paineanturi loogisesti ja mitä arvoja tarjoaa (dis/ista -ohjelmilla voi myös tehdä DPF "tukkoisuustestin"). Oma pönttö oli jo aika tukossa muutenkin, joten jouduin sen kuitenkin vaihtamaan.
Hehkuilla ei ole vaikutusta polton onnistumiseen.
Edit: Carlyllä kaiketi näkee myös DPF:n vastapaineen, josta voi päätellä kuinka tukossa pönttö on.
Minkäslaisia hintoja porukka muuten on näistä pönttöjen vaihdoista maksanut?
Comment
-
"Exhaust back pressure before particulate filter" kertoo tuon vastapaineen ennen dpf:ää.
Itsellä kanssa 220 tkm ajettu tekee polttoja toisinaan jo 100 km välein.
Vastapaineet tyhjäkäynnillä pyörii 20-40 mbar seutuvilla. Maantiellä tasaisella 80 km/h vauhdilla 80-100 mbar. Alkaakohan tuo pönttö olla jo täynnä tuhkaa, kun poltot kuitenkin onnistuu normaalisti? Carlyllä noita paineita ja polttotapahtumia seurannut.
Onko kenelläkän kokemuksia tuollaisesta BG puhdistushuollosta, jota esim tämä paikka mainostaa?
Paljonkohan tuollainen kustantaa ja miten hyvän pesutuloksen tuollaisella mahtaa saada aikaiseksi?Last edited by zorb; 19-09-2017, 20:02.
Comment
-
Oman E53 tukkoisuus paljastui JMW:llä termariviaksi kuten arvelinkin. Vastapaineet tyhjäkäynnilla 150.. Pakkopoltot ja suodattimen pesu, kuulemma ei kannata vaihtaa.
Comment
-
Tattista, täytyykin kurkata minkälaisia arvoja näyttää. Jostain syystä tuo sovellus vain tuppaa kaatumaan aina kun koittaa lukea parametreja..Originally posted by zorb View Post"Exhaust back pressure before particulate filter" kertoo tuon vastapaineen ennen dpf:ää.
Itsellä kanssa 220 tkm ajettu tekee polttoja toisinaan jo 100 km välein.
Vastapaineet tyhjäkäynnillä pyörii 20-40 mbar seutuvilla. Maantiellä tasaisella 80 km/h vauhdilla 80-100 mbar. Alkaakohan tuo pönttö olla jo täynnä tuhkaa, kun poltot kuitenkin onnistuu normaalisti? Carlyllä noita paineita ja polttotapahtumia seurannut.
Onko kenelläkän kokemuksia tuollaisesta BG puhdistushuollosta, jota esim tämä paikka mainostaa?
Paljonkohan tuollainen kustantaa ja miten hyvän pesutuloksen tuollaisella mahtaa saada aikaiseksi?
Kiinnostaisi itseäkin kuulla kokemuksia tuosta BG puhdistuksesta, ja muista palikat autossa kiinni suoritettavista puhdistusmetodeista. Itse suhtaudun näihin melko skeptisesti. Palamaton, mineraali- ja metalliyhdisteistä koostuva tuhkahan ne suodattimen huokoset lopulta tukkii, joten kaiken järjen mukaan filtteri täytyisi puhdistaa vastavirtaan huuhtelemalla/puhaltamalla, jotta partikkelit saisi pakotettua takaisin tulosuuntaan..
Comment
-
Jatketaampas yksinpuhelua. Kyselinkin jo e90 -puolella asiasta, mutta tässä ketjussa saattaa olla enemmän kokemuksia vastaavasta. Itse olen kiinnittänyt tässä parin kuukauden aikana huomiota polton aikana ihmeelliseen pörinään. Kerran aiemmin tunkkasin auton ylös, ja koitin etsiä putkesta vaurioita tuloksetta. Nyt otin auton uudelleen, ja johan paljastuikin vikaa. Kuvan mukainen katin jälkeinen joustoliitos on mennyt täysin katki. Neljällä pyörällä maata vasten tuo rako ei noin iso ole, mutta etukulmaa nostaessa putki siirtyy hieman, jolloin tuo rako on hyvin selkeä. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, on normaalissa ajossa käyntiääni täysin normaali. Vasta kun poltto lähtee päälle, alkaa pörinä kuulumaan.
Onko porukalla kokemusta tällaisen korjaamisesta? Onko turhaa alkaa pelkkää joustoputkea vaihtamaan 170tkm ajettuun filtteriin, vai olisiko viisainta laittaa koko pönttö jo vaihtoon. Olen tuota melko tiheää (200-300) regenerointiväliä ihmetellyt aiemmin. Voiko tuo vuoto aiheuttaa kyseisen ongelman, kun kaasut pääsevät karkaamaan ennen aikojaan?
Comment
-
Käy tuusulassa auto-origossa korjauttamassa jousto. Mulla meni samalla tavalla.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
Vastasinkin jo toiseen trediin, mutta laitetaan tännekin, jos jollain ilmenee vastaavaa ongelmaa pk-seudulla.Originally posted by Järppä View PostKäy tuusulassa auto-origossa korjauttamassa jousto. Mulla meni samalla tavalla.
Auto-Origo on lopettanut toimintansa muutama viikko sitten, mutta Herttoniemen Pakoputki-Centerissä homma hoitui hyvin nopealla aikataululla.
Comment
-
E61 530 lci, vakio, suodatin paikallaan mutta mustat putken päät. Viikko sitten autolle ilmoitettu "uudesta" suodattimesta eli nollattu laskuri. Nyt herjasi samasta laskennallisesta täyttymisestä. Vastapaineet viime viikolla okei tyhjäkäynnillä ja 2 tonnin kierroksilla, ajonaikaista seurantaa ei ole tehty. Mikähän tuon laskurin heti uudelleen täyttymisen tekee? Tarsko se pönttö vaan raapia pois sieltä..F16 M-Sport
Comment
-
Originally posted by hj325hml View PostE61 530 lci, vakio, suodatin paikallaan mutta mustat putken päät. Viikko sitten autolle ilmoitettu "uudesta" suodattimesta eli nollattu laskuri. Nyt herjasi samasta laskennallisesta täyttymisestä. Vastapaineet viime viikolla okei tyhjäkäynnillä ja 2 tonnin kierroksilla, ajonaikaista seurantaa ei ole tehty. Mikähän tuon laskurin heti uudelleen täyttymisen tekee? Tarsko se pönttö vaan raapia pois sieltä..
No jampat, mikä täyttää laskurin heti uudelleen?F16 M-Sport
Comment
-
Ei mikään, laskuri on tyhmä eikä ole missään tekemisissä todellisuuden kanssa. Laskurin nollaus ei vaan onnistunut.Originally posted by hj325hml View PostNo jampat, mikä täyttää laskurin heti uudelleen?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Paljonko oli painetta tyhjäkäynnillä tai 2000rpmE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Olisko niin, että sä olet nollannut hiukkassuodattimen vain sieltä huoltonäytöstä, etkä moottorin ohjainlaitteelta.Originally posted by hj325hml View PostE61 530 lci, vakio, suodatin paikallaan mutta mustat putken päät. Viikko sitten autolle ilmoitettu "uudesta" suodattimesta eli nollattu laskuri. Nyt herjasi samasta laskennallisesta täyttymisestä. Vastapaineet viime viikolla okei tyhjäkäynnillä ja 2 tonnin kierroksilla, ajonaikaista seurantaa ei ole tehty. Mikähän tuon laskurin heti uudelleen täyttymisen tekee? Tarsko se pönttö vaan raapia pois sieltä..
Comment
Comment